Dealers

J-Lo

Rookie
26 feb 2003
28
0
Dinteloord
Net het e.e.a. over een dealer gelezen.
Mooi dat de heren dealers ook meelezen.
Hier het volgende.
Bij Bruggeman Motoren wilde ik mijn motor inruilen op een Thunderace of Blade.
Dus ik naar die verkoper; "ja een 600tje daar is weinig vraag naar"
Rotte smaak in mijn :Z juist ja, in die grote bek van mij.
Weekje daarna had ik wat tijd over en was in de buurt "zeg ik heb een Blade en ik wil weer een 600tje wat doet dat ding als ik hem inruil". Zeg die verkoper "tja een blade die markt is een beetje kapot".
:( :( :(

Heb je soort gelijke ellende, reageren dan !!
En dealers het is een hobbie & passie ga daar dan ook als zodanig mee om !!
Stel geen verkopers aan maar medewerkers !!!
Dealers met Eikels zijn er genoeg |(
 
aan de andere kant, verkopers blijven verkopers. het is nou eenmaal hun vak om de voor hun )zaak) meest gunstige voorwaarden uit een deal te slepen.

jouw voordeel is dat je (gelukkig) niet op maar 1 zaak (of een klein aantal zaken) bent aangewezen.

overigens blijft het dan nog steeds een slechte verkopen (niet omdat ie de beste deal eruit wil slepen maar) omdat ie niet eens moeite doet dat te verhullen of, nog beter, naar een compromis/win-win zoekt.
 
Een verkoper moet inderdaad de beste deal voor z`n bedrijf in de wacht slepen. Maar dat betekend niet dat je met onzin aan moet komen. Een goede verkoper streeft er naar mijn idee naar om beide partijen een goedgevoel over een deal te geven. Verkopertjes die alleen hun eigen winst als oogmerk hebben die gaan het niet halen. Dus inderdaad Win Win situaties daar gaat het om...
 
Bij Bruggeman Motoren
tja... die gaven ook €2000,- (ja, tweeduizend, ongeveer 30%) minder voor mijn motor dan waar ik hem uiteindelijk ingeruild heb....

en bij een eerdere inruil zouden ze me verwittigen als ik op de mij gewenste motor zou kunnen proefrijden... nooit meer wat van gehoord dus...
 
Terug
Bovenaan Onderaan