Dealer heeft oude onderdelen niet meer na plaatsen nieuwe onderdelen

humdinger

Rookie
5 mei 2020
10
19
Hallo forum, ik heb een paar onderdelen gekocht (stuur, verlichting) en die door een plaatselijke dealer laten plaatsen. Omdat de motor daar toch naar toe ging voor een grote beurt. Nu realiseerde ik me pas een dikke maand later dat ik het originele stuur en verlichting nooit heb teruggekregen. Dit heb ik ook niet expliciet gevraagd, maar we hebben ook niet afgesproken dat die bij het oud vuil konden. De dealer zegt nu eigenlijk "jammer, maar het is al weggegooid". Is dat normaal of wat zouden jullie dan doen?
 
Gewoon er niet weer aan denken ;)

Vind dat jij na een maand geen poot meer hebt om op te staan !
Ik snap dat de dealer het niet voor je bewaard heeft, weggegooid geloof ik dan ook weer niet ;)
 
Niet handig van jouw dealer....leermoment om vooraf het eea af te spreken.

Bij mijn motorzaak krijg alle vervangen delen gewoon in een zakje terug.
 
Bij een grote zaak met een ''moderne'' aanpak (bv. Goedhart) bewaren ze in principe geen onderdelen die vervangen zijn. Je kan er dan ook geen tweedehands onderdelen kopen.

Als het alleen om upgrading of verfraaiing ging en de oude onderdelen alleen anders zijn, kan ik me wel weer voorstellen dat je ze had terug gewild. Als je een ander kuipje laat monteren wil je misschien ook het oude onder andere omstandigheden nog gebruiken.
 
Ik vind het vrij lomp van de dealer. Paar versleten koppelingsplaten of een oliefilter is prima. Maar een goed stuur en werkende knippers?
 
Ik vind het vrij lomp van de dealer. Paar versleten koppelingsplaten of een oliefilter is prima. Maar een goed stuur en werkende knippers?
Ik probeerde tweedehands clignoteurs te kopen bij mijn dealer en die legde toen dus uit dat ze die niet bewaren.
 
Ik probeerde tweedehands clignoteurs te kopen bij mijn dealer en die legde toen dus uit dat ze die niet bewaren.
Dat begrijp ik, maar vraag het dan eerst aan je klant of het de bak in moet of mee naar huis. Vind het iets te kort door de bocht om het ongevraagd weg te tyfen.
Leermomentje denk ik dan maar.
 
ik meen dat de Bovag regels aangeven dat je vervangen onderdelen 2 weken moet bewaren.

Mijn record is iemand die naar een jaar vraagt om een dynojet kit om te ruilen omdat het toch niet het goede model zou zijn.

Om er iets van te vinden of te denken lijkt me niet logisch zonder te weten om wat voor onderdelen het gaat.

Is het misschien een drugs dealer ?
 
ik meen dat de Bovag regels aangeven dat je vervangen onderdelen 2 weken moet bewaren.

Mijn record is iemand die naar een jaar vraagt om een dynojet kit om te ruilen omdat het toch niet het goede model zou zijn.

Om er iets van te vinden of te denken lijkt me niet logisch zonder te weten om wat voor onderdelen het gaat.

Is het misschien een drugs dealer ?
Stuur en verlichting. Staat in de OP, alleen "verlichting" wordt niet nader omschreven.
 
Beetje persoon met een goede dosis klantenbinding en betrokkenheid bij z'n werk zal vragen of je de onderdelen mee terug wilt nemen.

Wat mij betreft doodnormaal.

Ik werk al heel m'n leven aan voertuigen van klanten en vind dit een doodnormale zaak.

Dat gezegd hebbende, na een maand erachterkomen dat je 't spul eigenlijk wel zou willen hebben is ook redelijk kansloos natuurlijk.

Leermomentje....
 
ik meen dat de Bovag regels aangeven dat je vervangen onderdelen 2 weken moet bewaren.

Mijn record is iemand die naar een jaar vraagt om een dynojet kit om te ruilen omdat het toch niet het goede model zou zijn.

Om er iets van te vinden of te denken lijkt me niet logisch zonder te weten om wat voor onderdelen het gaat.

Is het misschien een drugs dealer ?
Ik zou niet weten of Goedhart daar ook in doet, ze schijnen goede koffie te hebben.
 
Mij niet, jammer, maar ik sta aan de goede kant van het gelijk... dus je krijgt geen bakkeleien met me.

Een boel mensen hebben nare eigenschap na een geschil meteen een vete te hebben. ik niet. Effe roepen tegen mekaar, eens of niet eens, daar na weer op goede voet verder, @LePensZeur verbaasde zich daarover...



edit: we gaan toch ook allemaal weer naar Duitsland
 
Klinkt allemaal heel dreigend... ik zou haast bang worden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan