De zin van PK's

Ik heb 25KW en ik heb er een schijthekel aan. Toen ie vol was wast al veel leuker, maar op de R1 van Geraldo-R1 wat bergweggetjes in France.... :P Dan moet je dus echt kunnen rijden met 150pk onder je kont, gas, zit etc moet perfect zijn, heerlijk. MEER PKS! ;)
 
zolang je niet op het circuit rijdt gaat het puur om het gevoel wat 't ding geeft en niet om kille cijfers...



[me]BertV probeerd zijn 748 te verdedigen :+ [/me]
 
Ach je moet het goede gevoel hebben, sommige maken graag toeren, andere hebben liever koppel, de ene wil een 2 cil de ander een 4 en dan zijn er ook nog met een 3 of een 1 of een 6 cil. Het is net wat je lekker vind. Met een 1000 kan je lekker op koppel rijden gaat altijd vooruit dan is er niets aan de hand. Maar je kan ook lekker aan het gas draaien en verschrikkelijk hard ervandoor gaan. Als je toeren wil maken en er niet achterlijk oogbol verplaatsend hard ervandoor wilt gaan moet je een 600 nemen. En dan kan je zeggen dat je ook met een 1000 flink toeren kan maken, maar degene die erop rijden weten wel hoe hard het dan gaat. En daarom pak ik ook regelmatig de 600
 
pk's is leuk voor topsnelheid...
met KOPPEL ben je de man/vrouw met optrekken...

ik rij liever een 100NM koppel fiets met 70pk, dan een 100pk fiets met 70Nm.
 
Met mijn vorige 3 motoren kon ik redelijk onbezorgt op het gas (FJ600, Gpz900 en VFR800Fi). Nu met een Aprilia mille word het toch ietsje anders, ik moet nu echt gaan opletten met het gas.

Het grootste verschil zit hem volgens mij toch in het motorkarakter, ik denk dat deze 128 pk V twin lastiger is dan een 150 pk 4 inlijn. Zoals een FJR met 145 pk weer makkelijker te rijden zal zijn dan een giftige 2 takt met 70 pk.
 
Iedereen wil altijd de snelste zijn en praat erover hoeveel pk je nodig hebt om snel te zijn. Ik wil helemaal niet de snelste zijn. Ik wil power!!

Voor mij telt de sensatie van snelle acceleratie. Een achtbaan op twee wielen. Dus hoe meer pk's, hoe liever.
 
Iedereen wil altijd de snelste zijn en praat erover hoeveel pk je nodig hebt om snel te zijn. Ik wil helemaal niet de snelste zijn. Ik wil power!!

Voor mij telt de sensatie van snelle acceleratie. Een achtbaan op twee wielen. Dus hoe meer pk's, hoe liever.
Toch eens een 2 cilinder proberen, de beleving van snelheid en acceleratie is vele malen groter dan die ik op 4 cilinders gehad heb :)
 
Ik heb een R1 omdat ik niet kan rijden maar in de kroeg en op feestjes altijd wil opscheppen over de vele pk´s die ik heb. Dat maakt indruk, ik krijg dan aandacht en respect.

Tevens is het makkelijk rijden want ik kan niet goed schakelen. Met deze motor kan ik lekker de hele dag in 2e versnelling rijden zonder dat ie me afslaat.
Dat is erg makkelijk als ik van terras naar terras rij. Je slaat geen blunder voor al het publiek.

Ook wordt een 1000cc iets warmer dan een 600cc. Je kunt sneller in je korte broek gaan rijden want het blok verwarmt de blote beentjes beter.

Jaja, veel pk´s heeft vele voordelen.
 
Ik heb een R1 omdat ik niet kan rijden maar in de kroeg en op feestjes altijd wil opscheppen over de vele pk´s die ik heb. Dat maakt indruk, ik krijg dan aandacht en respect.

Tevens is het makkelijk rijden want ik kan niet goed schakelen. Met deze motor kan ik lekker de hele dag in 2e versnelling rijden zonder dat ie me afslaat.
Dat is erg makkelijk als ik van terras naar terras rij. Je slaat geen blunder voor al het publiek.

Ook wordt een 1000cc iets warmer dan een 600cc. Je kunt sneller in je korte broek gaan rijden want het blok verwarmt de blote beentjes beter.

Jaja, veel pk´s heeft vele voordelen.

L :o L :}
 
Rijd met een VTR 1000F denk dat dit wel de leukste bike is waar ik al met reed.
Slordige 110PK voor lekkere 98NM koppel en ja in elke gebied power van 3000 tot 9500/tr gewoon gas geven en voorwiel laten zweven. lijkt misschien makkelijk maar vraagt wel meer gewenning dan mijn gsx 600fje, wat op zich een heel leuke fiets is(oude model 86pk 56Nm :Z )zolang je maar boven de 6000/tr reed. Ja bochtjes uitkomen gaat sneller op men VTR natuurlijk 5000/tr eruit en bwaam koppel erop


Gtz JapaneesHP
 
Iedereen wil altijd de snelste zijn en praat erover hoeveel pk je nodig hebt om snel te zijn. Ik wil helemaal niet de snelste zijn. Ik wil power!!

Voor mij telt de sensatie van snelle acceleratie. Een achtbaan op twee wielen. Dus hoe meer pk's, hoe liever.
Lekker he :]
 
Verschil: Een achtbaan gaat ook in de bocht snel :P

Daar heb je gelijk in ;) L :+ L

Maar ik kan niet goed rijden en heb er vrede mee. Ik laat me niet opfokken door anderen en doe ook niet meer mijn best om beter te worden. Ik heb er lol in en daar gaat het om. En ik geniet van de power...... :P

Als ik een 600tje zou kopen, zou ik wellicht sneller zijn op een bochtig parcours. Maar daar win ik geen prijzen mee en ik zou de power van de ZX-10R vreselijk missen. Heb onlangs nog op een SV650S gereden. Leuk machientje maar als je aan het gas draait gebeurt er niet veel (in vergelijking met de 10).
 
zolang je niet op het circuit rijdt gaat het puur om het gevoel wat 't ding geeft en niet om kille cijfers...



[me]BertV probeerd zijn 748 te verdedigen :+ [/me]
En daar heb je een punt :P


Een 748 heeft niet veel pk's... Rijdt als een gek.. Totdat je op het circuit komt, en dan heb je tekort.. :X :X

[me]Flow is afgelopen jaar meer om de kille cijfers gaan geven dan aan gevoel.
[/me]



Rondetijden wel te verstaan
 
Alles boven de 100 PK is denk ik niet aan mij besteed. Echter, ik kan er ook niks aan doen dat ik de R1 simpelweg de mooiste motert vind. Dus 150 pk's hebben voor mij weinig zin, aangezien ik lekker op mijn gemak rond rij en eigenlijk nooit harden dan 160 rij.

Maar 't is wel een geweldige fiets, ook als je wat minder 'avontuurlijk' rond toert.
 
Ik heb een R1 omdat ik niet kan rijden maar in de kroeg en op feestjes altijd wil opscheppen over de vele pk´s die ik heb. Dat maakt indruk, ik krijg dan aandacht en respect.

Tevens is het makkelijk rijden want ik kan niet goed schakelen. Met deze motor kan ik lekker de hele dag in 2e versnelling rijden zonder dat ie me afslaat.
Dat is erg makkelijk als ik van terras naar terras rij. Je slaat geen blunder voor al het publiek.

Ook wordt een 1000cc iets warmer dan een 600cc. Je kunt sneller in je korte broek gaan rijden want het blok verwarmt de blote beentjes beter.

Jaja, veel pk´s heeft vele voordelen.

Die problemen ken ik ook, daarom heb ik maar een cbr1000rr gekocht.
Iets vlakkere PK-afgifte dan een R1, kan ie me dus nooit verrassen :+


cbr wordt pas over 2 weken geleverd, dus voorlopig nog ff oppassen op m'n zxr-etje
 
ik rij liever een 100NM koppel fiets met 70pk, dan een 100pk fiets met 70Nm.

Helemaal mee eens! Mijn volgende motor hoeft niet meer peekaa´s te hebben dan e huidige 100, maar wel meer koppel!!!
 
ik ben een paar weken terug na het slopen van m'n thundercat (97pk op achterwiel) overgestapt op een bandit600 (76pk aan achterwiel) nou moet ik zeggen dat ik niet minder lol in me rijden heb, misschien zelf wel meer omdat de bandit een leukere gooi en smijt fiets is :P

enige punt is dat als je met sterkere motoren de snelweg ofzo opgaat je flink tekort komt qua acceleratie en topsnelheid, maar laten we eerlijk zijn, met 60 door een krappe bocht met je steppie aan de grond is toch 10x leuker dan 250 rechtdoor op de snelweg :] :+
 
Iedereen wil altijd de snelste zijn en praat erover hoeveel pk je nodig hebt om snel te zijn. Ik wil helemaal niet de snelste zijn. Ik wil power!!

Voor mij telt de sensatie van snelle acceleratie. Een achtbaan op twee wielen. Dus hoe meer pk's, hoe liever.

:^
 
122pk/99Nm :9

daar kom je niet aan met een GSX600 8-)

Ik denk zelfs dat hij een 1-cilinder Duke bedoelt. Met maar 625cc en 50-55 paardjes aan het wiel.
In supersportterminolgie is het maar een brommertje ;)

Maar als je op bochtige wegen komt, loopt je ego serieus schade op. Kijk maar naar die huilende mannen met hun racers onderaan de alpenpassen :P
 
Ik denk zelfs dat hij een 1-cilinder Duke bedoelt. Met maar 625cc en 50-55 paardjes aan het wiel.
In supersportterminolgie is het maar een brommertje ;)

Maar als je op bochtige wegen komt, loopt je ego serieus schade op. Kijk maar naar die huilende mannen met hun racers onderaan de alpenpassen :P

:+ oh dat kan natuurlijk ook :P
 
ikzelf heb ook niet zo'n behoefte aan 150 plus pk's. een bandit600 kan je heerlijk gooien en smijten en het gas opendraaien zonder gelijk je rijbewijs kwijt te zijn. maar heel af en toe mis je toch wat kracht op het rechte stuk en is het na verloop van tijd minder spannend.
ook ik heb met m'n fiets met (relatief) weinig vermogen genoeg mensen op supersports eruit gereden op de dijk. dit heeft echter weinig te maken met benutbaar vermogen.
als ik alle 78 paarden op het asfalt kan krijgen kunnen zij er minstens net zoveel kwijt en zouden ze net zo snel moeten zijn. het is meer een kwestie van controle denk ik.

maar ik heb na de bandit dus ook bewust gekozen voor een TDM. totaal andere machine maar ongeveer hetzelfde vermogen (meer koppel) om lekker te kunnen spelen. ik denk dat ongeveer 100 pk wel het beste compromis is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan