De Yamaha T-Max 500 !!

Tja, ik weet niet hoe het in België precies is qua maatregelen maar hier mogen we gelukkig nog wel gewoon rijden. Echter een flinke toertocht doe ik niet zo snel, meer hier in de buurt. Ben blij dat ik een week voor alle ellende nog fantastisch op Tenerife heb kunnen motorrijden maar de trip naar Oostenrijk zit er helaas niet in dit jaar. Maar de regels worden in ieder geval weer ietsje versoepeld (in Ned. dan) dus we gaan de goede kant op!

En inderdaad, lekkere T-Max hoor!
Toch eens kijken hoe ik hier een foto kan plaatsen van mijn Gomorra mobiel ;)
 
Het is niet helemaal duidelijk hoe het hier zit (B) maar ik maak nog elke week tochtjes met de Beverly. Schitterend weer.
Eergisteren nog over en weer naar Mechelen, gisteren nog een tochtje van een 45km in de ruime omgeving.
Tot nu nog geen enkele controle ontmoet of gezien, meer nog, gisteren reed ik (uiteraard toevallig en onbedoeld) een tijdlang achter een politiewagen. Geen probleem.
Ik neem aan dat solorijders met een scooter / motorfiets voor die mannen echt geen prioriteit zijn.
Gisteren best nogal wat motor- en scooterrijders gekruist. Dus ik ben niet de enige hier die zijn ros van stal haalt voor een tochtje.
 
Vandaag in Nederland een ritje naar mijn moeder toe. Enkele reis 80 km. Sinds kort een Yamaha sportscherm op mijn Tmax, bevalt goed.
Onderweg enkele foto's gemaakt, waaronder deze.
 

Bijlagen

  • Tmax.jpg
    Tmax.jpg
    46,3 KB · Weergaven: 27
  • IMG_0133 (3).JPG
    IMG_0133 (3).JPG
    1,9 MB · Weergaven: 30
  • IMG_0132 (2).JPG
    IMG_0132 (2).JPG
    1,7 MB · Weergaven: 27
Jouw T-Max ziet er prima uit, moet ik zeggen.

Mijn moeder bezoeken is nu onmogelijk. Zij woont in een Woonzorgcentrum (WZC) dat compleet afgegrendeld is van de buitenwereld.
Ik mag er niet binnen en zij mag er niet buiten.
Ze heeft beginnende dementie. Ik hoop dat ze ons nog herkent als we wel weer binnen mogen.
 
Sneu dat jij jouw moeder niet mag bezoeken, zeker met de beginnende dementie.
Wel fijn dat je kan ontspannen op de Beverly in deze vervelende tijd,
 
Heb het idee dat ie rond de 80 a 90km per uur het zuinigst is. 50 a 60 verbruikt ie ietsje meer, bij mij althans. Vanaf 120+ gaat het verbruik flink omhoog. Niet dat ik hem daar specifiek voor gekocht heb hoor want dan had ik wel een lichtere motorscooter of een Honda nc750 of GS 700 gekocht bijvoorbeeld, maar valt me gewoon op.
 
Standaard 1:17 stad/rijksweg en redelijk snel bij het stoplicht.
Malossi koppeling en verder standaard, model 2006 ''Black max''
Bij een dagje toeren met varierende snelheden en lekker weer soms een uitschieter naar 1:20.
Wat je zegt, lekker belangrijk.
Het is toch geen scooter om 60 te rijden!

T max.jpg
 
Mijn Techmax 2011, met Malossi vario, heb ik nog niet zo lang, maar na enkele tankbeurten kom ik uit op 1:20 ongeveer.
 
Is weer een wat jonger model, uiteindelijk rijden we deze omdat we hem stoer vinden toch.
En mijn voorkeur gaat zowieso naar twee cilinders vanwege de wat beter uitgebalanceerde loop.
Ik heb voordat ik deze T-max kocht ook een carburatuer versie gehad bj. 2001.
Was sneller weg dan een injectie model en geheel standaard.
T.max 500 (2).jpg
 
1:20? Netjes hoor. Dat haal ik eigenlijk nauwelijks, maar is met mijn rijstijl misschien ook niet realistisch. Bovendien waait het hier in noord Noord Holland áltijd stevig! Helpt ook niet echt ;)
 
Lijkt me echt leuk maar volgens mij wordt zoiets wel een uitdaging. Volgens mij komen er een aantal uit België hier en ik woon bijvoorbeeld al 40 minuten boven Amsterdam dus waar zou je dan kunnen meeten?:o
 
Lijkt me echt leuk maar volgens mij wordt zoiets wel een uitdaging. Volgens mij komen er een aantal uit België hier en ik woon bijvoorbeeld al 40 minuten boven Amsterdam dus waar zou je dan kunnen meeten?:o
Dat is zeker een uitdaging ...iedereen zou het fijn vinden als hij/zij niet overdreven ver moet rijden. Jammer genoeg heb je hier altijd winnaars en verliezers zal ik het maar noemen, de voorbije jaren hebben we steeds afgesproken op dezelfde plaats in Nederland namelijk Bavelseweg 165 in Molenschot . De ervaring die ik de voorbije jaren heb opgedaan is om het even kort door de bocht te zeggen ...voor de een is het te ver voor de andere te koud voor de andere teveel wind enz enz . Als Tmax rijder deel/hoor ik heel graag wat ervaringen/verhalen van andere TMax rijders niks zo leuk als dat...het is maar wat je er persoonlijk voor over hebt. Allereerst nog maar even afwachten wat het Covid19 verhaal nog met zich meebrengt....
 
Is ook helemaal zo Tmax4life.
Wat mij persoonlijk betreft is wind en kou niet zo'n punt. Ik gebruik hem vaak juist voor dat soort weer. Als het echt lekker weer is stap ik meestal op de motor. Of ik moet geen zin hebben om te schakelen en lekker lui willen rijden. En uptempo plezierritjes kunnen natuurlijk ook prima met de Tmax!
Ja dat zullen we sowieso moeten afwachten. Nederlanders mogen voorlopig België nog niet eens in '(
 
Middag allen, hoe maken jullie de Tmax schoon? Heb een Blackmax met nogal wat matte delen, kun je daar beter een ander cq speciaal schoonmaakmiddel voor gebruiken ?
 
Het is niet helemaal duidelijk hoe het hier zit (B) maar ik maak nog elke week tochtjes met de Beverly. Schitterend weer.
Eergisteren nog over en weer naar Mechelen, gisteren nog een tochtje van een 45km in de ruime omgeving.
Tot nu nog geen enkele controle ontmoet of gezien, meer nog, gisteren reed ik (uiteraard toevallig en onbedoeld) een tijdlang achter een politiewagen. Geen probleem.
Ik neem aan dat solorijders met een scooter / motorfiets voor die mannen echt geen prioriteit zijn.
Gisteren best nogal wat motor- en scooterrijders gekruist. Dus ik ben niet de enige hier die zijn ros van stal haalt voor een tochtje.
Vandaag weer een tocht gemaakt (gisteren ook trouwens).
Een 80km in de ruime omgeving.
Vandaag werkelijk ontelbaar veel motorrijders gekruist, in alle soorten en formaten, ook enkele Vespa scooters.
Het leek wel alsof iedereen die een motorfiets heeft er vandaag mee op pad is gegaan.
 
Het voorbije weekend heb ik me nog is kunnen uitleven op deze 2 mooie Tmaxen

96866342_10222463391716540_1091260269750910976_o.jpg


Een paar vrienden die is goedendag kwamen zeggen ...na de lange lockdown hier mochten deze 2 mooie Maxen nog is uit hun garage 😃
96866327_10222459123169829_1146333475746349056_o.jpg
 
@TMax4Life
Heeft iedereen in het gezin een Tmax bij jou, als ik je garage zo zie? ⭕)

Die fietsen van je vrienden zien er wel heel snel uit, zijn ze dat ook?
Mijn vrouw en ikzelf hebben er eentje ,onze zoon moet nog 2 jaar geduld hebben pas dan kan hij voor zijn motorrijbewijs gaan. Mocht hij interesse hebben in een Tmax dan zou ik dat heel erg leuk vinden,met z'n 3 erop uit met elk een Tmax ...ik hoop echt dat deze droom ooit in vervulling gaat!

De 2 zwarte op de bovenste foto hadden een vitaminen kuurtje nodig en de onderste 2 daar is optisch veel werk en energie ingestoken en zoals bij de meeste tmax rijders een andere vario en uitlaatje ...de rijders zijn alle 2 echte maniakken ze verzorgen Hun Tmax tot in de puntjes ..erg leuk om te zien hoe zuinig ze ermee omgaan !
 
Ik vind de Tmax op de onderste foto, op de voorgrond, echt geweldig mooi. Dan is mijn Tmax qua kleurstelling maar saai....Maar ben er super blij mee.
 
Ik vind de Tmax op de onderste foto, op de voorgrond, echt geweldig mooi. Dan is mijn Tmax qua kleurstelling maar saai....Maar ben er super blij mee.
Die van mj is ook erg saai qua kleursetting ...het is maar hoever je wil gaan in alles! De eigenaar zit ook in de branche, belettering bestickering enz dat scheelt natuurlijk al wel een beetje .
 
Klopt het dat het grootlicht niet veel voorstelt op de Tmax (2013) ? Ik rijd regelmatig s avonds op zeer donkere wegen. Als ik mijn grootlicht inschakel krijg ik hooguit ietsje meer licht in de breedte ipv in de verte. Als ik op mijn Urban GS grootlicht aan zet kan ik een paar honderd meter voor mij uitkijken ipv 1 meter breder en verder nu. Is dat een puntje van de fiets of ligt het aan mijn licht/afstelling?
 
Terug
Bovenaan Onderaan