De zoektocht naar mijn eerste motor

Je zegt zelf dat de look van de BMW je niet echt helemaal voor je is. Natuurlijk gaat het om het rijden maar als je langs een terrasje rijd en je denk ja effe een bakkie koffie.
En dan kijk je terwijl je aan je koffie zit naar je motor en denk ja leuk maar niet echt mooi.
Dan zou ik echt kijken voor een andere motor.
En dan kijken naar A goed rijd B die je mooi vind C en uiteraard in je budget past.
Ik zelf heb iets meer dan een week geleden ook weer een motor gekocht oke mijn geluk is dat ik al jaren gereden heb en wist wat ik wou.
Budget van plus min 3000 keek ik naar een Kawasaki z1000 model 2005 plus min geloof ik. Waarom vond en vind ik nog steeds een super mooie motor.
In 2005 met zo kawa gereden wat een beest was dat zeg maar toen niet gedaan omdat ik woon werk reedt hoofdzakelijk en de z1000 daar echt te veel power in zat voor me gevoel.
Maar nu kon het wel zal wel is woon werk doen maar hoofdzaak is toch lekker toeren over de dijken hier in de omg enz.
Maar toen in 2005 kocht ik een nieuwe Suzuki sv1000 naked uitvoering 11 jaar mee gereden en fijne motor en dat geluid van die 2cil ja echt zo gaaf.
Dus de keuze was voor mij nu of Kawasaki z1000 of Suzuki sv1000 en die laatste is het geworden weinig km gelopen mooie fiets goed geluid door al de sportuitlaten aangepast stuur wat de motor nog beter doet sturen merk ik tenopzichte van me oude sv.
De rijeigenschap van de sv ken ik natuurlijk maar ik vind het vooral ook een mooie fiets en dat is vind ik toch echt ook belangrijk.
Ben heel benieuwd welke het uit eindelijk gaat worden.
 
Had een Akrapovic race uitlaat 4-1 🙌🏻Dikke 🔥 en knallen bij gas dicht.Dit hoeft nu niet echt meer van mij.
Daarom heb ik de killer er ook in zitten. Zonder is leuk idd als je van het gas af gaat. Mooie knallen enzo. Ik vind het alleen niet echt meer van deze tijd, of misschien word ik gewoon oud.
 
Daarom heb ik de killer er ook in zitten. Zonder is leuk idd als je van het gas af gaat. Mooie knallen enzo. Ik vind het alleen niet echt meer van deze tijd, of misschien word ik gewoon oud.
Idd word een ouwe bok😂Kijk ook steeds meer naar tour machine😱
 
6 cilinder op twee wielen :}

Ik ben van plan deze week knopen door te hakken, dat heb ik de verkopers ook zo doorgegeven.

Qua looks is de bmw het niet helemaal voor mij, maar het gaat natuurlijk vooral om het rijden.
Wat dat betreft zou ik de rockster uitvoering van de 1150 interessanter vinden, maar degene die er te koop staan mét abs zijn weer net wat aan de dure kant voor mij.
De Rockster is denk ik wel een leuke motor voor je. Aparte looks, zat koppel, vermogen, fijne zitpositie, cardan. En ja, mocht je versnellingsbak eraan gaan dan is dat een dure operatie maar hoe groot is die kans?
Er staan wel een paar leuke rocksters op MP dacht ik. Sowieso nog een koper/oranje voor 4800. Deze staat er al even op dus hier zal nog wel wat ruimte in zitten.
Het is ook mijn eerste motor en aan het begin van mijn zoektocht stond deze niet op mijn lijstje maar keek ik naar een intruder 1400 of Shadow 1100 en meer van zulks. Intussen mocht ik de motor van schoonvader gebruiken (R1200GS '07) en dat reed toch wel heerlijk hoor. Uiteindelijk toch de zoektocht wat verlegd. Een GS werd ik ook niet direct warm van qua looks hoewel het wel een soort van went en je de schoonheid meer leert waarderen. Toen richting de R1150R getrokken, onder meer vanwege budget. Een mooie motor, op die eendenbek na. Na een afspraak bij een particulier voor een "all-black R1150R '03" die 2 dagen voortijd geannuleerd werd omdat deze aan een ander verkocht was kwam ik mijn huidige Rockster tegen. Liefde op het eerste gezicht, 1.5 uur voor gereden en haar direct meegenomen.
Soms moet je niet te lang overwegen maar gewoon in het diepe springen. Bevalt t je niet dan verkoop je haar en koop je wat anders. Het is geen huwelijk ofzo haha.
 
Persoonlijk als het een boxer moet zijn voor de looks zou ik
voor deze gaan,al zit dat wel wat sportiever.
1628154983836.jpeg
 
Snap ik. Dit is ook een woest mooie motor. Wel qua zit iets sportiever denk ik? Ook weet ik qua budget niet of deze haalbaar is voor TS.
 
Ja sportiever dan een rockster en zeker sportiever dan de GS.
Deze zijn vrij prijzig,de gewone uitvoering is wel betaalbaarder die zitten zo
tussen de 2500,- tot 3500,-.
 
Mooie motor inderdaad, maar ik denk dat ik de zit niet echt fijn ga vinden.
Dat valt nog wel mee,door het lage zadel in verhouding tot de stuurhoogte is het aardig
lang vol te houden,al blijft het wat minder comfort dan bij een gs of rockster.
 
Een Engelse uitvoering zo te zien aan de mijlen teller,blijft bij die importfietsen altijd
de vraag of de tellerstand klopt,ook is bij 70000 de koppeling en startmotor vervangen vrij vroeg
wat de tellerstand ook niet echt geloofwaardiger maakt,ook is het rijden met een mijlenteller niet fijn,
dat weet ik uit eigen ervaring,de dubbele cijfers op de teller maken aflezen lastig .
 
Laatst bewerkt:
Nog een tip, houd in je budget ook sleutel budget in het oog. Als je zelf geen ervaring hebt houd dan 500 euro appart, voor eventuele ongemakken
 
Nog een tip, houd in je budget ook sleutel budget in het oog. Als je zelf geen ervaring hebt houd dan 500 euro appart, voor eventuele ongemakken
Doe maar het dubbele als je het moet laten doen,500,- ben je al kwijt als je naar binnen rijd. ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan