Deauville

Hallo allemaal, ik heb de knoop doorgehakt en een Deauville gekocht. Ik moet er wel een nieuwe voorband op leggen. Kan iemand me zeggen welk merk en model?

mvg, Jean


Sja, das persoonlijke smaak, maar mij bevallen de
Michelin Pilot Road en Bridgestone BT-020 erg goed
voor alle seizoenen. Een beetje dealer kan je ook
goed adviseren uiteraard.
 
en ik kan je vertellen dat je niet zomaar alles op je Deauville kan leggen ... gaat btw op voor alle motoren. Om te beginnen wil je je voorband vervangen. Bij voorkeur ga je dan voor hetzelfde merk en type als achter ligt ......
Verder doe je er goed aan om eens te kijken welke band om de huidige Deauville gelegd wordt en waarom. Als je dat weet ga je op zoek naar (ervaren) Deauville-rijders en vraag je hun visie.
Zomaar wat kopen is vet onhandig.

Enfin, al jouw kennis vind je denk ik op: www.deauville.nl/
 
Laatst bewerkt:
Standaard wordt de deauville gelverd met Michelin Macadam 90 X. Goede raad: niet doen. Deze zijn zeer goed in stadsverkeer, maar je kan er geen 10 km op de autosnelweg mee rijden of je begint te hobbelen. De Macadam 100 zou dit volgens Michelin niet doen, maar ik hoor dat het niet veel beter is. Het zijn ook zeer harde banden die weinig vertrouwen geven op droog wegdek, en in de regen gewoon levensgevaarlijk aanvoelen.
Beter zijn de Pilot road en Bridgestone BT 020
Probeer wel een set (v+a) van hetzelfde type te monteren, het stuurgedrag vaart er wel bij.
 
Ik denk dat een zeer hoog percentage van de Belgische Deaukes met BT20 uitgerust zijn. T'is een goede band die ook op natte weg nog aanvaardbare grip heeft.
Het is ook een kwestie van vertrouwen te hebben in je banden. De Macadam is wat dat betreft iets minder goed.
 
Groot gedeelte van deauville rijders zweert bij een BT020. De orginele macadam's konden bij mij ook niet overtuigen van het hebben van grip, vooral niet bij nat wegdek.
 
De NTV650[revere] van mij liep reed slecht op Metzeler en goed op Bridgestone bt45.

Veel plezier en veilige km met je motor


Hatsikidee :] :] :]
 
Ik heb gisteren mijn Deauville opgehaald en eens gekeken wat voor banden er onder liggen: Michelen Pilot Road. Bevalt tot op heden (anderhalve dag) prima.
 
Terug
Bovenaan Onderaan