Dealer heeft oude onderdelen niet meer na plaatsen nieuwe onderdelen

Dat originele stuur en verlichting wat hij van je motor heeft afgehaald,ligt gewoon bij die dealer ergens in een hok.
Komt er een ander die het toevallig zoekt heeft hij het en verkoopt het gewoon voor geld aan een ander.
Iedere normaal denkende dealer gaat een origineel stuur en verlichting wat er af is gehaald door hem zelf toch terug geven aan de klant die bij hem een ander stuur en verlichting erop laat zetten.
Ik had dat ook met remschijven die laten vervangen voor en achter bij een dealer,de originele goede schijven nog voldoende dikte kreeg ik gewoon mee.
Als hij dat had weg gegooid zou ik boos zijn.
Die originele schijven heb ik later zelfs aan een particulier verkocht.
Zou mooi zijn een dealer gooit mijn onderdelen die origineel bij de motor horen weg .
 
Mij niet, jammer, maar ik sta aan de goede kant van het gelijk... dus je krijgt geen bakkeleien met me.

Een boel mensen hebben nare eigenschap na een geschil meteen een vete te hebben. ik niet. Effe roepen tegen mekaar, eens of niet eens, daar na weer op goede voet verder, @LePensZeur verbaasde zich daarover...



edit: we gaan toch ook allemaal weer naar Duitsland
ik verbaas me op MF helemaal nergens meer over .
 

Modbreak:

Don't feed the troll

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bij een grote zaak met een ''moderne'' aanpak (bv. Goedhart) bewaren ze in principe geen onderdelen die vervangen zijn. Je kan er dan ook geen tweedehands onderdelen kopen.

Als het alleen om upgrading of verfraaiing ging en de oude onderdelen alleen anders zijn, kan ik me wel weer voorstellen dat je ze had terug gewild. Als je een ander kuipje laat monteren wil je misschien ook het oude onder andere omstandigheden nog gebruiken.
Mijn oude onderdelen hadden ze gewoon netjes bewaard en kreeg ik gewoon mee. Bij goedhart wel te verstaan.
 
Hallo forum, ik heb een paar onderdelen gekocht (stuur, verlichting) en die door een plaatselijke dealer laten plaatsen. Omdat de motor daar toch naar toe ging voor een grote beurt. Nu realiseerde ik me pas een dikke maand later dat ik het originele stuur en verlichting nooit heb teruggekregen. Dit heb ik ook niet expliciet gevraagd, maar we hebben ook niet afgesproken dat die bij het oud vuil konden. De dealer zegt nu eigenlijk "jammer, maar het is al weggegooid". Is dat normaal of wat zouden jullie dan doen?
Ik vind het nogal opvallend hoe makkelijk sommige mensen dealers hier over denken.
Ik heb bv het zelfde gehad andere veren in de voor vork laten zetten na afloop dacht ik er nog net hij had ze al in de oudijzerbak liggen pardon...?
 
Ik vind het nogal opvallend hoe makkelijk sommige mensen dealers hier over denken.
Ik heb bv het zelfde gehad andere veren in de voor vork laten zetten na afloop dacht ik er nog net hij had ze al in de oudijzerbak liggen pardon...?

Als je al dat soort spullen moet gaan bewaren heb je er een magazijn naast nodig.
Daarbij moet je alles eigenlijk ook nog in het voorraad systeem gaan zetten want anders weet je niet meer wat je hebt.
Onderaan de streep levert het geen moer op of ligt het jaren in de weg om vervolgens toch de bak in te gaan.

Als je gewoon nieuw verkoopt heb je evengoed je marges en hoef je er niet een magazijn vol op voorraad te houden.

Voor sommige mensen onbegrijpelijk zonde, bedrijfsmatig is het gewoon de moeite niet.
 
Als je al dat soort spullen moet gaan bewaren heb je er een magazijn naast nodig.
Daarbij moet je alles eigenlijk ook nog in het voorraad systeem gaan zetten want anders weet je niet meer wat je hebt.
Onderaan de streep levert het geen moer op of ligt het jaren in de weg om vervolgens toch de bak in te gaan.

Als je gewoon nieuw verkoopt heb je evengoed je marges en hoef je er niet een magazijn vol op voorraad te houden.

Voor sommige mensen onbegrijpelijk zonde, bedrijfsmatig is het gewoon de moeite niet.
Dat dacht ik ook, een modern groot bedrijf doet dat anders dan oldtimers zoals ik gewend zijn.
 
Als je al dat soort spullen moet gaan bewaren heb je er een magazijn naast nodig.
Daarbij moet je alles eigenlijk ook nog in het voorraad systeem gaan zetten want anders weet je niet meer wat je hebt.
Onderaan de streep levert het geen moer op of ligt het jaren in de weg om vervolgens toch de bak in te gaan.

Als je gewoon nieuw verkoopt heb je evengoed je marges en hoef je er niet een magazijn vol op voorraad te houden.

Voor sommige mensen onbegrijpelijk zonde, bedrijfsmatig is het gewoon de moeite niet.
Zoals wij altijd zelf werken ff vragen meneer wilt u de spullen mee terug hebben. ik leg het altijd gewoon in de auto terug .
 
Zo moeilijk kan het toch niet zijn? De oude onderdelen zijn nog steeds in eigendom van de eigenaar van de motor. Dat een dealer deze onderdelen vervangt voor nieuwe doet daar niets van af. Immers, je betaald gewoon de volle mep voor de nieuwe onderdelen plus de tijd van de monteur. De onderdelen zijn niet geruild of iets dergelijks. Waarom zou een dealer dan het recht hebben om deze onderdelen te verkopen / weg te gooien zonder dat dit afgesproken is?

Mocht de eigenaar de onderdelen vergeten terug te vragen is het toch geen moeite om diegene hier even op te attenderen en te vragen wat ermee gedaan moet worden?
 
Terug
Bovenaan Onderaan