Deal voor motorrijbewijs en autorijbewijs?

R&ze

Die hard MF'er
26 apr 2005
778
0
Groningen
Dames, heren, goedemiddag. Fijn dat u even dit topic aanklikt, want ik zit met een vraag O-)

Nog 2 maanden en dan ga ik voor mijn autorijbewijs. Nu is het bij ons thuis gebruikelijk dat als je tot aan je 18e niet hebt gerookt, dat dan onze ouders het rijbewijs betalen. Aangezien ik behoorlijk geflipt ben van motoren :] , wil ik het liefst ook zo snel mogelijk mijn motorrijbewijs. Nu heb ik met mijn vader even een deal gesloten, mijn zus heeft namelijk ongeveer 1900 € uitgegeven voor haar autorijbewijs (1x gezakt), en hij (pa) vindt het goed als ik zo'n snelle autocursus neem + motorrijbewijs doe zolang het onder de 1900 € blijft. Zo'n cursus kost (zover ik heb uitgeplozen) zo rond de 800 euro, dus nog ongeveer 1000 € over voor motorrijbewijs (puur rijbewijs, geen kleding enzo)

Nu is mijn vraag, is het mogelijk om (überhaubt) met een rijschool een deal te maken over de combinatie van deze 2 rijbewijzen? Dat je bijvoorbeeld maar 1 keer theorie hoeft te doen ofzo, in ieder geval dat het centen scheelt.

Ik heb me de afgelopen 2 weken helemaal de tyfus gezocht op het forum hierzo, maar er nog niks over gevonden....

Bij voorbaat dank!! :}


Renze
 
theorie moet je zowiezo 2 X doen.

Dat is namelijk verschillend voor motor en auto. (dus ook 2 betalen bij het cbr).

Voor de lessen moet je gewoon gaan onderhandelen met de rijschool.

Maar dikke kans dat je gewoon de normale prijs moet betalen, lesprijzen staan al aardig onder druk.
 
Misschien dat een deal wel mogelijk is, maar je zult sowieso 2x theorie moeten doen. Motortheorie staat los van autotheorie.
Succes

[EDIT] Te laat [/EDIT]
 
Een deal maken kan altijd slimbo! ;) Dus zoveel lessen á x euro's voor motor en auto achter elkaar halen ofzo.

Regels omzeilen niet. 1 keer theorie voor beide rijbewijzen? :? Je moet 2 keer theorie doen dus voor auto én motor.

Ben blij dat ik dat allemaal gehad heb zeg. Het wordt er moeilijker op, maar misschien ook wel veiliger dan maar ook duurder! :) Veel plezier! :]
 
hmmm, ik zal maar es een aantal rijscholen hier in de buurt bellen. Als er niet iets handigs te regelen is dan weet ik niet of ik motor en auto rijbewijs tegelijk wil halen, dan is het alleen maar verwarrend lijkt me.... ja misschien ook juist niet :)
 
Jammer dat je zus niet nog een keer gezakt is en/of meer lessen nodig had, dan was jouw budget ook net effe wat groter geweest :+

Succes iig met lessen!


CAT
 
800 voor een autocursus is erg weinig..

inderdaad.. kostte mij 1600 euri 2 jaar geleden, en ik heb toen ook alles in 1 keer gehaald, in precies 2 maanden tijd (al had ik daarbij wel de garantie dat ik het examen 1 keer over mocht doen)

Maarre omdat ik nooit brommer/scooter gereden had, en niet rookte, hebben mijn ouders ook mijn autorijbewijs betaald :)
Morgen begin ik met motorrijlessen en dat moet ik helaas wel zelf betalen :P
 
oja nog even:
full
 
800 euro lijkt me inderdaad ook wel erg weinig, is ook erg afhankelijk van de rijschool. Let ook een beetje op de kwaliteit, en niet alleen op de prijzen.
En kijk ook niet alleen bij slagingspercentages want er zijn ook rijscholen die er op uit zijn om je maar zo lang mogelijk te laten lessen, dan is het ook nogal logisch dat je een grotere kans hebt dat je het in 1x haalt (maar uiteindelijk ben je ook dan een hoop geld kwijt).
 
Wat je iig wel al weer wat scheelt:
Ga niet (zodra je geslaagd bent voor je B) gelijk naar het gemeentehuis om je rijbewijs te laten maken. Wacht daarmee totdat je ook je A gehaald hebt. Scheelt je weer 50,- oid. ;)
 
voor 800,- euro je rijbewijs halen lijkt me niet helemaal reeel.
tuurlijk zijn er sommige mensen die dit kunnen maar de meeste mensen lukt dit NOOIT. kijk maar eens goed naar de slagings percentages van rijscholen die dit soort cursussen aanbied. die liggen vaak onder de 50%. terwijl mijn rijschool ,waar ik ook de eerste keer geslaagd ben, een slagingspercentage had van 68%. Verder komt mijn totaalplaatje uit op zo'n 2500 a 3000 euro. dat is voor motor en auto. maar wie weet doe jij het voor minder...
 
Hey.

Ik heb net een paar dagen m'n A. Heb er zelf nog net geen 1000 in totaal aan uitgegeven bij een redelijk normaal aantal lessen (18 uur).
Alles bij elkaar denk ik eerlijk gezegd dat je misschien het beste 2 complete cursussen kan doen. Oftewel een van te voren afgesproken bedrag voor zowel auto als motor apart. Om daarbij en deal te sluiten met de rijschool zal lastig worden denk ik, maar valt te proberen.

En als je gek bent van motoren, waarom niet eerst je A halen. En met je pa afspreken dat je je B haalt zodra je wat bij gespaard hebt. Of nog beter. Je pa zo gek krijgen dat je al het geld wat je niet gebruikt toch mag hebben....om bijvoorbeeld een motor te kopen....

greetz
 
Wat je iig wel al weer wat scheelt:
Ga niet (zodra je geslaagd bent voor je B) gelijk naar het gemeentehuis om je rijbewijs te laten maken. Wacht daarmee totdat je ook je A gehaald hebt. Scheelt je weer 50,- oid. ;)

Helaas werkt dat niet.
Ergens op dit forum had iemand Zijn Atje en zijn Etje achter elkaar gehaald, maar moest 2 keer afrekenen...99% zeker dat ik me dat goed herinner.

BTW, 800 euro voor je auto, dat ga je gewoon niet redden.
 
ik weet niet waar je gaat lessen, maar bij vboc bieden ze een pakket aan van 21 uur inc Bijzondere Verichtingen en Verkeersdeelneming examens voor 959 euro. moet je effe google'en ze zitten in meerdere plaatsen waaronder Hoorn en Almere ook bieden ze pakketten aan voor autorijbewijs tegen aantrekkelijke prijzen.
 
800 euro voor het motorrijbewijs zou eerder het geval zijn.
Alleen je begint net dus het verkeersinzicht is nog ver te zoeken.

Maar goed je kunt het altijd proberen :)
Success in ieder geval.
 
Helaas werkt dat niet.
Ergens op dit forum had iemand Zijn Atje en zijn Etje achter elkaar gehaald, maar moest 2 keer afrekenen...99% zeker dat ik me dat goed herinner.

BTW, 800 euro voor je auto, dat ga je gewoon niet redden.
En pasfoto's moet je ook extra inleveren al heb je voor de auto dezelfde pasfoto afgegeven.
Daar heb je er dus ook al zes van nodig. Theorie 2x en gemeentehuis voor de auto 2x en voor de motor 2x.
 
idd tis eerder 800 voor je motorrijbewijs en 1000 voor je auto, al denk ik dat die 1000 voor de auto wel wat weinig is. maar das niet erg, als je al 1900 krijgt, dan maakt die paar honderd die je zelf moet bij betalen toch ook niet uit?
 
Terug
Bovenaan Onderaan