De Yamaha T-Max 500 !!

Denk erover om een tmax aan te schaffen,en me wegmotor honda varadero weg te doen.
Merk dat ik me lichte motorscooter meer pak als me varadero bj 2009.
Maar heb even wat vraagjes,twijfel welk model t best bij me past.
Welk model heeft de meeste beenruimte,rij graag ontspannend en zit recht op.
Weet niet of t stuur verstelbaar is.
Ook wil ik graag weten welk model er t zuiniger is kwa onderhoud en verbruik.
Wil er ook woonwerk mee gaan doen,naast me kymco new dink 200i
Alvast bedankt voor de reacties.
 
Laatst bewerkt:
Tja...het hangt er vanaf wat je allemaal wil, de laatste modellen hebben als optie verwarmd zadel en handvaten, elektrisch verstelbaar scherm, cruise control , tour of sport modus, de bok heeft standaard een anti diefstal, als je woon werk verkeer gaat doen , ook in de winter , dan zijn deze dingen wel een meerwaarde, heb je dat allemaal niet nodig dan kan je naar een ouder model uit kijken, een collega van mij 1,90 m zit niet zo comfortabel op mijn Tmax (2017), krijgt net de wind volop zijn helm zoals bij een gewone motorfiets,ikzelf heb daar geen last van met mijn 1,73m ,ik zou zeggen, ga eens test rijden dan weet je direct of het jouw ding is. Verbruik geeft mijn display 4,3 per 100km, onderhoudskosten heb ik tot nu Max 110 euro uit gegeven per service beurt zonder extra 's, remblokken en banden of andere kwaaltjes heb ik nog steeds niet moeten vervangen (bijna 20.000km) . De volgende beurt zou nu een grote zijn maar wat dat gaat kosten weet ik niet. In feite ben ik heel tevreden over de kosten tot nu toe, wat de toekomst brengt weten we niet , of misschien een nieuwe Tmax 😁😁😁
 
Model 2012 -2016 heb je het meeste beenruimte . het scheelt echter niet veel met de andere jaartallen . Naar onderhoud toen heb je vanaf bwj 2012 een getande riem eind aandrijving die moet vervangen worden om de 40000km voor bwj 2012 zit de eind aandrijving (ketting) in een oliebad ..hier hoef je enkel de olie te verversen dus de kost van de getande riem komt te vervallen . Bwj 2008-2012 kan je het stuur niet verstellen ..tenzij je een Rizoma stuur wilt plaatsen maar dit kost een fortuin , al de andere bouwjaren is het stuur beperkt verstelbaar als ik me goed kan herinneren . De kosten van het onderhoud vallen best mee ...ik doe zoveel mogelijk zelf ...dat scheelt natuurlijk een fikse stuiver .
 
Laatst bewerkt:
@ scooterbulletje
Altijd woon - werk op de motor gereden. Dit jaar ook een Tmax aangeschaft (naast mijn motor) voor hoofdzakelijk woon-werk. Had ik jaren eerder moeten doen! Super apparaat, super praktisch, by far de meest sportieve (man, man wat een dweilen veel andere scooters) heerlijk wendbaar én super stabiel op hoge snelheden, niet de zuinigste maar zeker vanaf 2012 de mooiste en coolste motorscooter *D
Het ding heeft in veel landen niet de beste reputatie, maar zoals een Franse collega tegen me zei, er rijden bij ons niet voor niets veel criminelen op rond, ze zijn simpelweg niet te pakken voor de politie hierop.
 
Persoonlijk vind ik t zonde voor woonwerk, zo'n mooie t Max.

Is de afstand te ver voor je 200? Lijkt mij n ideale woonwerk fiets.

Tmax lekker voor weekend trips en vakantie
 
De zomer kort snel af ...ik was aan het denken om nog is een kleine meeting te doen ...wat denken jullie ervan ? Andere jaren zijn we altijd samen gekomen in Nederland Molenschot . Hoe zit het in NL met De Corona maatregelen zijn de brasseries daar open of beperkt open mondmaskers enz enz . Sommigen staan er misschien sceptisch tegenover anderen misschien wat minder ....ik wil natuurlijk eerst is horen of er voldoende draagvlak is voor een kleine meeting in Coranona tijden ..iedereen zal zich de voorbije periode wel veel ontzegd hebben !
Geef jullie mening ......ideeën.....
 
Heb wel vaker meetings met mijn verschillende motoren in het verleden gehad maar nog nooit met motorscooters! Lijkt me best geinig :)
Volgens mij verschilt het behoorlijk per regio. Bij ons in de regio bijvoorbeeld geen mondkapjes plicht , wel reserveren qua horeca.
 
De zomer kort snel af ...ik was aan het denken om nog is een kleine meeting te doen ...wat denken jullie ervan ? Andere jaren zijn we altijd samen gekomen in Nederland Molenschot . Hoe zit het in NL met De Corona maatregelen zijn de brasseries daar open of beperkt open mondmaskers enz enz . Sommigen staan er misschien sceptisch tegenover anderen misschien wat minder ....ik wil natuurlijk eerst is horen of er voldoende draagvlak is voor een kleine meeting in Coranona tijden ..iedereen zal zich de voorbije periode wel veel ontzegd hebben !
Geef jullie mening ......ideeën.....
Was gezellig toen in molenschot,was toen met de xmax aanwezig..
 
Na zoeken .Heb interesse in een tmax,en dan de white max uitvoering . Zijn daar nog veranderingen bij die hem special maakt,buiten t zadel die is zwart wit. Moet nog gaan kijken, maar tips hoor ik graag.
 
Hallo allemaal, nieuw hier, ik ben op zoek naar een dealer die een demo model heeft staan van de Techmax, ik heb deze nog niet kunnen vinden helaas. Ik wil graag eens rijden op de TMax om te beproeven of het mij zal gaan bevallen. Ik heb daarnaast gemerkt dat er niet veel TMax modellen beschikbaar zijn in der landen . . . Zeker een populair model denk ik ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: GPS9
Iets hoger in de lijst vind je een draad die ook over de TMAX gaat.
Blijkbaar zijn er geen nieuwe TMAX scooters meer beschikbaar voor dit jaar. Alles uitverkocht.
Kijk het eens na.
 
Hallo Allemaal,

Na veel op dit forum te hebben gelezen en een proefritje gemaakt te hebben op een X-max en T-max. besloten om een T-max Tech te kopen.
Ik heb begrepen dat er leverings problemen zijn op dit moment. (Corona)
Weinig tot geen modellen in de showroom staan met 0km op de teller omdat deze rechtstreeks naar klanten gaan die hem van de fabriek hebben gekocht.
 
Hallo Allemaal,

Na veel op dit forum te hebben gelezen en een proefritje gemaakt te hebben op een X-max en T-max. besloten om een T-max Tech te kopen.
Ik heb begrepen dat er leverings problemen zijn op dit moment. (Corona)
Weinig tot geen modellen in de showroom staan met 0km op de teller omdat deze rechtstreeks naar klanten gaan die hem van de fabriek hebben gekocht.

Top keuze, ga je je niet beklagen, wat mij wel is opgevallen toen ik mijn Tmax DX kocht in 2017 waren ze ook snel uitverkocht, is dat een bewuste strategie van Yamaha of gaan er zoveel over de toonbank. 🤷🏻‍♂️🤷🏻‍♂️
 
In Nederland in iedergeval niet #43
D6484CA1-4A96-4406-85A4-66C49565DFB3.jpeg
 

Bijlagen

  • 7517B00E-4C79-4256-8D41-FC806EC0BBCA.jpeg
    7517B00E-4C79-4256-8D41-FC806EC0BBCA.jpeg
    78,7 KB · Weergaven: 12
  • B15C479C-938A-4614-BB4C-7A0B68848E8D.jpeg
    B15C479C-938A-4614-BB4C-7A0B68848E8D.jpeg
    86,3 KB · Weergaven: 14
Interessant lijstje van T-Matt.

Best verkochte scooter is een Vespa, niet verwonderlijk, dan de Yamaha X-MAX 300, dan de Beverly, dan de X-MAX 400.
Wat me verwondert is dat de Honda scooters niet bij de top 50 staan. En in het algemeen staan er heel weinig Honda modellen in die lijst.
 
  • Leuk
Waarderingen: GPS9
Ik heb sinds eergisteren ook een nieuwe achterband, een Bridgestone Battlax SC, lag er voordien ook op. De motor- en transmissieolie zijn ook vervangen. Dit wil ik de volgende keer zelf doen.
 
Ik heb sinds eergisteren ook een nieuwe achterband, een Bridgestone Battlax SC, lag er voordien ook op. De motor- en transmissieolie zijn ook vervangen. Dit wil ik de volgende keer zelf doen.
Tja motorolie incl. filter stelt echt niets voor als je het oliepeil maar precies op bovenste streepje hebt, oliefilter goed met hand vastdraaien en klaar is kees ✌🏻
 
hallo,
mijn naam is Mike en volg dit forum al een tijdje .
en kleine 10 maanden zelf maar een tmax uit 2014 gekocht.
ondertussen aardig wat versleuteld aan de scooter omdat de prestaties nogal tam waren.
inmiddels zit er een overrange set op van malossi met 14 gr. rollen en kevlar snaar.
malossi koppelingsplaten met en een jetprime koppelingshuis(deze is een kleine 1.5kg lichter als origineel) de beltdrive is vervangen voor een kettingset 17/40.
koplamp aangepast naar dubbel bixenon met angel eyes, korte kentekenplaathouder.
rvs uitlaat met korte kevlar einddemper.
op korte termijn nog een oversized remschijven set erop.
en dan nog een turboset(als ik hier tenminste alle info over binnen krijg)
tot zover ff de intro van mij en mijn Tmax.
 

Bijlagen

  • 20200129_132147.jpg
    20200129_132147.jpg
    1,6 MB · Weergaven: 14
  • Screenshot_20201027-180404.png
    Screenshot_20201027-180404.png
    554 KB · Weergaven: 15
  • 20200408_185411.jpg
    20200408_185411.jpg
    1,7 MB · Weergaven: 19
  • 20200415_185949.jpg
    20200415_185949.jpg
    1,1 MB · Weergaven: 14
  • 20201001_092203.jpg
    20201001_092203.jpg
    1,4 MB · Weergaven: 16
  • 20201001_112927.jpg
    20201001_112927.jpg
    1,3 MB · Weergaven: 19
  • 20200129_132157.jpg
    20200129_132157.jpg
    1,6 MB · Weergaven: 20
Terug
Bovenaan Onderaan