deauville of r850rt

k75rt

Die hard MF'er
11 aug 2006
315
4
ik zit te twijfelen wat ik voor mijn vrouwke moet kopen ze is 1.63mtr.en is niet superwoman.welke van de twee zou de beste keus zijn ze moet wel goed beschermt zijn tegen de wind en kunnen hanteren :] r850rt of de deauville?
bedankt den propellor heeft een lichte voorkeur :)
 
Kom je daar nu bij :?

Zeker als je ermee rijdt is het helemaal geen zware motor meer, als je hem optilt misschien jah |(


een 850RT weegt evenveel als een 1150RT

een 1150RT is en blijf een log beest

mijn ervaring zegt: als je ermee rijdt, geen probleem, maar bij korte trage manoeuvres is het een zwaar geval. Bij kort draaien, voetje verkeerd zetten, ligt hij vlugger op de grond dan je lief is.

maar ja, wie ben ik, met mijn sportieve gezonde leefstijl ben ik maar een mens van 70kg, een heel verschil met de gemiddelde politieagent van over de 100kg.


O-)
 
een 850RT weegt evenveel als een 1150RT

een 1150RT is en blijf een log beest

mijn ervaring zegt: als je ermee rijdt, geen probleem, maar bij korte trage manoeuvres is het een zwaar geval. Bij kort draaien, voetje verkeerd zetten, ligt hij vlugger op de grond dan je lief is.

maar ja, wie ben ik, met mijn sportieve gezonde leefstijl ben ik maar een mens van 70kg, een heel verschil met de gemiddelde politieagent van over de 100kg.


O-)

Je haalt er een vergelijking bij die nergens mee te maken heeft.

Ik schijn redelijk wat ervaring te hebben met BMW's en vind mn een R een erg makkelijk hanteerbare motorfiets, waarbij je het gewicht absoluut niet merkt, ook niet in korte bochtjes, MITS je rijtechniek een beetje in orde is... :W
Als jij een voetje gebruikt bij een korte draai weet ik daarover al genoeg trouwens.... O-) :X



Blijft mijn eerste advies over, regel 2 proefritjes en niemand beter als zijzelf kan een einduitslag geven ;)
 
Ik heb "nix" met BMW maar ben het met Baksteen eens dat een R850 niet zwaar rijdt. Ding heeft een laag zwaartepunt, breed stuur en amper meer gewicht dan een Honda Deauville. Deauville heb ik ook "nix" mee maar rijdt ook gewoon goed (beetje weinig power) voor het gewicht van de fiets. Zijn beide goed te doen, maar probeer het eens in het echt. :]
 
BMW R850 +/- 255 kilo, Deauville +/- 240 kilo.

Waarbij de BMW rijklaar is en de Honda waarschijnlijk zonder vloeistoffen is gewogen.
Ik dacht dat de R850RT wat zwaarder zou zijn (de R1100RT die ik had was rond de 270 kg rijklaar, en veel gewichtsverschil kan er haast niet zijn?). Maar verder wel eens, die dingen rijden en sturen onwaarschijnlijk gemakkelijk, de zitting kan omlaag en ze zijn super-licht op de bok te zetten. Het hoge gewicht is misschien wel meer merkbaar bij manouvreren aan de hand, maar goed, toermotoren zijn nu eenmaal wat zwaarder en het bredere stuur helpt ook hierbij alvast.
 
Je haalt er een vergelijking bij die nergens mee te maken heeft.

Ik schijn redelijk wat ervaring te hebben met BMW's en vind mn een R een erg makkelijk hanteerbare motorfiets, waarbij je het gewicht absoluut niet merkt, ook niet in korte bochtjes, MITS je rijtechniek een beetje in orde is... :W
Als jij een voetje gebruikt bij een korte draai weet ik daarover al genoeg trouwens.... O-) :X



Blijft mijn eerste advies over, regel 2 proefritjes en niemand beter als zijzelf kan een einduitslag geven ;)

Naar het schijnt heb ik ook redelijk wat ervaring met BMW's, je bent dus niet de enige :N (alleen loop ik er niet mee te koop)

Heb al heel wat "ervaren" RT-rijders voetjes zien zetten en omver vallen.

Maar ja, wie ben ik, je hebt gelijk, een BMW R850 RT van 282kg (rijklaar met koffers) is NIET ZWAAR, het is een goed handelbare motor, uiterst geschikt voor de iets kleinere persoon. Ook voor de beginner uiterst geschikt, opstappen, starten en knallen maar!! Van het brede zadel hoef je je niks aan te trekken, het lijkt alleen maar alsof je hoger zit. Voor iemand van 1m63 merk je daar absoluut niks van.

Voor verdere vragen wend je je maar tot baksteen, naar het schijnt heeft hij hier redelijk wat ervaring mee
 
Laatst bewerkt:
Naar het schijnt heb ik ook redelijk wat ervaring met BMW's, je bent dus niet de enige :N (alleen loop ik er niet mee te koop)

Heb al heel wat "ervaren" RT-rijders voetjes zien zetten en omver vallen.

Maar ja, wie ben ik, je hebt gelijk, een BMW R850 RT van 282kg (rijklaar met koffers) is NIET ZWAAR, het is een goed handelbare motor, uiterst geschikt voor de iets kleinere persoon. Ook voor de beginner uiterst geschikt, opstappen, starten en knallen maar!! Van het brede zadel hoef je je niks aan te trekken, het lijkt alleen maar alsof je hoger zit. Voor iemand van 1m63 merk je daar absoluut niks van.

Voor verdere vragen wend je je maar tot Baksteen, naar het schijnt heeft hij hier redelijk wat ervaring mee

Zet je vlammetje eens wat lager kerel, hier heeft TS niks aan.
Ik voel allerminst de behoefte hier een wedstrijdje van te maken, probeer slechts aan te geven waarom ik een bepaalde mening ben toegedaan.

Ik hoop dat topicstarter een motor vind die bij zijn vrouw past en dat ze er veel plezier van zal hebben, ongeacht of het een Deauville is of een BMW *D :]

er zijn talloze manier om lichaamslengte en de hoogte van een motor wat beter bij elkaar te brengen, iets dikker zooltje onder de laars, schuim van de zitting iets afsnijden/bijwerken, ander linkhevel bij achterveer, zadel in een lagere stand, eventueeel zelfs een iets plattere band...allemaal slechts kleine stukjes maar 30 of 40 mm verschil puur in beenlengte is heel wat als op een motor zit !!
 
Laatst bewerkt:
alvast bedankt voor alle betwistingen laten we samen de vredespijp roken,m'n vrouwke gaat de bmw proberen alleen moet ze nog een adres zoeken om het zadel te kunnen verlagen? :] :] en weten jullie ook een adres voor een manier om het stuur iets dichter te plaatsen naar de rijdster? please!!!! :Y
 
Ik heb een Deauville gehad, fijne motor,maar het was het net niet.
Tot ik een K75RT kreeg heb ik er met veel plezier op gereden.
Gewicht is vergelijkbaar, zit iets hoger, maar ik heb het zadel laten verlagen door een (beviende) meubelmaker.
Een BMW kan zwaarder ogen ivm kuip, de rest zit tussen de oren.

Ik zou haar de BMW adviseren en er een 2000 km op rijden en dan een VRO doen.
Zo leer je de motor goed kennen.

Veel plezier met uitzoeken!

PS. met de Deauville had ik meer onderhoudskosten dan met de BMW, dus wat prijs zal het ook niet veel uitmaken.
 
Toch ook maar even de Deauville promoten hier. Rijdt heerlijk. Te weinig power? Mwah, dat valt écht wel mee, hoor. Ik kom niets tekort in ieder geval. En ik tour toch 9 van de 10 keer mét duo-passagier! Voor iets meer dan 4000 Euro heb je er al een vanaf het bouwjaar 2000 met ongeveer 25.000 - 30.000 km.

Verder is het inderdaad een kwestie van proefrijden, proefrijden en nog eens proefrijden. Dat moet uiteindelijk de doorslag geven.

Succes met de keuze!
 
Toch ook maar even de Deauville promoten hier. Rijdt heerlijk. Te weinig power? Mwah, dat valt écht wel mee, hoor. Ik kom niets tekort in ieder geval. En ik tour toch 9 van de 10 keer mét duo-passagier! Voor iets meer dan 4000 Euro heb je er al een vanaf het bouwjaar 2000 met ongeveer 25.000 - 30.000 km.

Verder is het inderdaad een kwestie van proefrijden, proefrijden en nog eens proefrijden. Dat moet uiteindelijk de doorslag geven.

Succes met de keuze!

[edit]...Huh? Ik had toch écht maar een keer op het knopje geduwd :? [/edit]
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan