De Yamaha T-Max 500 !!

Wel een snelle conclusie hoor Fred. De XRP is een heel goede vario. Ik lees voornamelijk positieve berichten over de XRP.
Het heeft er alle schijn van dat bij mij de Vario verkeerd is gemonteerd. Er zit vet op plaatsen waar nadrukkelijk wordt beschreven geen vet te doen. Dinsdag ga ik even overleggen met de monteur, komt goed.
Hij geeft volgens mij advies, en trekt geen conclusie. Ik heb ook veel gelezen en bij dit soort vario’s is bekend dat de stiften te snel slijten en ook niet echt goedkoop zijn.
 
Hij geeft volgens mij advies, en trekt geen conclusie. Ik heb ook veel gelezen en bij dit soort vario’s is bekend dat de stiften te snel slijten en ook niet echt goedkoop zijn.
Wie weet komt het wel zo ver mannen dat er een Malossi in komt. Hier hoor ik enthousiaste mensen iig. Eerst nog maar eens kijken wat ik hier mee moet.
 
Wel een snelle conclusie hoor Fred. De XRP is een heel goede vario. Ik lees voornamelijk positieve berichten over de XRP.
Het heeft er alle schijn van dat bij mij de Vario verkeerd is gemonteerd. Er zit vet op plaatsen waar nadrukkelijk wordt beschreven geen vet te doen. Dinsdag ga ik even overleggen met de monteur, komt goed.
Ik trek geen conclusies, ik geef alleen aan dat ik na het lezen van veel berichten de keuze heb gemaakt voor een ander merk, zeg verder niets over de kwaliteit, tevens was voor mij het kostenplaatje van belang. Van wat ik weet, is ver in de vario funest heb ik ook gehad, daardoor blijven de rolletjes enigzins plakken en krijg je een vreemde versnelling die mogelijk schokt. Zo iets kan ik me ook bij de pennetjes voorstellen. Zijn ze allen van hetzelfde gewicht?
 
Malossi is niet zaligmakend, ik had bij de aanschaf 2 setjes rollen ontvangen, 15 en 18 gram, op advies heb ik een mix toegepast zodat ik nog een verbangins set zou hebben. Advies gelijke gewichten toepassen,de zwaarder rollen hadden na weinig km al vlakke delen en delichte veroonde niets van slijtage. Met dat in het achterhoofd heb ik rollen van 18 gram aangebracht ook omdat ik de witte veer en de torsion controllerheb gemonteerd, nu bij vol gas weg mooi rond de 6600 toeren en rustiger op snelweg. Keuzes!
 
Ik trek geen conclusies, ik geef alleen aan dat ik na het lezen van veel berichten de keuze heb gemaakt voor een ander merk, zeg verder niets over de kwaliteit, tevens was voor mij het kostenplaatje van belang. Van wat ik weet, is ver in de vario funest heb ik ook gehad, daardoor blijven de rolletjes enigzins plakken en krijg je een vreemde versnelling die mogelijk schokt. Zo iets kan ik me ook bij de pennetjes voorstellen. Zijn ze allen van hetzelfde gewicht?
Hey Fred, ja dat dacht ik ook begrepen te hebben dat er geen vet in mag.
Ze zijn allemaal 13,5 gram, zoals aanbevolen door Joop Costa.
Wat ik met name merkte was een wisselende toename van het toerental (7500-7800) en een afname van acceleratie.
 
Malossi is niet zaligmakend, ik had bij de aanschaf 2 setjes rollen ontvangen, 15 en 18 gram, op advies heb ik een mix toegepast zodat ik nog een verbangins set zou hebben. Advies gelijke gewichten toepassen,de zwaarder rollen hadden na weinig km al vlakke delen en delichte veroonde niets van slijtage. Met dat in het achterhoofd heb ik rollen van 18 gram aangebracht ook omdat ik de witte veer en de torsion controllerheb gemonteerd, nu bij vol gas weg mooi rond de 6600 toeren en rustiger op snelweg. Keuze
Malossi zou wel mijn eerst volgende keuze zijn.
Verschillende gewichtjes ga ik niet aan beginnen hoor, dat het verschillende slijtage oplevert verbaast mij niet.
Die van jou loopt wel mooi dan zo.
 
Malossi zou wel mijn eerst volgende keuze zijn.
Verschillende gewichtjes ga ik niet aan beginnen hoor, dat het verschillende slijtage oplevert verbaast mij niet.
Die van jou loopt wel mooi dan zo.
Nee, zou ik inderdaad zeker niet doen. Uiteindelijk komt het erop neer dat je maar met de helft van de rolletjes rijdt: de zwaardere. Die lichtere zitten erbij voor spek en bonen. Dat is volgens mij niet de bedoeling, want dan zou de fabrikant maar de helft van de rollen voorzien.
 
Nee, zou ik inderdaad zeker niet doen. Uiteindelijk komt het erop neer dat je maar met de helft van de rolletjes rijdt: de zwaardere. Die lichtere zitten erbij voor spek en bonen. Dat is volgens mij niet de bedoeling, want dan zou de fabrikant maar de helft van de rollen voorzien.
Klopt en dat is ook gebleken. Maar ik had gelezen dat er meerdere ook op het forum dat hebben gedaan. Vandaar en ach, ondervinding is de beste leermeester. En het vermoeden wat ik had met het vet is dat ik te dik heb aangbracht en door de middelpuntvliegende kracht dit op plekken is gekomen waar het niet hoort. De kenmerken die huskybusa beschrijft merkte ik ook. Minder snel optrekken, meer toeren alsof het slipte vandaar gelijk alles aangepakt vergeet niet dat met een aangepaste vario de koppelingsplaten het zwaarder krijgen.
 
Ik heb ook in de loop van de tijd hier op het forum gelezen dat het wel meer gedaan wordt: rollen van verschillende massa mengen.
Vond ik altijd wat vreemd. Maar jij hebt proefondervindelijk ondervonden waarom dat niet zo een goed idee is.
Weer iets geleerd dat weer verder kan gedeeld worden en dat is toch waar dit forum voor dient.
 
Hoi. Even een vraagje.
Zijn de tmax model 2004 tot 2008 betrouwbaar.
Wat zijn de plus en minpunten van dit model.
Heb nu een yamaha majesty bj 2009,maar wil toch een 2 cilinderscooter.
 
Hoi. Even een vraagje.
Zijn de tmax model 2004 tot 2008 betrouwbaar.
Wat zijn de plus en minpunten van dit model.
Heb nu een yamaha majesty bj 2009,maar wil toch een 2 cilinderscooter.
😂😂 modeljaar maakt niks uit, ALLE tmaxen zijn betrouwbaar 💪🏻.
Alleen wil soms van model 2008 de benzinepomp wel eens blijven plakken.
Maar ik zeg inruilen die majesty, succes.

groeten
Theemaks
 
😂😂 modeljaar maakt niks uit, ALLE tmaxen zijn betrouwbaar 💪🏻.
Alleen wil soms van model 2008 de benzinepomp wel eens blijven plakken.
Maar ik zeg inruilen die majesty, succes.

groeten
Theemaks
Benzinepomp weet ik,dat kwaaltje.
Dus de eerste modellen bj 2001 tot 2004 zijn ook goed. Alleen geen injectie toch
 
zijn er nog bouwjaren te noemen die er echt uitspringen? Nieuwer is niet altijd beter. Wat is jullie voorkeur/ervaring?
Zelf zou ik voor het model gaan vanaf 2008. Deze heeft namelijk een behoorlijke update gehad. Groter voorwiel, dikkere voorvork en totaal ander frame van aluminium. Persoonlijk vind ik dit het mooiste model.

gr. Theemaks
 
Heeft er iemand ervaring met het laten stellen van de kleppen van de Tmax, omgeving Breda? Ik heb zojuist een mail gestuurd naar een Yamaha dealer in Made, maar ben benieuwd naar eventuele reacties.
 
Heeft er iemand ervaring met het laten stellen van de kleppen van de Tmax, omgeving Breda? Ik heb zojuist een mail gestuurd naar een Yamaha dealer in Made, maar ben benieuwd naar eventuele reacties.
Heb het laten doen bij Gebben motoren in Rogat. Ze zijn 4 uur bezig geweest en mocht gratis een leenmotor gebruiken en daar gebruik van gemaakt. Even 4 uurtjes rond getourt. Was wat ik me kan herinneren zo’n 380,- kwijt. Monteur zei dat de kleppen niet veel bijgesteld hoefde te worden. Mijn kilometerstand was toen kleine 40.000 km.
 
Bedankt voor de reactie. Het genoemde bedrag komt overeen met wat ik een keer eerder heb gelezen. Het is een behoorlijk bedrag, maar ja, het gaat wel over 40.000 km.
 
Hallo allemaal!
Wie weet of er modificaties voor het inlaat traject zijn voor de DX van 2018? Zie wel het eea voor oudere types maar niet voor de 2017-2019 modellen.
Bijvoorbeeld zo'n airbox of velocity stacks:


 

Bijlagen

  • enlarged-airbox-for-yamaha-t-max-530.jpg
    enlarged-airbox-for-yamaha-t-max-530.jpg
    28,9 KB · Weergaven: 11
  • velocity-stacks-standard-throttle-body-for-yamaha-t-max-530.jpg
    velocity-stacks-standard-throttle-body-for-yamaha-t-max-530.jpg
    30,1 KB · Weergaven: 12
Heb het laten doen bij Gebben motoren in Rogat. Ze zijn 4 uur bezig geweest en mocht gratis een leenmotor gebruiken en daar gebruik van gemaakt. Even 4 uurtjes rond getourt. Was wat ik me kan herinneren zo’n 380,- kwijt. Monteur zei dat de kleppen niet veel bijgesteld hoefde te worden. Mijn kilometerstand was toen kleine 40.000 km.
Ik heb bericht gekregen van de dealer dat ik (inderdaad) rond de 400 euro kwijt zal zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan