Deejay's GSX 600F project

Het eindresultaat
yahoo.gif


DSC01973.jpg
 
Vandaag tussen de bedrijven door even een standaard gemaakt om het het motorblok in te kunnen hangen en meteen in de grondverf gezet.

DSC02000.jpg


de komende week zal ik die gezamenlijk met de werkbank ook even rood maken :}
 
Laatst bewerkt:
Vannacht nog even fanatiek geweest en de boel rood geschilderd, tevens een paar kast deurtjes gemaakt voor onder de werkbank.
 
Jawel flink aan het opruimen geweest, hier nog een paar foto's..... het vloercoaten gaat hem deze week nog niet worden, want ik ben nu even lekker bezig met de senator. Vandaag eindelijk eens de deuk uit het linker voorscherm gehaald.
wacko.gif


DSC02058.jpg


DSC02059.jpg


Het forum mag natuurlijk ook niet ontbreken
yahoo.gif


DSC02061.jpg


DSC02063.jpg
 
De motor rijdt super, beter dan verwacht... dit is beter voor mij te doen dan de ZZR 1100 was....

Als dit lange tijd lukt wil ik eens om een RF900R gaan kijken en daar eens proef op rijden :P
 
Hij wordt inderdaad steeds completer, vooral de laatste tijd gaat het steeds meer een echte werkplaats worden. Ik hoop eind mei er ook een straalcabine aan toe te kunnen voegen...
 
Ik heb het gisteren de schade motor opgehaald en daar de uitlaat onder vandaan gehaald. Ik ben bang dat het frame niet meer recht is, want de motor heeft een flinke klapper gemaakt
shocked.gif


DSC02069.jpg


DSC02070.jpg


Schade tot nu geconstateerd:
  • Voorvork krom
  • Voorscherm compleet vernield
  • Oliekoeler lek
  • Km-teller kapot
  • Linker en rechter kuiperdeel vernield
  • Spiegels afgebroken
  • Kuipruit gebroken
  • Knippers afgebroken

Verder zit er overal modder en roest
tease.gif
 
Inmiddels zijn we al weer een stukje verder Ik ben even lekker bezig geweest en even de oude uitlaat van GSxie opgeknapt zodat ik ff kan rijden. Voor de nieuwe uitlaat een paar meter rvs buis besteld
dance.gif


DSC02143.jpg


Nu eerst nog even wat aan de loods doen...

Vandaag flink wat zooi na het grofvuil gebracht en een oude stelling gekregen...

DSC02148.jpg


DSC02150.jpg


DSC02151.jpg
 
Vandaag nog even het paarse voorwiel teruggeplaatst en de rest van de loods opgeruimd. De komende dagen zal ik niet veel aan de motor kunnen doen aangezien ik het te druk met de Opel Senator...

DSC02167.jpg


De plannen krijgen wel steeds vastere vormen en na volgend weekend zet ik de slijptol in het frame *O*
 
Laatst bewerkt:
Vandaag nog even het paarse voorwiel teruggeplaatst en de rest van de loods opgeruimd. De komende dagen zal ik niet veel aan de motor kunnen doen aangezien ik het te druk met de Opel Senator...

[afbeelding]

De plannen krijgen wel steeds vastere vormen en na volgend weekend zet ik de slijptol in het frame *O*

Dat zoek ik nog steeds een 4 in 2 uitlaat met dikke dempers! Mooi spul :9~
 
nou ik moet eerst een paar goede voorpijpen maken voor deze en dan zal er vast een lekker geluid in zitten
 
Het was inderdaad lang stil van mijn kant, inmiddels zitten de grijze wielen onder de motor en is er veel veranderd in de werkplaats. Het afgelopen jaar heb ik het erg druk gehad met werken, maar dankzij de crisis heb ik inmiddels mega-veel tijd...

Zal de komende tijd wel weer wat actuele foto's en info posten...
 
Lekker bezig hoor :} Ook wel beter als je er de ruimte voor hebt :Y

Ben benieuwd wat het eindresultaat wordt, zoals ik het zag had de vorige eigenaar een lekje in z'n stalling, dan heb je wel eens dat er wat roest op zit :')

Dit was mijn GSX, heb ik aan mijn ouweheer doorgegeven, fijne fiets hoor :Y Wat dat betreft ben ik blij dat ik zo nu en dan er nog eens ff op kan stappen.

9b7b7fecc7afb6f3cdb6bb8e16df3f10



07915da629f2d7a19a10d31c373ff807


Succes met de verbouwing, ik hou het ff in de gaten :)
 
Nou ondanks dat ik mijn GSX 600F heb omgeruild tegen een ZZR 1100 is dit topic ineens weer springlevend.

Ik ben namelijk bezig de tweede GSX 600F weer helemaal op te bouwen *D

Het eerste probleem is de drie afgebroken uitlaatbouten te verwijderen uit de cilinderkop, zodat ik de 4 in 1 Laser uitlaat er weer onder kan monteren. Dit is mij vandaag ondanks mijn verwoede pogingen niet gelukt... :?
 
Eindelijk tijd om weer eens lekker bezig te gaan met de GSX 600F, maar de afgebroken bouten moeten er eerst uit...

Ik wil dit doen door middel van een boormal...

Hiervoor heb ik vandaag eerst bussen gemaakt...

006bew.jpg


Daarna de bussen aan elkaar gelast...

012bew.jpg


Het eindresultaat...

016bew.jpg


Ik heb hem meteen even gepast op mijn motor...

017bew.jpg


De drie bussen waar geen bout in zit zijn de afgebroken bouten. Die zullen we dus uit moeten boren met een HSS-Cobalt boor en er daarna heli-coils in zetten, maar dan moet de voorvork er eerst wel even uit.
 
Nou de voorvork is eruit en de eerste twee zijn uitgeboord, nu de derde nog en die is lastig, want daar zit nog een stukje van een afgebroken linkse tap in :?

Daar kon de boor slecht over en heeft dus een nog iets andere aanpak nodig *D

Zo staat hij er nu bij, met een ketting aan de balk om ervoor te zorgen dat hij niet kan vallen...

DSC05942bew.jpg


Nu de voorvork eruit is kon ik er mooi bij om een foto te maken van de gemonteerde boormal... Het links boven gat zonder bout is de afgebroken bout met de afgebroken linkse tap erin...

DSC05941bew.jpg


De foto van het setje helicoils is niet super scherp :?

DSC05944bew.jpg
 
Hij rijdt weer, nou ja kleppen moeten nog wel gesteld worden en ook de carburateurs moeten synchroon gesteld worden, maar hij rijdt tenminste weer...

DSC05975bew.jpg


Zo staat hij nu even voor het huis...
 
Terug
Bovenaan Onderaan