De zoektocht naar mijn eerste motor

Ik hoop wel dat TS 's morgens sneller een boxer uit de kast kiest dan dat hij nu bepaalt of hij boxer moet gaan rijden.

Je blijft niet eeuwig 40 he

:+

Je moest eens weten, donkerblauw of lichtzwart, dat is een hele keuze elke keer.
Het moet natuurlijk wel goed combineren met de sokken en de broek.

Maar wat als ik me nog moet omkleden later op mijn werk en iedereen kan zien dat ik vandaag geen licht zwarte boxer aan heb 8)7
 
20210725_112806.jpg
 
Gefeliciteerd. Top!

BMW/boxer zal je niet teleur stellen. Zeker niet indien een GS(A).

Zelf in de collectie nog een GSA uit 2009 die ik zelf nieuw gekocht heb met nu tegen de 40.000 K. Neem ik nooit geen afstand meer van en heeft nooit een defect gehad. (Veel aan gedaan en nooit meer te vervangen. Vele onderdelen zijn al niet meer te koop.)

767.jpg

Punten van specifiek aandacht bij aankoop zijn; koppeling, cardan en achtervering. Moet goed zijn want zijn allemaal dure reparaties (1.000 +/- euro). Rest is in basis wel te doen.

Maar vooral; geniet want GS(A) is top!
 
Laatst bewerkt:
Het motorrijden heeft helaas twee weken stil gelegen door vakantie.

Vandaag de gs weggebracht naar een specialist voor onderhoud, en hij kwam vrij snel tot de conclusie dat de abs unit toch defect is hoogstwaarschijnlijk :X

Abs werkte wel op de voorrem, daardoor dachten we dat die in orde was en de storingslampjes brandden niet, maar die zijn er blijkbaar uitgehaald :')

Nu wordt de gs in orde gemaakt zonder Abs unit en met nieuwe stalen remleidingen.
Blijkbaar remt de motor dan ook fijner, zonder de rembekrachtiging.

Wel een leuke rit naar de specialist toe o.a. over de ring van Antwerpen, met voor mij voor het eerst snelweg en file op de motor. Verder niet heel spannend, maar toch nog een beetje nieuw voor mij.
 
Gefeliciteerd. Top!

BMW/boxer zal je niet teleur stellen. Zeker niet indien een GS(A).

Zelf in de collectie nog een GSA uit 2009 die ik zelf nieuw gekocht heb met nu tegen de 40.000 K. Neem ik nooit geen afstand meer van en heeft nooit een defect gehad. (Veel aan gedaan en nooit meer te vervangen. Vele onderdelen zijn al niet meer te koop.)

Bekijk bijlage 1662737

Punten van specifiek aandacht bij aankoop zijn; koppeling, cardan en achtervering. Moet goed zijn want zijn allemaal dure reparaties (1.000 +/- euro). Rest is in basis wel te doen.

Maar vooral; geniet want GS(A) is top!
BMW reparaties dure dingen en vaak
 
Ik weet niet of ik het hier mag plaatsen maar het onderwerp raakt mij nog wel :). Ik ben ook aan het kijken voor een eerste motor en mijn oog en hart is toch wel gevallen op de MT-07 en de Street Triple r (2013>). De Street Triple heeft de voorkeur, gewoon omdat ik die veel mooier vind dan de MT-07. Mijn vraag is het volgende. Welke zouden jullie aanbevelen? Is het verstandig om nu een motor te kopen of is het beter wachten tot later in het seizoen wanneer wellicht de prijzen iets zullen dalen (is nog maar de vraag). Ik zal voornamelijk een mooi weer rijder zijn en het regen zoveel mogelijk vermijden. (tot dat ik meer km heb gemaakt zal dit wel uiteindelijk veranderen).

Alvast bedankt voor jullie reacties.
 
Ik weet niet of ik het hier mag plaatsen maar het onderwerp raakt mij nog wel :). Ik ben ook aan het kijken voor een eerste motor en mijn oog en hart is toch wel gevallen op de MT-07 en de Street Triple r (2013>). De Street Triple heeft de voorkeur, gewoon omdat ik die veel mooier vind dan de MT-07. Mijn vraag is het volgende. Welke zouden jullie aanbevelen? Is het verstandig om nu een motor te kopen of is het beter wachten tot later in het seizoen wanneer wellicht de prijzen iets zullen dalen (is nog maar de vraag). Ik zal voornamelijk een mooi weer rijder zijn en het regen zoveel mogelijk vermijden. (tot dat ik meer km heb gemaakt zal dit wel uiteindelijk veranderen).

Alvast bedankt voor jullie reacties.
In welk opzicht?

Houdingen en hoe het rijdt kan alleen door proefritjes temaken op beide modellen.
Dat kan niemand iets zinnigs over zeggen.

Technisch/mechanische gedeelte zullen vast wel mensen zijn die daar wat zinnigs over kunnen vermelden:)
 
Zou voor een motor gaan die aan jou voorwaarden voldoet wat uiterlijk en rijcomfort en natuurlijk betrouwbaarheid betreft ,
Wat de betrouwbaarheid betreft zit het met beide wel goed,mits goed onderhouden,uiterlijk is persoonlijk,
en rijcomfort moet je zelf uitzoeken door proefrijden.
 
Duidelijk! en hoe zit het met het aanschaffen qua timing. Is het handiger om toch gewoon even te wachten rond de winter/voor het voorjaar mbt de prijzen ?
 
Ik kan wel wachten maar wil niet wachten. Gelukkig heb ik nog wel geduld en wil het niet overhaasten, de motor van een familie lid kan ik lenen. :)
Voor gebruikte motoren maakt de prijs zomer of winter nauwelijks wat uit,je heb de pech dat verkopen momenteel heel goed gaan,met nieuwe kan je vaak wel een goede deal maken laat in het jaar omdat de dealer er vanaf wil om plek te maken voor nieuwe
modellen,en ja beide keuzes van je zitten in de populaire categorie,dus afdingen zal niet makkelijk worden,maar proberen kan
je het altijd,al is het maar voor wat gratis accessoires.
 
Terug
Bovenaan Onderaan