Decibels lazer xtreme gp pijp

pjee

MF veteraan
23 sep 2007
3.770
38
Ik ben laatst aangehouden met mijn gsxr met lazer xtreme gp pijp voor geluid!

Ik weet dat dit geen stille uitlaat is maar heeft iemand hier ook ervaring mee..en is deze uitlaat mischien wat meer te dempen?

Wat zijn eventuele stillere ''korte'' uitlaten?

mvg. Pieter
 
Heb je de geperforeerde pijpjes die in de dempertjes zitten eruit gehaald?

Deze uitlaat is toch voorzien van E-keur? Als je hem niet gemodificeerd hebt en hij is niet kapot o.i.d. kunnen ze je in principe niets maken.
 
Ik ben laatst aangehouden met mijn gsxr met lazer xtreme gp pijp voor geluid!

Ik weet dat dit geen stille uitlaat is maar heeft iemand hier ook ervaring mee..en is deze uitlaat mischien wat meer te dempen?

Wat zijn eventuele stillere ''korte'' uitlaten?

mvg. Pieter

Je zou een db-killer erin kunnen maken. Dit scheelt ongeveer 5 db per db-killer.

ook zou je eens kunnen nagaan of de demping in je demper nog wel 100% in tact is.
 
Stille korte uitlaten bestaan niet,je moet gewoon volume creeren om te dempen,lukt niet met zo'n dempertje.Dan moet je voor dit dempertje een echte demper creeeren. :Y
 
De standaart db-killers zitten erin, en geen beschadigingen enz...

Hoe kan ik het beste zo'n extra db-killer erin maken?

En kunnen ze me wat maken als er e4 keurmerk opstaat en de uitlaat gewoon nog 100% intact is?
 
De standaart db-killers zitten erin, en geen beschadigingen enz...

Hoe kan ik het beste zo'n extra db-killer erin maken?

En kunnen ze me wat maken als er e4 keurmerk opstaat en de uitlaat gewoon nog 100% intact is?
Met de std db-killers zou hij toch niet zo'n extreme herrie moeten maken?
Zowieso zal je in NL weinig problemen hebben met een demper zonder db-killers of zelfs zonder e-keur (rijd zelf ook zonder e-keur). Met e-keur en killers heb je in het buitenland ook geen gezeur.
Heb je een boete gekregen? Of moet je langskomen op het politiebureau voor een keuring?
:^
Heb je problemen gehad? Anders volg ik het niet helemaal :P
 
Laatst bewerkt:
De standaart db-killers zitten erin, en geen beschadigingen enz...

Hoe kan ik het beste zo'n extra db-killer erin maken?

En kunnen ze me wat maken als er e4 keurmerk opstaat en de uitlaat gewoon nog 100% intact is?

Heb je een boete gekregen? Of moet je langskomen op het politiebureau voor een keuring?

Als er een E-keuringsnummer in staat, heb jij aan je verplichtingen voldaan. Door een keuringsinstantie (RDW, TÜV enz.) is getest dat deze uitlaat qua geluid, emissies enz. hetzelfde is als de originele en de fabrikant mag er dus het nummer in zetten.

Heb je de originele uitlaat nog?
 
Ik heb geen boete gehad..maar moest hem eraf halen, anders moest ik de motor inleveren voor technische keuring!

Dat E-keurmerk heb ik ook aangehaalt..maar de desbetreffende politieagent heeft het er dan over dat de uitlaat niet voor de gsxr gekeurd is!
 
Laatst bewerkt:
Ik heb geen boete gehad..maar moest hem eraf halen, anders moest ik 'm inleveren voor technische keuring!

Dat E-keurmerk heb ik ook aangehaalt..maar de desbetreffende politieagent heeft het er dan over dat de uitlaat niet voor de gsxr gekeurd is!
Lijkt me vreemd, ding is gewoon te koop (dus gekeurd) voor de gsx-r toch? Moet je langs komen om hem te laten meten?

Als je langs moet komen:
Laser met killers moet geen probleem zijn volgens mij (wacht even wat andere reacties af to be sure). Anders standaard demper even monteren? En laat je niet gek maken door die agent.

Zo niet:
Laser zonder killers }).
 
Laatst bewerkt:
Ik heb geen boete gehad..maar moest hem eraf halen, anders moest ik de motor inleveren voor technische keuring!

Dat E-keurmerk heb ik ook aangehaalt..maar de desbetreffende politieagent heeft het er dan over dat de uitlaat niet voor de gsxr gekeurd is!

E-keur is inderdaad geldig voor (een) met name genoemd(e) model(len) motorfiets. Dus als je een Xtreme van een motor met tussendemper monteert op een motor zonder tussendemper kan het heel goed zijn dat je teveel dB's krijgt.

Met weinig dB's en een demper zonder e-keur of wel e-keur maar voor ander model
ben je officiëel ook illegaal bezig, maar dan valt het minder op ;)
 
Ik heb geen boete gehad..maar moest hem eraf halen, anders moest ik de motor inleveren voor technische keuring!

Dat E-keurmerk heb ik ook aangehaalt..maar de desbetreffende politieagent heeft het er dan over dat de uitlaat niet voor de gsxr gekeurd is!

Ik heb het even voor je nagevraagd, want die agent lult maar wat volgens mij. Hij vindt je uitlaat luid, en dus zal deze wel illegaal zijn.

Wat er aan de hand kan zijn, is dat door een productie-foutje het verkeerde keuringsnummer in de uitlaat staat, of het dempingmateriaal in de dempertjes is versleten. Beide vallen onder garantie, claimen via de zaak waar de uitlaat gekocht is.

Voor de volledigheid:

- de uitlaat is compleet en ongewijzigd en is gemonteerd op een GSXR 600/750 van 2006/2007?

- op de dempertjes staat: 'e4 2187 X0013 JAMA' ?

Je kunt het keuringsrapport en de homologatie-papieren bij de fabrikant opvragen, dit zou ik via de motorzaak spelen.
 
De uitlaat zit onder een 2005 gsxr 600, en ja e4 enz. staat wel op de demper..

De uitlaat hoort officieel dus onder een 2006/2007 gsxr neem ik aan!?
 
ja natuurlijk heb ik alleen de einddemper..een 2005 model heeft toch geen tussendemper!

Bedankt, ben er de laatste dagen zelf ook al een beetje achter gekomen maar dit heeft me zeker geholpen:-)
 
ja natuurlijk heb ik alleen de einddemper..een 2005 model heeft toch geen tussendemper!

I know. En dan nog raar staan kijken als ie toch wat veel db heeft |(
Of je had de hele meuk* van een 06-07 overgezet, dan had je wel die http://www.laserexhausts.com/dotcontrol/filemanagement/external_files/VoertuigPDF/Motorbike/SUZ_029_0600_GSXR_08_842002_GSX600R.pdf (tussendemper) gehad


* met voorbochten en al, weet trouwens niet of dat zomaar kan
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan