De zin van PK's

wel leuk hoor, die getalletjes

maar ga er nou es opzitten....

Ik had een triumph die dik trok onderin... de man die er nu op rijdt kwam van een zzr1100 en wist niet wat ie meemaakte...

ik ging naar een 1-pitter en wist niet wat ik meemaakte... op papier veel zwakker maar kwa gevoel zoveel directer en sterker... alsof je direct op de zuiger zit.
is nu met mijn 660 alleen maar erger... die hangt aan het gas als een piano-snaar... vraag maar aan de gastrijders van het MF die toch ook niet op de sufste brommers rijden.

komen wel meer factoren bij kijken natuurlijk, dus weg met de specs, rijen zal je.

ook een leuk weetje... 0-100 met een ktm 950 adventure (98 pk met de stroomlijn van een flatgebouw) is praktisch hetzelfde als die van een R1
 
doet dat niet zeer dan..? al die klappen op de ass....ik bedoel als het
net is offie op de zuiger zit.... })
maar zit by the way ook aan een sm(supermotard) te denken... :9
 
Tsja, bergaf met de motor uit mensen koekblikken inhalen lijkt me niet zo moeilijk toch. Heb het zelf nog niet gedaan, simpelweg omdat ik nog bezig ben met lessen, maar met de fiets haal je bergaf al koekblikken in, hoe moeilijk moet het dan zijn op de motor...

in de bergen is dat weer anders, dan moet je juist koppel hebben om weer bij je maatjes aan te klampen... ;)

of bergaf rijden met 0 pk (motor uit), vele haarspelden en dan nog van alles inhalen... }) })
 
duc supermono, zoiets lijkt me wel aardig voor de openbare weg. 1 cylinder, 110 kilo, 80 pk en ooit 248 km/u gemeten...leuk voor de bochtjes ook
 
Gatverpielekes! Doe mij dan ook maar zo'n Supermono. Helaas zijn ze, volgens mij, nooit op kenteken gevoerd.

Inderdaad voelt een KTM echt veel feller en directer. Als ik van mijn KTM overstap op mijn GS500e, dan denk ik altijd: 'wat een sloom gebakje'. Kom ik na een poosje weer op mijn KTM dan is het: 'Wooooooowiiiiiiiiiiiiii!!!!!' Terwijl ze toch ongeveer hetzelfde vermogen hebben en in de sprint tot de 100 zullen ze elkaar waarschijnlijk helemaal niet zoveel uitmaken. Maar het gevoel zegt: KTM!!!
Een DE vraag bij elk stoplichtsprintje met de KTM is wel: 'hoe hou ik het voorwiel aan de grond!'.
 
ja snap dit volkomen dat monobike in korte bochtjes beter moet zijn dan pak weg R6.
Ma dan snap ik niet hoe de rondetijden nog iets sneller liggen van de gemiddelde R6 rijders, ook op korte bochtrijke circuits, dan de zogezegde supermotars


gtz

JapaneesHP
 
Zo is het maar net, ik rij menig supersport er nog uit op de klaverbladen met mn ER5je! 25kw rules, en blijft rulen (maar toch stiekem wel blij met mn nieuwe corona :) )
 
Terug
Bovenaan Onderaan