De Yamaha T-Max 500 !!

Gefeliciteerd met de Blackmax. Zelf heb ik gisteren mijn 2e rit gemaakt op mijn Techmax 2011 met Malossi vario. Veel rijplezier vanaf volgende week.
 
Nou de zoektocht loopt nog niet helemaal soepel. Dacht er een nagenoeg rond te hebben wordt ie ineens verkocht zonder mij even te laten weten. Niet zo netjes. Anyway, zoektocht gaat verder. Hopelijk a.s. do naar 2 kandidaten kijken.
Nu ik wat vaker op het scooter deel zit, zie ik pas dat er verschillende tmaxfora zijn. Vraag me nu af in welk forum ik moet zitten als ik zoek naar een model 530 tussen 2012-2015?

Vreselijk!
Ik had n keer een proefrit gemaakt op een Nexus 500 van n particulier. Hoewel deze niet heel lekker stuurde, reageerde ik pas enkele dagen later dat ik m toch wilde kopen.
Datum van ophalen afgesproken (enkele dagen later), omdat mijn huidige motor dan verkocht zou worden.
Echter 2 dagen na deze afspraak appte hij dat de motor reeds verkocht was door iemand aan de deur.
Dan voel je je nogal besodemieterd.

later vond ik echter een veel beter exemplaar :)

de verschillende topics over dezelfde scoots vind ikzelf ook verwarrend.
Gelukkig is t aantal berichten te overzien.

Edit: ik lees dat je er toch 1 heb gevonden! Waarschijnlijk nog mooier dan die andere?

Plaats foto's!
 
@ferry34
Ja prima exemplaar gevonden en weliswaar meer kilometers maar zag er beter uit. Heb hem gisteren eindelijk bij vd Kuinder kunnen ophalen!
Vandaag ook gelijk maar ge woonwerkt. Beviel echt geweldig. Man wat scheelt dat een tijd en wat heb je gewoon echt lol met dit apparaat.

Op terugweg in stromende regen en harde wind maar had nog steeds lol. Geeft heel veel vertrouwen dit ding. Enige minpuntje was dat mijn motorbroek niet waterdicht meer bleek, bij zitvlak. Al het water verzamelt daar vermoed ik maar goed , dat heb ik bij bijna al mijn motoren ook gehad.
Al met al zeer geslaagde eerste dag met de Tmax!
Morgen naar de motorbeurs, maar eens kijken naar wat spulletjes ;)
 
Bij vd Kuinder zit je altijd goed.
Mooi dat die zo bevalt :)

Heb daar 2 x een proefrit gedaan, eerste keer n tmax 530.
Zoveel lol...2,5 uur gereden... schrok me rot! Al zo lang weg??

Later n 2de hands 500 (plaatje) en die reed net zo goed!
 
Hallo allemaal,
Ik wil van de week mijn vloeistoffen gaan verversen voor het nieuwe seizoen maar heb dit nog nooit gedaan.
Welke olie moet er in een tmax500? Welk oliefilter raden jullie aan, of maakt dit niet zoveel uit?
Ook wil ik de versnellingsolie vervangen, kunnen jullie mij vertellen welke hiervoor het beste is?

Alvast bedankt!
 
Hallo allemaal,
Ik wil van de week mijn vloeistoffen gaan verversen voor het nieuwe seizoen maar heb dit nog nooit gedaan.
Welke olie moet er in een tmax500? Welk oliefilter raden jullie aan, of maakt dit niet zoveel uit?
Ook wil ik de versnellingsolie vervangen, kunnen jullie mij vertellen welke hiervoor het beste is?

Alvast bedankt!

Hierin vindt je alle info.
Olie nemen van een goed merk. Ga naar een motor/scooter zaak voor filter en olie. Ik neem aan dat je met versnellingsbak olie bedoeld de olie in de kettingkast. Staat ook in boverstaande link. Downloaden hoeft niet, je kan het manual zo inzien.
 
Onlangs heb ik voor mijn Tmax uit 2011 motorolie besteld van Castrol, de Power RS 4T, een JASO MA2 olie. Nadien zag ik dat deze olie ook gebruikt is door de motorzaak bij de laatste onderhoudsbeurt (voordat ik hem kocht).
 
Vanochtend zet ik de T-max (model 2006) neer op het werk na een ritje in behoorlijke regenbuien, hoort erbij.
Vanmiddag wil ik naar huis, geen enkel teken van leven.
Mijn 1e gedachtete was dat ik met de sleutel 1x te ver naar links heb gedraaid waardoor het stuurslot en parkeerverlichting gehele middag heeft aangestaan en daarmee de accu heeft leeg getrokken, als 1e alle zekeringen nagelopen in vak bij accuzijn in orde, visueel he!

Nadat mijn zoon met startkabels was geariveerd en ik de ANWB had geannuleerd poging gedaan om te starten.
Totaal geen display of ook maar enig teken van spanning.
Nu bedenk ik mij dat ik naast een yamaha Tracer heeft gestaan,
Zou het kunnen dat ik met de rode sleutel de boel moet activeren?
Hij doet echt niets??, staat nog op het werk nu!
Iemand ervaring of ooit hetzelfde gehad?
 
verdachte onderdelen bij total failure zijn de accu, zekering of in dit geval het contactslot. Aangezien je via startkabels stroom toevoer heb gecreeerd is dus de zekering of het contactslot de boosdoener.
Meten is weten. Ik zou morgen de anwb bellen. Laat ze maar komen. Als ze het niet oplossen brengen ze je thuis met scooter en al. Dat is mij met een motorfiets wel eens overkomen.
Naast een andere Yamaha stallen en dan moeten activeren lijkt mij te ver gezocht. Maar misschien heeft de wegenwacht hier meer e
rvaring mee. Of bel een dealer,bv Kuinders.
Ik heb net het service manual doorgespit maar hier is niets over te vinden.
Succes er mee. Ik ben benieuwd wat het probleem is.
 
Zojuist met de rode sleutel naar de scooter geweest om te kijken of dat het was, niet dus.
heb de accu even meegenomen en staat nu aan de lader, morgenochtend met de metro naar werk ff accu inbouwen en dan maar kijken, denk wel dat het probleem daar zit aangezien de acuu net maanden oud is. Laat het weten.
Op een gegeven moment ga je aan alles denken, ook de zaken die normaal gesproken niet in je opkomen haha.
 
Ik heb zojuist op het Duitse Tmax forum gelezen dat iemand hetzelfde probleem had. Deze persoon verteld dat nieuwe accu's niet volgeladen zijn bij verkoop. Bij hem hielp het om hem aan de lader te hangen. Misschien heb je sinds de aanschaf van de accu korte stukken gereden? Maar dan zou je denken dat hij aan had moeten slaan met de startkabels?
 
wat zijn korte stukken, door dehoge parkeerkosten in de garage op werk ga ik als ik de stad uit moet met de scooter. Vandaag dus 4 + 25+0 haha.
Ben er vrijwel van overtuigd dat accu leeg is getrokken door verkeerde stand contactslopt ( parkeer verlichting) Denker over een schelle buzzer via Ali aan te schaffen en deze aan te sluiten op spanning parkeerlicht. Het grote probleem bij scooters is bekend, geen kickstart en aanlopen duurt erg lang.
 
Hedenochtend na een nacht aan de lader de accu geplaatst en in 1 druk op de starter, mooi lopen zoals vanouds!
Conclusie, accu leeg getrokken door parkeerverlichting!
Bedankt weer voor het meedenken.
 
Hedenochtend na een nacht aan de lader de accu geplaatst en in 1 druk op de starter, mooi lopen zoals vanouds!
Conclusie, accu leeg getrokken door parkeerverlichting!
Bedankt weer voor het meedenken.

Dat is mooi, dat het zo opgelost is. Maar als je het contact uit zet, zijn toch alle lichten uit!!! Bij de X-max 300 die ik heb, tenminste wel.

eip.
 
Laatst bewerkt:
Lekker hoor, alleen accu laden.

Toevallig startte mijn Nexus ook niet.
Aan geleende lader gehangen... niks.

Startkabels... meteen starten maar steeds zodra ik die kabels eraf haalde...uit.

Na 15 minuten klooien begin t te regenen.
Fok it, meteen n nieuwe accu besteld want de oude zal 7 jaar oud zijn...€39 nieuwe besteld.

Helaas blijft t maar regenen...doe deze week wel.
 
@eip. Als ik de max op stuurslot zet maar per ongeluk een slag te ver doordraai gaat de parkeerverlichting aan, dat zie je in principe overdag niet.
Deze verlichting heeft de accu totaal leeg getrokken, zelfs met startkabels lukt het dan niet omdat je kracht mist in de vorm van Amperre. Ben van plan om een geluidsignaal te koppelen aan de draad van de parkeerverlichting zodat ik een seintje krijg.
 
Is een goede, moet ik nagaan.
voorlopig zal het nog even duren aangezien Ali wat vertraging heeft in de levering Van bestelde spullen.
 
Is een goede, moet ik nagaan.
voorlopig zal het nog even duren aangezien Ali wat vertraging heeft in de levering Van bestelde spullen.
Gewoon routine van maken om even te kijken of lampjes branden. Ik hou niet zo van in bestaande kabelbomen knippen en plakken.
Ik heb blauwe ledlampjes ipv witte halogeenlampjes in het stadslicht zitten.zie je goed
 
Hoef in principe niet in de kabelboom te knippen, is ook niet wat ik zou of ga doen.
je kunt hem vrij eenvoudig bij de lamp zelf aftakken lijkt me.
 
Hoef in principe niet in de kabelboom te knippen, is ook niet wat ik zou of ga doen.
je kunt hem vrij eenvoudig bij de lamp zelf aftakken lijkt me.
Dan bleeft hij zeker loeien als zodra je het contact of parkeerstand selecteerd.
Het zijn van die steeklampjes, dus waterdicht aftappen zal niet eenvoudig zijn.
Succes.
 
Terug
Bovenaan Onderaan