Bikefreak
MF veteraan
- 20 aug 2002
- 13.132
- 4.566
Bij een dealer een 98'er R1 gezien met 15dkm op de klok.
Mijn ZX9R is ook uit 98 en heeft inmiddels 30dkm op de teller.
Ik dacht aan een ruil zonder veel te hoeven bij leggen.
R1 bekeken en mijn zx9r laten bekijken. Financieel zag het er leuk uit. R1 gaat weg voor goede prijs en ik krijg veel terug voor de mijne.
Maar toen ik beter de R1 ging bekijken begon het:
Stikkers op de tank: ik voelen en ja hoor......onder de stikker zat een flinke deuk
Remschijven: volledig ingesleten. Zit een rand op van ik denk wel 1-2mm.
Beschadiging op cylinderwand: op de zwart gecoate cylinderwand kun je enkele beschadigingen zien: waren geen gewone krasjes (van bijvoorbeeld een schroevendraaier), maar echte deukjes
KM-stand: ik vragen hoe dat met de remschijven zit. Een motor met 15dkm op de klok en dan zulke remschijven. Zegt hij" er zullen wel imitatie blokken op liggen". Ik geloofde er niets van. Dat zou betekenen dat er na 15dkm al nieuwe remblokken op liggen.
Dan is er goed mee gereden, terwijl hij zei dat de motor van een 50'er was die alleen maar wat toerde.
Zegt de dealer plots: :"tja, ik weet niet of die 15dkm echt zijn hoor, misschien zit er wel een nieuwe klok in" "yeah right, waarom staat er dan 15dkm op het bordje": dacht ik.
Hij wil me de garantie verlengen naar 6 maanden (gratis), nieuwe schijven erop (gratis) leggen en me een alarm voor gereduceerd tarief aanbieden.
Ik vind het maar vreemd, hij is het ding zo graag kwijt lijkt het wel.
De enige reden waarom ik het ding zou willen hebben is de lage km-stand, maar dit kan hij me niet aantonen, sterker nog hoe meer ik erover vraag, hoe vager het wordt.
Wat denken jullie ervan?
Wat kan ik nog meer doen om mezelf te overtuigen of het ding in orde is?
Mijn ZX9R is ook uit 98 en heeft inmiddels 30dkm op de teller.
Ik dacht aan een ruil zonder veel te hoeven bij leggen.
R1 bekeken en mijn zx9r laten bekijken. Financieel zag het er leuk uit. R1 gaat weg voor goede prijs en ik krijg veel terug voor de mijne.
Maar toen ik beter de R1 ging bekijken begon het:
Stikkers op de tank: ik voelen en ja hoor......onder de stikker zat een flinke deuk
Remschijven: volledig ingesleten. Zit een rand op van ik denk wel 1-2mm.
Beschadiging op cylinderwand: op de zwart gecoate cylinderwand kun je enkele beschadigingen zien: waren geen gewone krasjes (van bijvoorbeeld een schroevendraaier), maar echte deukjes
KM-stand: ik vragen hoe dat met de remschijven zit. Een motor met 15dkm op de klok en dan zulke remschijven. Zegt hij" er zullen wel imitatie blokken op liggen". Ik geloofde er niets van. Dat zou betekenen dat er na 15dkm al nieuwe remblokken op liggen.
Dan is er goed mee gereden, terwijl hij zei dat de motor van een 50'er was die alleen maar wat toerde.
Zegt de dealer plots: :"tja, ik weet niet of die 15dkm echt zijn hoor, misschien zit er wel een nieuwe klok in" "yeah right, waarom staat er dan 15dkm op het bordje": dacht ik.
Hij wil me de garantie verlengen naar 6 maanden (gratis), nieuwe schijven erop (gratis) leggen en me een alarm voor gereduceerd tarief aanbieden.
Ik vind het maar vreemd, hij is het ding zo graag kwijt lijkt het wel.
De enige reden waarom ik het ding zou willen hebben is de lage km-stand, maar dit kan hij me niet aantonen, sterker nog hoe meer ik erover vraag, hoe vager het wordt.
Wat denken jullie ervan?
Wat kan ik nog meer doen om mezelf te overtuigen of het ding in orde is?