De zin & onzin van ABS

Zin of Onzin?

  • - Tijdens rijles zonder, daarna altijd met ABS

    Stemmen: 12 8,8%
  • - Altijd met ABS

    Stemmen: 63 46,3%
  • - Altijd zonder ABS, (je kunt het, of je kunt het niet)

    Stemmen: 61 44,9%

  • Totaal aantal stemmers
    136
Ik vind niet dat ABS verplicht moet worden, maar tegelijk verbaasd het me altijd weer hoe conservatief veel rijders zijn. Velen rijden moderne auto's met allerlei hulpsystemen maar willen een motor uit het BSA/ Norton tijdperk ..
Zal te maken hebben met hobby-woonwerk gebruik.

ouwe motor als hobby, moderne auto voor woon werk.

moeder de vrouw wil natuurlijk ook dat het een net autootje is,
en geen oud verroest lor.

de kinderen moeten ook veilig mee..

de motor is het speeltje van vader. Ouderwets ''gevaarlijk'' met (t)rommelremmen rondrijden.
 
Laatst bewerkt:
Mijn instructeur destijds vertelde een verhaal over iemand in de ardennen met ABS en stopte op een vrij stijle helling toen door zand zijn voorwiel begon te glijden en de ABS in werking schoot,de man achteruit bleef rijden en zo lelijk ten val kwam.

Klopt dit of is dit een broodje aap verhaal?
 
Mijn instructeur destijds vertelde een verhaal over iemand in de ardennen met ABS en stopte op een vrij stijle helling toen door zand zijn voorwiel begon te glijden en de ABS in werking schoot,de man achteruit bleef rijden en zo lelijk ten val kwam.

Klopt dit of is dit een broodje aap verhaal?

Lijkt me broodje aap.
ABS werkt immers niet bij stilstand of snelheden <10km/u.
 
Mijn instructeur destijds vertelde een verhaal over iemand in de ardennen met ABS en stopte op een vrij stijle helling toen door zand zijn voorwiel begon te glijden en de ABS in werking schoot,de man achteruit bleef rijden en zo lelijk ten val kwam.

Klopt dit of is dit een broodje aap verhaal?
Klinkt als een excuus voor een domme valpartij.. _O-

Nee, het lag niet aan mij, maar aan de ABS
 
Zal dan wel mazzel gehad hebben met les, instructeur liet je wisselend op een abs en niet abs brommer rijden.

Heb zelf op die cb's toch de voorkeur zonder abs, maar dat zal gerust aan mij liggen en niet aan de motor.

Nu een vfr, mis het niet .. Tot nu toe..
 
Lijkt me broodje aap.
ABS werkt immers niet bij stilstand of snelheden <10km/u.

Maar als de snelheidssensor op je achterwiel staat en dat rolt gewoon door dan kan het ABS best ingrijpen op je voorwiel.

Maar waarschijnlijker denk ik dat in dit geval het voorwiel gewoon in stilstand is gaan glijden op het zand. Dat was zonder ABS dus ook gebeurd.
 
Op mijn Triumph is het ABS gewoon uitschakelbaar, je moet het alleen elke keer doen als je de motor gestart hebt.

Komt er natuurlijk nog een kostenplaatje en het feit dat het waarschijnlijk wel kwetsbaar is. Denk eigenlijk dat het na 1e aankoop vervangen wordt door een normaal remsysteem zonder storingen etc. Het heeft op zon fiets gewoon geen nut.
 
Terug
Bovenaan Onderaan