DeBandenman zet Ned. op zijn kop!

Status
Niet open voor verdere reacties.
er staat ook "bijv." in de zin van "als optie"

verklaar ook ff hoe 't zit met die adviesprijzen...
kortingen met bijv. Bridgestone over die 200 banden afname etc.
klopt dat een beetje??
 
Pirelli Diablo €278,- bij de bandenman ex montage.
Pirelli Diablo €352,- bij Jos Smit in haarlem inclusief montage, balanceren en afvoeren als je met losse velgen komt, dat is dus in 10 minuten 74 euro verdient. En dan is Jos Smit nog goedkoop
 
bt20 voor op de gs
220 in germany incl verzenden
245 bij ligt banden (losse wielen ) incl koffie,lood,ventielen,
272 bij bandenman incl verzenden
290 bij sabra incl motor brengen, koffie,lood,ventielen
320 bij dealer :P incl motor brengen, koffie,lood,ventielen
 
Laatst bewerkt:
Iedere boer op de hoek gaat nu met een aantal mensen stunten om maar vooral ons het licht niet in de ogen te gunnen.

edit: :]
 
Laatst bewerkt:
er staat ook "bijv." in de zin van "als optie"

verklaar ook ff hoe 't zit met die adviesprijzen...
kortingen met bijv. Bridgestone over die 200 banden afname etc.
klopt dat een beetje??

Adviesprijzen is het bull-shit verhaal van de importeurs/bandenhandel om een hoge prijs acceptatie bij de consument te bewerken hetgeen dan door de dealer 'goedkoop' wordt gemaakt door het geven van kortingen.

Oordeel zelf wat spreekt je meer aan (in eerste reactie);

* Adviesprijs 485 euro... u krijgt 25% korting dus betaald 363 euro.

* Prijs 363 euro

Gevoelsmatig verwacht je dat de eerste het goedkoopste is maar in werkelijkheid zijn wij het met 316euro :+

Natuurlijk krijgen bedrijven bonussen als ze veel banden van een bepaald merk kopen maar dat is mijn inziens niet veel het gaat b.v. om 1% van de omzet als je voor 15.000euro hebt verkocht dus daar wordt je niet echt rijk van en veel bedrijven halen deze drempel niet eens.

Helaas hebben wij als beginners nog niet deze mogelijkheden... maar we werken er hard aan (kan niet altijd op deze R1 blijven rijden :] ) })
 
Laatst bewerkt:
Als je iedere keer met ergens anders gekochte banden bij hen aankomt worden ze niet vrolijk van je. Ik zou ze niet monteren voor 7,50 euro per stuk, maar uur tarief rekenen en het heel rustig aan doen als er iemand met gloednieuwe banden bij een ander vandaan aan komt. Dan doe ik rustig 45 minuten over 2 bandjes.

Hhahah groot gelijk!!!
 
ik had mijn band met 3 dagen op het afgesproken adres liggen.
hij is er onder gelegt door ninja 1970 hiervoor moest ik dan wel helemaal naar grootegast rijden en dat is toch wel 10km verder dan motoport leek :+
in mijn geval scheelde het 50 euro op 1 achterband
mij persoonlijk gaat het om het idee dat de motorzaken teveel vragen voor een band en dat de bandenman mij het zelfde kan leveren voor minder geld.
het verschil is mischien niet altijd even veel maar als je meerdere sets in 1 jaar gaat slijten is het toch weer de moeite waard.
50 euro is 3x tanken das al snel 600km :] plezier.
op die manier is dat kopje koffie bij motoport wel erg goed betaald
(de koffie daar is goed maar zo goed ook weer niet ;) )


de bandenman is goed bezig :}

Terwijl Motoport Leek volgens mij al de goedkoopste van het Noorden is met banden! Wat voor band heb je dr onder gezet dat het €50 euries scheelde? Ik koop daar nl altijd, en ben ze nog niet goedkoper tegen gekomen! Daarbij komt dat ik de ellende er niet van wil hebben dat ik mn wiel er uit moet draaien, naar bijvoorbeeld Grootegast moet rijden(of all places!), dan weer terug moet rijden en dan mn wiel er weer in moet zetten.....aaahhh, ik word al moe bij de gedachten! Maar goed, dat is natuurlijk ieder zijn eigen mening O-)
 
Terwijl Motoport Leek volgens mij al de goedkoopste van het Noorden is met banden! Wat voor band heb je dr onder gezet dat het €50 euries scheelde? Ik koop daar nl altijd, en ben ze nog niet goedkoper tegen gekomen! Daarbij komt dat ik de ellende er niet van wil hebben dat ik mn wiel er uit moet draaien, naar bijvoorbeeld Grootegast moet rijden(of all places!), dan weer terug moet rijden en dan mn wiel er weer in moet zetten.....aaahhh, ik word al moe bij de gedachten! Maar goed, dat is natuurlijk ieder zijn eigen mening O-)
Kijk, als je al "moe wordt bij de gedachte" kan ik me voorstellen dat je alleen in je eigen postcodegebied naar banden zoekt. Moet je alleen niet verbaasd zijn dat je de hoofdprijs betaalt. Je zal maar naar Leek moet rijden (of all places). Ik ken trouwens wel voorbeelden van grotere prijsverschillen dan 50 EUR! Dat die prijsverschillen tegen het zere been zijn hebben we al gemerkt aan enkele 'sportieve' reacties hierboven. :X
 
Dat die prijsverschillen tegen het zere been zijn hebben we al gemerkt aan enkele 'sportieve' reacties hierboven. :X

Ik bekijk dit inderdaad anders, maar onsportief :?

Onsportief zit er denk ik wel aan te komen vanuit de gevestigde bandenorde, maar ik zal ze niet op ideeën brengen :X
 
Ik bekijk dit inderdaad anders, maar onsportief :?

Onsportief zit er denk ik wel aan te komen vanuit de gevestigde bandenorde, maar ik zal ze niet op ideeën brengen :X
Ik heb het woord "onsportief" niet gebruikt maareh:

Als je iedere keer met ergens anders gekochte banden bij hen aankomt worden ze niet vrolijk van je. Ik zou ze niet monteren voor 7,50 euro per stuk, maar uur tarief rekenen en het heel rustig aan doen als er iemand met gloednieuwe banden bij een ander vandaan aan komt. Dan doe ik rustig 45 minuten over 2 bandjes.
Ach, wiens brood men eet, wiens woord men spreekt. ;)
 
Ik bekijk dit inderdaad anders, maar onsportief :?

Onsportief zit er denk ik wel aan te komen vanuit de gevestigde bandenorde, maar ik zal ze niet op ideeën brengen :X

Hoe zie je jezelf binnen de gevestigde bandenorde O-) Of om ook ff lekker subtiel te doen, schrijf je dit nou allemaal namens je werkgever 'MotorXtra' :?

Maar idd. lekker sportief jouw reply's, kijk ik kan ook zo sportief zijn :+
 
Laatst bewerkt:
Hoe zie je jezelf binnen de gevestigde bandenorde :?

De gevestigde bandenorde zijn de importeurs, niet de detailhandel. Ik zie mezelf daar niet binnen, omdat ik bij de detailhandel werk.

Of om ook ff lekker subtiel te doen, schrijf je dit nou allemaal namens je werkgever 'MotorXtra' :? Zal wel niet hé want zo officieel wil je het niet maken! :+

Waarom zou ik voor een ander schrijven? account hier :z

Maar idd. lekker sportief jouw reply's, kijk ik kan ook zo sportief zijn :+

Gezellig :) Ik denk niet dat je wilt dat ik sportief wordt.



 
Laatst bewerkt:
Hallo allen,

Wil toch even reageren op alles wat hier geschreven wordt.
Ten eerste heeft Ro helemaal niets namens MotorXtra geschreven maar gewoon uit eigen naam, hetgeen niet wil zeggen dat ik niet achter zijn mening zou staan.
Er wordt gessugereerd vooral door Gerben dat de gevestigde bandenhandel iedereen belazerd met prijzen.
Er wordt hier even vergeten dat Gerben zijn handel hobbymatig doet en dus niet de hoge kosten heeft die een normale motorhandel heeft m.b.t. voorraad, service, milieueisen enzovoort, er is in mijn optiek helemaal niets mis met het maken van een gezonde en broodnodige marge op de verkoop van onderdelen en dus ook banden.
Ik begrijp heel erg goed dat jullie als gebruiker van banden op zoek gaan naar de goedkoopste leverantier.
Alleen kun je de gang van zaken zoals Gerben die doet op geen enkele manier vergelijken met welke normale motor of banden zaak dan ook.
Daarbij vind ik het bijzonder onsportief dat Gerben de zaken die hun boterham op een normale manier proberen te verdienen als een soort criminelen omschrijft, als je zelf goed bent hoef je mijns inziens het contrast met de concurrent niet te vergroten door deze zwart te maken.
Tot slot, iedere klant die MotorXtra enigzins kent weet dat wanneer hij of zij banden bij ons koopt hij de beste service en adviezen krijgt die maar mogelijk is en dat is wat anders dan per post een setje banden toegestuurd krijgen.

Met vriendelijke motorgroet,

Sander
 
Ze zijn bezig met een werkplaats waar de voor je gewisseld worden :9

En wanneer zou dat klaar kunnen zijn? En waar zit die werkplaats dan, later?

[edit]Laat maar, omgeving Arnhem zie ik net in zijn profiel :) [/edit]

Kan ik in dat geval ook afhalen? want ik zit ook behoorlijk in de omgeving Arnhem. :)

 
Nou bij Wout Broer in Hengelo laat ik m'n bandjes er standaard met 30% korting op zetten. Als ik dan een setje Powers van de Bandenman koopt incl. verzendkosten dan bespaar ik niet zo vreselijk veel: slechts 70% x 485 - 316 - 10 = 13.5 Euro. Dan rijd ik toch liever even naar Wout toe.
 
Terwijl Motoport Leek volgens mij al de goedkoopste van het Noorden is met banden! Wat voor band heb je dr onder gezet dat het €50 euries scheelde? Ik koop daar nl altijd, en ben ze nog niet goedkoper tegen gekomen! Daarbij komt dat ik de ellende er niet van wil hebben dat ik mn wiel er uit moet draaien, naar bijvoorbeeld Grootegast moet rijden(of all places!), dan weer terug moet rijden en dan mn wiel er weer in moet zetten.....aaahhh, ik word al moe bij de gedachten! Maar goed, dat is natuurlijk ieder zijn eigen mening O-)
ik heb 1 pirelli dragon gts dat is vergelijkbaar met de bt020 en de michelin pilot road
toen mijn band aan vervanging toe waas ben ik eerst naar roelof thijs gegaan(omdat daar motor vandaan komt en ik eigenlijk nog steeds op zoek ben naar een goede en eerlijke garage)die hadden een aanbieding van 20% in de maand juni en dan was de band "slechts" 198 ipv 248.(dus die band is nu weer 248)
ik ben toen eens gaan bellen met andere bedrijven en bij profile heuver in assen heeft die band altijd die prijs en daar is mij toen uitgelegt wat de de bandenman hier ergens ook al heeft verteld over die adviesprijskortingen ik heb toen naar boonstra gebeld moto noord en naar motoport die waren net boven de 200 euro incl.
en motoport kon hem leveren voor 200 euro incl.
ik woon zelf in de stad groningen en of ik nu naar leek ga of assen maakt niet zoveel uit
alleen de bandeman kon hem dus erg goedkoop leveren en daarvoor moest ik maarliefst 15 verder rijden en weer terug natuurlijk(ff routeplanner aangehad en even km bij gesteld)moest nog 7.50 betalen voor met monteren en de oude band kreeg ik weer mee
daar is de zaag doorheen gegaan en in de kliko bak gedaan
en dat jij snel moe bent daar kan ik natuurlijk niks aan doen. ;)
en met die "ellende" bedoel je vieze handen ofzo :?

motorrijden is duur genoeg
de reden dat de bandenman is begonnen met zijn handel is de te dure prijzen van motorbanden onder het motto het is hobby dus ze kopen het toch wel ben je al jaren lang "opgelicht"
motorrijden is duur genoeg
laat de bandenboeren er maar wat van leren.
 
Kijk, als je al "moe wordt bij de gedachte" kan ik me voorstellen dat je alleen in je eigen postcodegebied naar banden zoekt. Moet je alleen niet verbaasd zijn dat je de hoofdprijs betaalt. Je zal maar naar Leek moet rijden (of all places). Ik ken trouwens wel voorbeelden van grotere prijsverschillen dan 50 EUR! Dat die prijsverschillen tegen het zere been zijn hebben we al gemerkt aan enkele 'sportieve' reacties hierboven. :X

Ik heb geen zeer been hoor! Ik heb het geluk dat ik op twee keer gas geven afstand van Leek woon, daar altijd mijn motoren koop en dús ook mijn banden! Als ik dan voor die 50 euries al die moeite moet gaan doen, ja daar word ik inderdaad moe van! Ik koop al mijn spullen bij een zaak, omdat ze goed zijn, service leveren en mij af en toe met mn spulletjes matsen....dus ben ik een gelukkig mens. Daarbij komt ook nog eens dat ze gewoon al hartstikke goedkoop zijn met de banden....dus wat wil ik nog meer?!

Ik verbaas mij er soms gewoon over dat mensen altijd lopen te zemelen over in mijn ogen een klein beetje geld, terwijl de gemiddelde motor rijder hier echt niet zo veel setjes banden per jaar verslijt....Met als gevolg dat ze overal lopen te zoeken en te bedelen om korting, en het misschien niet altijd krijgen omdat ze nergens "vaste" klant zijn. En als ze het dan niet krijgen, gelijk die hele zaak maar ff met de grond gelijk maken...lekker makkelijk! :X :X

Komt u maar met het commentaar................ O-)
 
ik heb 1 pirelli dragon gts dat is vergelijkbaar met de bt020 en de michelin pilot road
toen mijn band aan vervanging toe waas ben ik eerst naar roelof thijs gegaan(omdat daar motor vandaan komt en ik eigenlijk nog steeds op zoek ben naar een goede en eerlijke garage)die hadden een aanbieding van 20% in de maand juni en dan was de band "slechts" 198 ipv 248.(dus die band is nu weer 248)
ik ben toen eens gaan bellen met andere bedrijven en bij profile heuver in assen heeft die band altijd die prijs en daar is mij toen uitgelegt wat de de bandenman hier ergens ook al heeft verteld over die adviesprijskortingen ik heb toen naar boonstra gebeld moto noord en naar motoport die waren net boven de 200 euro incl.
en motoport kon hem leveren voor 200 euro incl.
ik woon zelf in de stad groningen en of ik nu naar leek ga of assen maakt niet zoveel uit
alleen de bandeman kon hem dus erg goedkoop leveren en daarvoor moest ik maarliefst 15 verder rijden en weer terug natuurlijk(ff routeplanner aangehad en even km bij gesteld)moest nog 7.50 betalen voor met monteren en de oude band kreeg ik weer mee
daar is de zaag doorheen gegaan en in de kliko bak gedaan
en dat jij snel moe bent daar kan ik natuurlijk niks aan doen. ;)
en met die "ellende" bedoel je vieze handen ofzo :?

motorrijden is duur genoeg
de reden dat de bandenman is begonnen met zijn handel is de te dure prijzen van motorbanden onder het motto het is hobby dus ze kopen het toch wel ben je al jaren lang "opgelicht"
motorrijden is duur genoeg
laat de bandenboeren er maar wat van leren.

Ik word inderdaad vrij snel moe van de reacties die hier op het topic worden geplaatst. Iemand die hobby matig zijn bandjes verkoopt, dus zonder dat hij zijn boterham moet verdienen of zijn personeel moet betalen, is echt niet te vergelijken met een zaak die dat dus wel moet! Dat jij dan stelt dat je wordt opgelicht vind ik wel heel erg krap door de bocht!! Ik weet niet of jij werkt, maar ik neem aan dat jij hier ook niets voor krijgt? En jij gaat natuurlijk ook niet naar de supermarkt, want daar word je ook gruwelijk opgelicht en dus heb jij waarschijnlijk je eigen moestuintje :?

Die 200 euro bij Motoport is inclusief monteren en uitbalanseren, daar wil ik inderdaad geen vieze handjes van krijgen, en dat laat ik dus lekker aan de monteurs van Motoport Leek over!!Dan betaal ik liever 200 euries voor een band waarvan ik zeker weet dat ie er goed onder zit ;)

Iedereen moet zelf weten waar hij/zij zijn banden koopt hoor, maar al die overtrokken en zeikerige verhalen over "oplichten"..... :Z
 
Ik heb geen zeer been hoor! Ik heb het geluk dat ik op twee keer gas geven afstand van Leek woon, daar altijd mijn motoren koop en dús ook mijn banden! Als ik dan voor die 50 euries al die moeite moet gaan doen, ja daar word ik inderdaad moe van! Ik koop al mijn spullen bij een zaak, omdat ze goed zijn, service leveren en mij af en toe met mn spulletjes matsen....dus ben ik een gelukkig mens. Daarbij komt ook nog eens dat ze gewoon al hartstikke goedkoop zijn met de banden....dus wat wil ik nog meer?!

Ik verbaas mij er soms gewoon over dat mensen altijd lopen te zemelen over in mijn ogen een klein beetje geld, terwijl de gemiddelde motor rijder hier echt niet zo veel setjes banden per jaar verslijt....Met als gevolg dat ze overal lopen te zoeken en te bedelen om korting, en het misschien niet altijd krijgen omdat ze nergens "vaste" klant zijn. En als ze het dan niet krijgen, gelijk die hele zaak maar ff met de grond gelijk maken...lekker makkelijk! :X :X

Komt u maar met het commentaar................ O-)

Indien je maar 1 band per seizoen nodig hebt en/of veel geld hebt is 'de bandenman' niet interessant en ga je wellicht voor maximale service en het "vaste klant" gevoel het liefst met persoonlijke benadering, koffie en een grap.

Voor mij en veel anderen is 50 euro x aantal banden per jaar = boel geld en als ik zoiets kan besparen dan rij ik echt wel even een stukje om :]
 
Laatst bewerkt:
Indien je maar 1 setje banden per seizoen nodig hebt en/of veel geld hebt is 'de bandenman' niet interessant en ga je wellicht voor maximale service en het "vaste klant" gevoel het liefst met persoonlijke benadering, koffie en een grap.

Voor mij en veel anderen is 50 euro x aantal banden per jaar = boel geld en als ik zoiets kan besparen dan rij ik echt wel even een stukje om :]

Dat vind ik een heel ander verhaal, als je inderdaad flink veel rijdt en je gaat vaak het circuit op, dan wordt die €50,- euries al snel een flinke zak met geld. Dan snij je je zelf in de vingers als je dat laat lopen.

Ik lees hier echter vaak verhalen van mensen die volgens mij niet eens weten waar ze over hebben(even voor de duidelijkheid: niet iedereen!), alles en iedereen maar af lopen te zeiken(het is tenslotte lekker anoniem!)en vervolgens nog geen deuk in een pakje boter rijden!
En dat moet iedereen voor zich zelf weten hoor, maar loop niet alles en iedereen af te zeiken als je "maar" een setje banden per jaar verslijt. Ik vind het namenlijk nogal grof om mensen voor "oplichters" uit te maken die er hun brood mee moeten verdienen, en die hun personeel moeten er van moeten betalen B| B|

}) zo dat lucht op....... })
 
Dat vind ik een heel ander verhaal, als je inderdaad flink veel rijdt en je gaat vaak het circuit op, dan wordt die €50,- euries al snel een flinke zak met geld. Dan snij je je zelf in de vingers als je dat laat lopen.

Ik lees hier echter vaak verhalen van mensen die volgens mij niet eens weten waar ze over hebben(even voor de duidelijkheid: niet iedereen!), alles en iedereen maar af lopen te zeiken(het is tenslotte lekker anoniem!)en vervolgens nog geen deuk in een pakje boter rijden!
En dat moet iedereen voor zich zelf weten hoor, maar loop niet alles en iedereen af te zeiken als je "maar" een setje banden per jaar verslijt. Ik vind het namenlijk nogal grof om mensen voor "oplichters" uit te maken die er hun brood mee moeten verdienen, en die hun personeel moeten er van moeten betalen B| B|

}) zo dat lucht op....... })

Wat is er mis mee als je maar 1 band afneemt, ik zie geen bezwaar en beledig toch niemand, waarom schrijf je dit zo :?

En ik heb nog nooit het woord 'oplichter' genoemd, waarom schrijf je dit zo :?

Als je het topic goed naleest zul je zien dat ik alleen trots ben op onze vermelding in MOTO73 en een aantal vragen beantwoord. Wel schiet het mij in het vekeerde keelgat als iemand van een motorzaak gaat schrijven;
* je moet wel zelf een bandenapparaat hebben (wat onzin is!)
* hij zou extra langzaam gaan werken (ga je zo met je klanten om?)
* de bandenhandel zou ons wel binnenkort aanpakken (dit is een bedreiging!)
* wij zouden niet willen dat hij sportief zou worden. (dit is een bedreiging!)
Dat de eigenaar van de betreffende zaak dat zelfs niet eens tegenspreekt of zich voor dit soort gedrag verontschuldigt is diep triest.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan