Dealer met een veer in de r€€t

Pink

MF veteraan
17 mrt 2002
1.742
0
Soesterberg
Er worden op M-F veel klachten geplaatst over dealers. Er zijn echter ook nog dealers die het woord Service met een hoofdletter schrijven. De Ruiter en van den Bosch Motoren in Utrecht is er een van.
Ik sta vanmiddag (zaterdag) om half 5 met pech langs de weg. Motor is onverwacht afgeslagen en wil niet meer aanslaan. Dit is al eens eerder aan de hand geweest maar toen had ik geen duidelijke indicatie hoe het gebeurd was. Dus ik denk, ik bel mijn dealer even wat hij nu wil weten, dan bel ik de wegenwacht wel om het verder af te handelen.
De desbetreffende monteur was al naar huis toe maar geen nood, zeg maar waar je staat, dan komen we je halen. Ehhe..., wat, nu nog? Een half uurtje later komt er een busje aan, rijplaat er uit, motor naar binnen en hoppa, sluitingstijd of geen sluitingstijd, meenemen die handel, inclusief mezelf.
Moeten we je thuis afzetten?

Ze staan niet op de motorbeurs maar als je volgend weekend toch naar Utrecht gaat, rijd dan even over de Franciscusdreef en kijk hoe een echte dealer er uit ziet.
Ze houden ook opruiming en zo.

:]
 
dat is netjes :}

ik stond gister nog bij een Triumph rijder langs de kant op de A9. de wegenwacht was al onderweg, dus kon weinig doen. (misschien iemand van forum)
maar normaal gesproken stop ik altijd. (deze stond zelfs op de andere rijbaan :P )

goede service van die zaak in ieder geval, dat mag ook wel gezegd worden...
 
das echt wel netjes
zo zie je maar er bestaan nog wel goeie dealers
mijn pa heeft trouwens een keer een "dealer" meegenomen die bij een motor zijn van klant stond hij had pech met ut ding *D
 
Ja je hebt er gelukkig nog goede tussen zitten. Ik heb een luxe probleem. Kan niet goed kiezen tussen Aad van Kekum of Korteland. Over alle twee ben ik zeer te spreken.
 
Er worden op M-F veel klachten geplaatst over dealers. Er zijn echter ook nog dealers die het woord Service met een hoofdletter schrijven. De Ruiter en van den Bosch Motoren in Utrecht is er een van.
Ik sta vanmiddag (zaterdag) om half 5 met pech langs de weg. Motor is onverwacht afgeslagen en wil niet meer aanslaan. Dit is al eens eerder aan de hand geweest maar toen had ik geen duidelijke indicatie hoe het gebeurd was. Dus ik denk, ik bel mijn dealer even wat hij nu wil weten, dan bel ik de wegenwacht wel om het verder af te handelen.
De desbetreffende monteur was al naar huis toe maar geen nood, zeg maar waar je staat, dan komen we je halen. Ehhe..., wat, nu nog? Een half uurtje later komt er een busje aan, rijplaat er uit, motor naar binnen en hoppa, sluitingstijd of geen sluitingstijd, meenemen die handel, inclusief mezelf.
Moeten we je thuis afzetten?

Ze staan niet op de motorbeurs maar als je volgend weekend toch naar Utrecht gaat, rijd dan even over de Franciscusdreef en kijk hoe een echte dealer er uit ziet.
Ze houden ook opruiming en zo.

:]
Renée en Ed :} :} :}

Ik kwam vroeger al daar met al m'n vragen en kreeg ( hoewel ik daar nog nooit een motor had gekocht ) altijd het juiste antwoord en inderdaad: diezelfde nette service. Ik was een aantal jaren niet geweest, kom op een keer binnen om voor Cora een helm te passen, komt Ed achter uit de werkplaats om te vragen hoe het met de VMax gaat, wist gewoon nog wat voor motor ik heb !
Ook nu ga ik, als ik iets nodig heb bij hen langs en hoewel de zaak veeeeel groter en mooier is geworden is er altijd tijd voor een praatje. Enige tijd geleden was Cora omgevallen met de motor in de buurt van hun zaak en had haar voetsteun afgebroken, dus wij ff langs om te kijken of zij een andere hadden. Dat bleek niet het geval, maar Ed ging even zoeken in het magazijn, vond er eentje die met wat kunst en vliegwerk "pas" te maken was ( zat dan wel ondersteboven ;) , maar ze kon haar voet er goed op kwijt ), zodat ze iig weer naar huis kon rijden. Hij heeft een nieuwe besteld en die er 2 dagen later opgezet, zonder iets te rekenen voor het ander stepje en zonder montagekosten.

Zeker een veer in de R**T waard die zaak !
 
martijns kelding shop uit rotterdam
geen motor dealer maar verder bijna alles wat met motoren te maken heeft
een plotseling opzettende sneeuwbui O-) O-) O-) ,dus kon er niet meer met de net gekchte motor naar huis worden gereden
dus mocht de motor wel even blijven logeren
ze hebben altijd wel even tijd voor je
 
Er worden op M-F veel klachten geplaatst over dealers. Er zijn echter ook nog dealers die het woord Service met een hoofdletter schrijven. De Ruiter en van den Bosch Motoren in Utrecht is er een van.
Ik sta vanmiddag (zaterdag) om half 5 met pech langs de weg. Motor is onverwacht afgeslagen en wil niet meer aanslaan. Dit is al eens eerder aan de hand geweest maar toen had ik geen duidelijke indicatie hoe het gebeurd was. Dus ik denk, ik bel mijn dealer even wat hij nu wil weten, dan bel ik de wegenwacht wel om het verder af te handelen.
De desbetreffende monteur was al naar huis toe maar geen nood, zeg maar waar je staat, dan komen we je halen. Ehhe..., wat, nu nog? Een half uurtje later komt er een busje aan, rijplaat er uit, motor naar binnen en hoppa, sluitingstijd of geen sluitingstijd, meenemen die handel, inclusief mezelf.
Moeten we je thuis afzetten?

Ze staan niet op de motorbeurs maar als je volgend weekend toch naar Utrecht gaat, rijd dan even over de Franciscusdreef en kijk hoe een echte dealer er uit ziet.
Ze houden ook opruiming en zo.

:]

Supernetjes! Ik heb wel eens anders gezien B|
 
Ok heb ook ooit zo eens iets mee gemaakt toen had ik nog een scooter ja zo bler ding die altijd bij iedereen voor z'n poten schiet. Hij kwam me niet ophalen maar mocht wel gratis de trailer meenemen die kon me vader ophalen en hij werd gratis nagekeken omdat ik al eens eerder was geweest voor dat probleem. Vos Motoren in Dordrecht.
 
De Ruiter & vd Bosch... Ook mijn dealer... :)

Enige probleem m.i. is het afhandelen van de rekening e.d.... duurt soms tergend lang.

Nieuwe FJR daar ook gekocht toen de andere TL was. ruim 10% korting, plus alarm met korting plus een weekend Pfalz op een leen-FJR (1800 km gereden) gratis.

Begin januari hebben de ze motor opgehaald omdat deze in een foutcode was geschoten (vanwege vastvriezen gasklepsensor). Hoefde alleen de ophaalkosten (26.50) te betalen terwijl ze alles gecontroleerd en gereset hebben.

Ook een keer met een lekke band bij Utrecht opgehaald. Na sluitingstijd nog geholpen (band was overigens wel stervensduur.... da's weer wat minder)

Prijzen zijn soms stevig maar de service is idd OK (al maken ze soms foutjes... zoals het doorgeven van een verkeerd rekeningnummer :X ). Aandachtspunt is ook dat ze soms van elkaar niet weten wat de ander heeft afgesproken met een klant.
 
Renée en Ed :} :} :}

Ik kwam vroeger al daar met al m'n vragen en kreeg ( hoewel ik daar nog nooit een motor had gekocht ) altijd het juiste antwoord en inderdaad: diezelfde nette service. Ik was een aantal jaren niet geweest, kom op een keer binnen om voor Cora een helm te passen, komt Ed achter uit de werkplaats om te vragen hoe het met de VMax gaat, wist gewoon nog wat voor motor ik heb !
Da's makkelijk aangezien jij en je motor redelijk markant zijn :)

Maar is ook mijn dealer van keuze, tot nu toe alleen maar goede ervaringen(al proberen we zo veel mogelijk zelf te doen natuurlijk)
Niet te verwarren met Bos aan de A'damsestraatweg, wat een ballentent :r
 
Da's makkelijk aangezien jij en je motor redelijk markant zijn :)
;)

Niet te verwarren met Bos aan de A'damsestraatweg, wat een ballentent :r
Daar heb ik toen ik 18 werd ( ben nu 45 ) mijn eerste nieuwe motor gekocht, een Z 650 en heb daar goede service gekregen. Jaren later kwam ik daar om adviezen bij het bouwen van m'n chopper en ook toen ben ik altijd netjes geholpen. De oude Kees heeft bv voor me uitgerekend hoe groot de tandwielen moesten zijn ivm m'n veel kleinere achterwiel. Ga er nog wel eens langs voor een bakkie, verder niet.

Hoor er wel veel vervelende verhalen over ja .
 
mensen weten denk ik ook vaak nit hoe druk je et soms kan hebben,je kan niet alles in een keer doen.en de meeste mensen vinden alleen korting goede service.
 
Op zondag 22 februari 2004 00:18 schreef Aniki het volgende:[/b][/url]


maar normaal gesproken stop ik altijd. (deze stond zelfs op de andere rijbaan :P )

Je bent een held :}

Ik ga nog verder...als ik het idee hebt dat iemand binnen afzienbare tijd pech krijgt, blijf ik erachter rijden tot hij thuis is ;)
 
v. alphen in handel is ook een goede zaak.

Daar heb ik mijn eerste motor gekocht. Contactslot wilde niet meer werken, en toen had ik hun gebeld (had nog garantie). Hij kwam er meteen aan en keek of hij het terplekke kon maken of dat hij hem mee moest nemen. Paar daagjes later stond hij weer klaar met een nieuw contactslot.
Mijn broer was een keer gevallen op de baars. Toen heb ik naar hun gebeld(om 19.30) en ze waren nog aan het hobbyen. Ik kon daar de kar wel ff lenen en de volgende dag terug brengen.
Ik heb daar ook een keer speciaalgereedschap kunnen lenen toen ik het frame van mijn TL1000s gescheurd had.
En verder staan ze altijd klaar als je advies nodig hebt.
Het is dat ik mijn onderhoud zoveel mogelijk zelf doe, anders durfde ik daar zo mijn motor achter te laten.
 
Roadrunner in Rheden.. Heel tevreden over altijd heel duidelijk over de kosten als die er zijn en voor kleine en soms ook grotere zaken kan je altijd terrecht voor advies.. Nadat ik een door een overstekende bestel/vracht bus/wagen was omgekegeld niet de sleepdienst gebeld maar de dealer en die hadden me zo opgehaald en de brommert stond meteen waar ie wezen moest

wat mij betreft ook een veer !!
 
De Ruiter & vd Bosch... Ook mijn dealer... :)

Enige probleem m.i. is het afhandelen van de rekening e.d.... duurt soms tergend lang.

.....

Ik bel altijd of de motor klaar is of ze bellen zelf natuurlijk.
Dan kun je toch vragen of ze de rekening vast opmaken.

En inderdaad, ze zijn niet de goedkoopste. Maar daar ben ik ook niet naar op zoek. Mijn motor is mijn dagelijkse vervoer. Er is altijd een leenmotor beschikbaar als je dat afspreekt. Niet gratis maar tegen een zeer geringe vergoeding. Vindt ik prima want dan hoef je je niet te schamen als je een paar extra kilometers op de klok zet.

:}
 
Ze staan niet op de motorbeurs maar als je volgend weekend toch naar Utrecht gaat, rijd dan even over de Franciscusdreef en kijk hoe een echte dealer er uit ziet.
Ze houden ook opruiming en zo.

:]

Ow, ik zit daar momenteel (werk)dagelijks in de buurt zo te horen. Waar zitten ze ongeveer precies? Kan wellicht een keertje gaan kijken daar.
 
Terug
Bovenaan Onderaan