decibels in frankrijk???

Jozef59

Rookie
30 apr 2007
13
0
Velserbroek
Ik ben van plan om binnenkort naar Frankrijk te gaan met mijn Buell.

Op dit moment zit er een Scorpion uitlaat op, die best goed klinkt.

Heeft iemand ervaring met de franse gendarmerie als het gaat om "iets meer decibellen makende uitlaten" dan standaard.

Van horen zeggen zijn ze daar nogal radicaal met uitlaatgeluid.
 
Je moet niet alles geloven, dat heel sandaal dragend nederland naar Frankrijk op vakantie gaat, wil nog niet zeggen dat ze daar net zo zijn hoor.
 
Laatst bewerkt:
In Frankrijk zijn ze inderdaad erg radicaal met iets meer decibellen dan standaard _O-

Maar de gendarmerie niet :P
 
ik kom net terug uit de Elzas met mijn "for racing use only" dempertje.

ben wel een paar agenten tegen gekomen maar die leken er niet veel om te geven :)

RFast
 
Volgens mij rijden ze in Frankrijk bijna allemaal met herriepijpen :9~ Niemand die er ook maar van op of om kijkt.

Volgens mij denken ze in Frankrijk

"les forts abattres sauvent les vies"

:+
 
Laatst bewerkt:
Frankrijk is het mekka voor motorrijders, daar wordt eigenlijk nergens naar gekeken, alle verkeer houdt daar goed rekening met de 2 wielers in het algemeen, in het zuiden rijden de auto's in de steden zelfs zo ver mogelijk rechts om plaats te maken voor 2 wielers....
is een rare gewaarwording om steeds door 50-80 en 125 cc-tjes aan de kant getoetert te worden als je daar met gewoon 50 door een stad wilt rijden, daar wordt echt van je verwacht dat je flink doorrijdt.
2 Dingen waar je in frankrijk op moet letten en waar ze streng in zijn
1 voetgangers die willen oversteken zijn heilig, dus daar stop je voor!
2 je mag daar je hand niet van het stuur nemen, dus groeten doe je door je voet even van je stepje te latenbungelen
Geluid, en extreme bikes hoe extremer hoe beter
 
:^

Heerlijk rijden daar! Nog 9 nachtjes slapen en dan zit ik op de bochtjes rondom Castellane :]

En inderdaad, de lokalen daar verwachten dat je flink doorrijd met je motor, vooral als je helemaal in het leer op de motor zit. De gemiddelde motorrijder daar heeft alleen een leren jack met spijkerbroek aan.
 
ah goed om te horen. ik ga van de zomer ook naar Frankrijk en was al bang dat ik met standaard demper moest rijden. vorig jaar is duitsland bij de grens met Tsjechië kon ik em wel laten staan, ben er uiteindelijk van afgekomen met een boete :(
 
Snelheid boetes zijn wel niet mals daar :)

Maar 3 dagen in de vogezen geknald en 0,0 gezeik.

wat gaan die fransen toch fijn voor je aan de kant.
 
Vorige week in Frankrijk gereden met open Termi's samen met een vriend (ook een Duc, ook open Termi's).
Erg rustig aan het toeren O-) totdat we in een dorpje aangehouden werden.
Niets aan de hand, werd wel vreemd wat naar m´n dempers gekeken moet ik toegeven.
Papieren gecontroleerd en doorrijden! :}
 
Frankrijk is het mekka voor motorrijders, daar wordt eigenlijk nergens naar gekeken, alle verkeer houdt daar goed rekening met de 2 wielers in het algemeen, in het zuiden rijden de auto's in de steden zelfs zo ver mogelijk rechts om plaats te maken voor 2 wielers....
is een rare gewaarwording om steeds door 50-80 en 125 cc-tjes aan de kant getoetert te worden als je daar met gewoon 50 door een stad wilt rijden, daar wordt echt van je verwacht dat je flink doorrijdt.
2 Dingen waar je in frankrijk op moet letten en waar ze streng in zijn
1 voetgangers die willen oversteken zijn heilig, dus daar stop je voor!
2 je mag daar je hand niet van het stuur nemen, dus groeten doe je door je voet even van je stepje te latenbungelen
Geluid, en extreme bikes hoe extremer hoe beter

Nog 1 zaak wat je zeker NIET mag vergeten:

**Rij nooit of te nimmer over een doorgetrokken streep!**


Verder inderdaad een heerlijk land om met de motor te rijden, hebben veel meer respect voor motorrijders dan bij ons.
Trouwens Franse motoragenten willen nog wel eens "tegen je rijden", ze zijn niet vies van een kleine race.
 
Wij zijn twee jaar geleden naar Frankrijk geweest. Een rondje van 5000 km en 12 dagen en geen controle tegengekomen. (pas wel op bij de tolpoorten, want daar staan ze soms met een laser).
En je moet daar idd hard rijden, wat overigens ook uitstekend gaat daar. Geen putten of heuvels, na 5000 km kwamen we terug over de Belgische grens en bij Brugge (30 km van huis) bijna verongelukt, echt een put waar je helm inpast! :X
Vandaar dat je ook in Frankrijk tol betaald, (en waar dat geld ook echt in de weg gestoken wordt) maar die paar centen zijn het echt wel waard!
Heel veel plezier!

Wil ook weer op motorvakantie ... :]
 
Ik ben vaak zat met m'n BOS GP-1 "Not for road use" zonder demper langs de gendarmerie gereden en ze hebben er nooit moeilijk om gedaan. :)
 
Ik kom elk jaar met de motor in Frankrijk.
Ik heb een keer een boete gehad voor overschrijding van een doorgetrokken streep.
De streep was bijna onzichtbaar en weggesleten van al die auto's die er overheen waren gereden. :o
Verder heb ik vaak genoeg er met herriepijp gereden, ook terwijl het dempingsmateriaal verdwenen was en ik schuimoordopjes in moest om geen hoofdpijn te krijgen van mijn eigen Ducati. })
 
Vorig jaar in de Vogezen geweest. Dit jaar weer. dB-killer had ik wel bij me, maar niet gebruikt. Tijdens een van de vele colletjes (volgens mij de Col de la Schlucht) stonden bovenop bij het restaurant 4 gendarmes (uiteraard met de motor) te kijken naar al die mooie open dempers en al het ander moois wat voorbij gehobbeld kwam.

Was leuk om te zien, iedereen, ik dus ook, die bovenaan aankwam en die gasten zag... Hup gas dicht en in de ho-ijzers.... En die gasten maar lol hebben....

Denk dat je vwb het geluid het moet treffen (of niet natuurlijk :+) welke agent je tegenkomt. Als je een dB-killer heb, zouik die zeker meenemen, je weet maar nooit...
 
Ik ben van plan om binnenkort naar Frankrijk te gaan met mijn Buell.

Op dit moment zit er een Scorpion uitlaat op, die best goed klinkt.

Heeft iemand ervaring met de franse gendarmerie als het gaat om "iets meer decibellen makende uitlaten" dan standaard.

Van horen zeggen zijn ze daar nogal radicaal met uitlaatgeluid.
Nooit problemen gehad met mijn DAM in het verre Zuiden :W
 
Samen met een oom, ik op de zzr 600 (toen nog met geheel open laser K1 pot) en hij op Falco met standaarddempers staande gehouden in ene dorpje in de vogezen. Even papieren kijken, vragen of we even willen starten, en dan (op z'n frans) te horen gekregen dat het erg lekker klonk. Fijne reis verder...

Goeie lui die Fransozen.
 
:^
Heerlijk rijden daar! Nog 9 nachtjes slapen en dan zit ik op de bochtjes rondom Castellane :]
.

Pas terug van Millau en Castelanne, naast de "ROC" heeft Ed Scheres een leuk hotel. vandaar uit de "Gorges du Verdon": prachtig.
On topic now; 3900 km gereden, geen agenten te bespeuren, maar ik rij met een fluisterbike.
In St-Tropez - Port Grimaud reden 1000-den bikes, velen met bleirpijpen, veel agenten, geen opmerkingen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan