De Yamaha T-Max 500 !!

hallo,
mijn naam is Mike en volg dit forum al een tijdje .
en kleine 10 maanden zelf maar een tmax uit 2014 gekocht.
ondertussen aardig wat versleuteld aan de scooter omdat de prestaties nogal tam waren.
inmiddels zit er een overrange set op van malossi met 14 gr. rollen en kevlar snaar.
malossi koppelingsplaten met en een jetprime koppelingshuis(deze is een kleine 1.5kg lichter als origineel) de beltdrive is vervangen voor een kettingset 17/40.
koplamp aangepast naar dubbel bixenon met angel eyes, korte kentekenplaathouder.
rvs uitlaat met korte kevlar einddemper.
op korte termijn nog een oversized remschijven set erop.
en dan nog een turboset(als ik hier tenminste alle info over binnen krijg)
tot zover ff de intro van mij en mijn Tmax.
hallo,
mijn naam is Mike en volg dit forum al een tijdje .
en kleine 10 maanden zelf maar een tmax uit 2014 gekocht.
ondertussen aardig wat versleuteld aan de scooter omdat de prestaties nogal tam waren.
inmiddels zit er een overrange set op van malossi met 14 gr. rollen en kevlar snaar.
malossi koppelingsplaten met en een jetprime koppelingshuis(deze is een kleine 1.5kg lichter als origineel) de beltdrive is vervangen voor een kettingset 17/40.
koplamp aangepast naar dubbel bixenon met angel eyes, korte kentekenplaathouder.
rvs uitlaat met korte kevlar einddemper.
op korte termijn nog een oversized remschijven set erop.
en dan nog een turboset(als ik hier tenminste alle info over binnen krijg)
tot zover ff de intro van mij en mijn Tmax.
Let op je klinkschakel , die is ZEKER niet goed geklonken ! Ben bang dat dat fout gaat :Y
 
Ik ben wel gewend om een motor winterklaar te maken maar doe je dat ook bij de Tmax en zo ja hoe doe je dat eigenlijk?
En met winterklaar bedoel ik dat ie ook in de winter kan doorrijden.
 
Ik neem aan dat jullie er niet mee door de pekel rijden?

ik heb ook Yamalube conditioner voor de echte winter periode, icm druppel lader.
 
Heeft iemand tips voor een goede oplossing voor een smartphone houder op de TMax. De Yamaha oplossing is mooi maar wellicht nog andere oplossingen?

Alvast dank voor het meedenken! 👊🏼
 
Heeft iemand tips voor een goede oplossing voor een smartphone houder op de TMax. De Yamaha oplossing is mooi maar wellicht nog andere oplossingen?

Alvast dank voor het meedenken! 👊🏼
ik heb deze en dat gaat redelijk goed (quadlock), er zijn wel lichte trillingen merkbaar als je stil staat aan de verkeerslichten maar niet storend, ik heb er ook een kleine zachte viltglijder tussen geplaatst om de trillingen te minimaliseren, in de zomer met de zon is het scherm iets minder goed leesbaar en moet je het helderheid op je telefoon op max zetten , wat je ook kan doen is de houder zoals ik ook heb (orgineel Yamaha) met de usb aansluiting en daar op monteren , kan je ook de telefoon ineens opladen, dat zijn kosten gespaard en denk geen trillingen, quadlock aansluitingen zijn er genoeg te vinden op het net, ik klik mijn telefoon erin bij kortere afstanden in en rond de stad voor de flitscamera's en traject controle's ( Waze), bij langere afstanden gebruik ik gewoon de gps verbonden met je telefoon, geen last van zonlicht of trillingen. ;)
 

Bijlagen

  • telefoonhouder 1.jpg
    telefoonhouder 1.jpg
    148,8 KB · Weergaven: 20
  • telefoonhouder 2.jpg
    telefoonhouder 2.jpg
    133,2 KB · Weergaven: 13
Dank @Dandev ik ga zoeken of ik deze kan vinden. Ziet er goed uit.
ik heb het in Frankrijk besteld via ebay en kost ongeveer 110 euro, er worden schroefjes bijgeleverd die perfect passen op het bestaande op de front, het scherm en het front dienen verwijderd te worden om het te installeren, er staat ook ergens een filmpje op Youtube als je ACM'A intikt hoe te installeren ;)
 
Hoi. Heb vandaag NGK Iridium besteld.

groetjes
Theemaks
 
Laatst bewerkt:
NGK do not recommend gap adjustment for precious metal spark plugs.

A variety of techniques are used to adjust electrode gaps. An appropriate method and tool should be used for gap adjustment although it has come to our attention that a variety of improper methods are used that lead to implications.

When adjusting the electrode gap, the gap may commonly be made too small, as such, the gap may need to be opened slightly. Typically some customers use a lever such as a flat screwdriver to pry open the gap. Traditional Nickel plugs have a solid piece Ø2.5mm centre electrode that may withstand such force. Precious metal spark plugs however have Ø0.6mm fine tips that are laser welded to the centre electrode. These tips are very fragile and not designed to withstand any force. As such NGK will not provide warranty for the breakage of precious metal centre electrode tips.

It is possible to adjust the electrode gap on precious metal spark plugs using an appropriate method that will not place any force on the centre electrode tip.
 
Tja Jannes ben niet goed in technisch engels maar denk te begrijpen in dit verhaal dat het niet wordt geadviseerd.
 
Klopt Theemaks. Het wordt afgeraden, omdat het kwetsbaar materiaal is. Ik heb op meerdere websites gelezen dat je er niets aan hoeft te doen/veranderen. En heb een keer op een Duits Tmax forum gelezen (van een bezitter) dat deze bougies 60.000 km kunnen blijven zitten. Valt het een beetje mee om deze te vervangen? Heb weleens een filmpje gezien waarbij het toch wel een gepiel leek...
 
Heb weleens een filmpje gezien waarbij het toch wel een gepiel leek...
bedankt voor reactie.
Bougies vervangen valt reuze mee, zoals gewoonlijk veel plastic verwijderen, bougies zitten diep weg dus verlengstuk op je bougiesleutel, vastzetten adviseer ik zeker met momentsleutel 12 Nm.
groetjes
Theemaks
 
Ik heb de iridiums er 44000 km inlaten zitten en de Tmax presteerde nog steeds Prima (Koude start,warme start,acceleratie) ..ze zijn.ietsje duurder dan de standaard CR7E bougie maar de iridium CR7EiX gaan duidelijker langer mee....ik wilde de bougies is checken op kleur zodat ik weet of mijn mengsel nog ok stond maar omdat het nu toch allemaal open lag heb ik ze maar ineens vervangen .
 
Laatst bewerkt:
Ben voornemens de banden te wisselen, slijtnok achter ligt nog maar iets onder het profiel.
Voor en achter Bridgestone SC1h. Wat is jullie ervaring?
Hen altijd al het idee gehad dat de voorband iets te hard was (qua rubber) in een bocht leek het wel of je de profielering voelt.
Heb hiervoor ook wel een Michelin geprobeerd maar na een maand weer vervangen voor de Bridgestones, bij nat weer zo.n slecht gevoel.
Ik denk dat ik weer voor de Bridgestone ga, wat is jullie ervaring met andere merken bij droog en nat weer en darbij uiteraard de rijstijl.
Ik rij ook nu nog in die natte zooi, niet dagelijks dus grip op nat is voor mij ook belangrijk.
In de zomer zijn de bochten leuk bv de Lekdijk, band moet vertrouwen geven.
 
Ik heb de voorbije 4 jaar op diverse Tmaxen gereden/getest met diverse types en merken van banden er is voor mij persoonlijk 1 band die mij zeer veel vertrouwen geeft de Dunlop GPR100 deze lag er ook standaard op toen ik de Tmax nieuw aankocht in 2016 ...ondertussen al aan mijn 6e setje toe . Ik ben geen regenrijder dus heel veel ervaring met de band in de regen heb ik niet...die keren dat ik ermee in de regen heb gereden heeft dat bandje altijd gedaan wat het moest doen . Ik meen me wel te herinneren dat er 2 types GPR100 zijn 1 type dat meer geschikt is voor nat en droog wegdek en een type dat meer geschikt is voor het drogere wegdek . Beide bandjes zijn identiek van profiel maar het compound zal ietsje verschillen van samenstelling.
 
Persoonlijk zou ik wel weer voor de Bridgestone banden gaan denk ik. Goed voor veel verschillende condities. Ik vind ze lekker rijden, moet ik zeggen. Maar als er iets beter is sta ik er ook voor open.

Op de Vespa had ik Michellin liggen. De citygrips ook prima.

verder ervaring met Pirelli, die hebben wat mij betreft ook de mooiste kalenders.
 
Ik rij met de standaard gemonteerde Dunlop roadsmart 3 , droog vind ik ze heel goed, in de regen ietsjes minder, merendeels rijd ik wanneer het droog is maar uitzonderlijk gebeurt dit wel eens , waarschijnlijk zou ik deze terug laten monteren tenzij hier iets anders uit de bus komt...nu weet ik niet of er veel verschil is in prijzen ?
Naar het schijnt zijn er ook de Bridgestone battlax waar ik veel goeds over hoor .
 
Terug
Bovenaan Onderaan