Deelnemen aan ONK classic racen ?

Afgelopen week attendeerde m'n vriendin me op deze discussie.
Als eerste jaars deelnemer aan het ONK 2012, lijkt het me passend om hierop in te haken.
Even ter introductie van mezelf:
- 4 jaar wegrace NK125, NK250 '81-84. Sport A '82-'84 met Kawa 500-3
- Eenhoorn (classics) '92-'96 met Kawa
- CRT-Hennie Lentink ('98-'10) met 3-cil Kawa's 500 en 750
- Overstap naar ONK-classics in 2012
Geen CRT of Belgie op basis van veiligheid, iets waar je meer op let als je >40 bent.
Dat ONK racen duurder is dan CRT is duidelijk. Dat komt overigens niet direct door de KNMV, zoals vaak wordt verondersteld.
Als je de kosten van het mechanische deel (motor, banden, benzine, remmen) buiten beschouwing laat, blijven inschrijfgeld en transport over. Dat is voor 10 weekends per jaar respectievelijk EUR 2000 en 4000 km. Vul zelf je kosten per km in en je hebt het benodigde budget. Voor mij is die laatste post (transport) bijvoorbeeld nagenoeg nul maar dat zal niet voor iedereen gelden.
Over kosten: in 2010 heb ik 6x EUR 275,- besteed aan CRT Hennie Lentink. Heel leuk om met een oude Kawa te laten zien dat velen met moderne motorfietsen niet rijden kunnen, maar eigenlijk is dat weinig waard als je een competitive geest hebt. Daarom, zodra ik wist dat 't kon, gestart in het ONK Classics. Echt heel andere koek dan circuit dagen!
ONK Classics is erg wennen aan die diepe zit na 20 jaar rechtop zitten. En ook de trommelrem en 35 mm bromfiets voorvork vragen om aanpassings vermogen. Ook wennen is hoe snel die ervaren Classic racers wel zijn. Slik.
Je kan wel zeuren over regels, maar die zijn er om een eerlijk speelveld te creeren. Gewoon meedoen en een jaar zien hoe 't gaat. Heb ik ook gedaan.
Met de laatste race van mijn eerste seizoen in zicht, kan ik nu al terug kijken op een zeer enerverend, leerzaam, confronterend en daarmee ook memorabel seizoen. De hulp die ik heb ervaren van de 'competitie', het plezier op de baan en eromheen, en de lessen die ik heb gehad zijn de kosten meer dan waard. Zoveel zelfs, dat ik al voor 2013 aan het investeren ben.
In 2013 wil ik 't de snelle jongens van 2012 wel wat moeilijker kan gaan maken!
Kom anders ff langs in t rennerskwartier tijdens de Race of Champions. Ik ben aan het sleutelen aan die groene Kawa 500 tweetakt. Heb je een Yammie R5, kom dan zeker ff praten. Zou leuk zijn als er zo 1 bij komt. Nog een T500 zou ook leuk zijn. Op een tweede Kawa durf ik niet eens te zinspelen, want daar durft haast niemand mee te racen.

Leo Molenaar

PS.: mijn nieuwe hospitality unit is nog niet klaar op 6 oktober, dus voor uitwisselen van kennis en ideeen spreken we best af bij de Gerard met de witte Vesper bus.
 
:W


Leuk dat je zoveel lol hier aan beleefd, vroeg me al af waarom je niet eerder hiermee begonnen bent.


Als,... ik het financieel voor elkaar zou kunnen krijgen... zou ik ook graag hierbij instijgen. Mijn inkomen laat slechts een mooie fiets en een 2tal leuke evenementen toe per jaar aangevuld met op uitnodiging wat demo's zo her en der in het land.

Zeker door mijn ongeluk drijven de gedachten meer richting het ONK (weg schieten voorwiel op gietijzeren putdeksel op een verkeersheuvel) omdat wat ook jij aangeeft de veiligheid het toch gaat winnen van het gezonde verstand. Racen is nooit zonder gevaar maar je kunt altijd veiliger.


486679_410398122353746_698820286_n.jpg
 
En als je het bericht van onderstaande link leest zou ik de echte stratencircuits met stoepranden ,dranghekken en vangrails maar gaan vermijden.
Wij kunnen er ook over meepraten.
Dat dit een keer zou gaan gebeuren daar was het wachten op.
Ik denk dat de demo organisaties zich nu maar eens achter de oren moeten gaan krabben over de veiligheid op dergelijke stratencircuits.
Kijk nu een naar de foto van de valpartij van Coeno,hij glijdt hier nog over het wegdek maar had ook in de dranghekken tussen het publiek kunnen komen.
Onvoorstelbaar hoe dicht het publiek op de baan staat.

http://www.blikopnieuws.nl/bericht/150160/Motorrijder_bij_race_historische_motoren_verongelukt.html
 
Afgelopen week attendeerde m'n vriendin me op deze discussie.
Als eerste jaars deelnemer aan het ONK 2012, lijkt het me passend om hierop in te haken.
Even ter introductie van mezelf:
- 4 jaar wegrace NK125, NK250 '81-84. Sport A '82-'84 met Kawa 500-3
- Eenhoorn (classics) '92-'96 met Kawa
- CRT-Hennie Lentink ('98-'10) met 3-cil Kawa's 500 en 750
- Overstap naar ONK-classics in 2012
Geen CRT of Belgie op basis van veiligheid, iets waar je meer op let als je >40 bent.
Dat ONK racen duurder is dan CRT is duidelijk. Dat komt overigens niet direct door de KNMV, zoals vaak wordt verondersteld.
Als je de kosten van het mechanische deel (motor, banden, benzine, remmen) buiten beschouwing laat, blijven inschrijfgeld en transport over. Dat is voor 10 weekends per jaar respectievelijk EUR 2000 en 4000 km. Vul zelf je kosten per km in en je hebt het benodigde budget. Voor mij is die laatste post (transport) bijvoorbeeld nagenoeg nul maar dat zal niet voor iedereen gelden.
Over kosten: in 2010 heb ik 6x EUR 275,- besteed aan CRT Hennie Lentink. Heel leuk om met een oude Kawa te laten zien dat velen met moderne motorfietsen niet rijden kunnen, maar eigenlijk is dat weinig waard als je een competitive geest hebt. Daarom, zodra ik wist dat 't kon, gestart in het ONK Classics. Echt heel andere koek dan circuit dagen!
ONK Classics is erg wennen aan die diepe zit na 20 jaar rechtop zitten. En ook de trommelrem en 35 mm bromfiets voorvork vragen om aanpassings vermogen. Ook wennen is hoe snel die ervaren Classic racers wel zijn. Slik.
Je kan wel zeuren over regels, maar die zijn er om een eerlijk speelveld te creeren. Gewoon meedoen en een jaar zien hoe 't gaat. Heb ik ook gedaan.
Met de laatste race van mijn eerste seizoen in zicht, kan ik nu al terug kijken op een zeer enerverend, leerzaam, confronterend en daarmee ook memorabel seizoen. De hulp die ik heb ervaren van de 'competitie', het plezier op de baan en eromheen, en de lessen die ik heb gehad zijn de kosten meer dan waard. Zoveel zelfs, dat ik al voor 2013 aan het investeren ben.
In 2013 wil ik 't de snelle jongens van 2012 wel wat moeilijker kan gaan maken!
Kom anders ff langs in t rennerskwartier tijdens de Race of Champions. Ik ben aan het sleutelen aan die groene Kawa 500 tweetakt. Heb je een Yammie R5, kom dan zeker ff praten. Zou leuk zijn als er zo 1 bij komt. Nog een T500 zou ook leuk zijn. Op een tweede Kawa durf ik niet eens te zinspelen, want daar durft haast niemand mee te racen.

Leo Molenaar

PS.: mijn nieuwe hospitality unit is nog niet klaar op 6 oktober, dus voor uitwisselen van kennis en ideeen spreken we best af bij de Gerard met de witte Vesper bus.


Leo , leuk verhaal.
Wij hebben nog wel een snelle goed sturende Honda voor je te koop als je podiumresultaten wilt behalen. ;)
 
jammer om te horen dat er ''weer'' een op zn snuffert was gegaan..(met hoofd tegen lantaarnpaal |( )
 
Laatst bewerkt:
Leo houdt niet van te veel kleppen ;) Hoe gaat het met het herstel?


Het herstel gaat heel langzaam , Yrjo zit nog steeds in een rolstoel , mag beide benen nog niet gebruiken.
Enkelwond is nog open ,pas wanneer deze dicht is kan aan revalidatie worden gedacht en dan is het de vraag nog of hij alles weer normaal kan bewegen.
Dus nog een lange weg te gaan.
 
Wil je deelnemen op een snelle fiets aan de ONK classics dan heb ik deze beschikbaar:

Te koop: Honda CB500 Four classic racer.

Zeer snelle goedsturende Honda CB500 Four goedgekeurde KNMV ONK classic racer.
Tevens een getuned geheel nagezien reserve blok met opbergkist.
Blokken leveren beide 65 pk aan het achterwiel, vermogensuitdraaien zijn aanwezig.
Met deze motor zijn afgelopen seizoen podiumplaatsen behaald bij de KNMV classics.
Motor wordt wegens stoppen aangeboden en is momenteel niet voorzien van een kuip en kuipruit,tevens dient de tank en zit nog afgespoten te worden.
Het frame is wel opnieuw gespoten.
Motoren zijn technisch 100 % , open geweest,nagezien en opnieuw opgebouwd, zo ook het rijwielgedeelte.

Motortuning:
Geflowde cylinderkop met aangepaste in en uitlaatkanalen.
1mm grotere in- en uitlaatkleppen.
Titanium klepveerschotels.
Kibblewhite raceklepveren.
Webcam racenokkenas.
Keihin CR 29mm racecarburateurs met veel extra sproeiers.
Aangepaste en lichter gemaakte (5kg) krukas en dynamisch gebalanceerd, welke voorzien is van Suzuki GSX-R1000 drijfstangen.
Honda Dax (minibike) racezuigers.
Versnellingsbak (5) van een Honda CB350T welke gedeeltelijk undercut is.(rechte aangrijpnokken)
Koppeling van een Honda CB650 met gewijzigde primaire overbrenging en voorzien van gevoerde raceplaten en zwaardere veren.
Oliepomp van een Honda CB650 welke een veel grotere opbrengst heeft.
Oliefilteradaptor met een buitenfilter en oliekoeler.
Uitlaatsysteem is een 4 in 2 in 1 met een LeoVinci superbike demper (92Dba) KNMV goedgekeurd.
Electronische Accent ontsteking.
Racebobines van Dyna 3 Ohm en 18000 V .
ND racebougies (kosten nieuw €44,= per stuk).
Ontsteking werkt op modelbouw batterijen van 14,4 V en 4 Ohm, hiervan 2 stuks aanwezig.
Electronische batterij oplader.

Rijwielgedeelte:
Aangepast en verstevigd CB500F frame
Voorvork van Yamaha RD350 (35MM) met aangepaste demping (dampervalves) , demping is traploos instelbaar (inbound) en speciale veren.
Instelbare (rebound) YSS schokbrekers met voor deze motor afgestemde veren.
Davies Motorsport lichtgewicht achtervork.
Gefreesde kroonplaten met langere naloop voor meer stabiliteit.
Stuurdemper 7 voudig instelbaar.
Lichtgewicht Davies alu clipons
Pitsch/Krober toerenteller.
Wielen zijn voorzien van hoogschouder Akront velgen.
Voorrem , nederlands fabrikaat replica 250mm Fontana rem, een betere dan deze zul je niet vinden,de remschoenplaten zijn gelagerd op de as.Zeer goed uitgecenteerd voor een gelijkmatig aangrijpen.
Kleine lichtgewicht achterrem van een Honda XR.
Banden zijn het nieuwe type Conti CR classic racebanden , supergrip in de regen , banden zijn nagenoeg nieuw ( 10 ronden).
De benzinetank is een polyester dummy met een alu 10 ltr binnentank.

Bij deze motor behoren heel veel reservedelen zoals:
Al eerder genoemd een compleet getuned reserve blok met kist.
Veel reserve standaard blokdelen.
Reserve racekrukas.
Diverse voor en achtertandwielen
Clipons/remschakelset/handles.
En veel klein spul.
Extra racezitje.
Voor en achterbok.

Alles gaat in één koop weg , je hoeft niet te informeren naar losse delen !
Prijs op aanvraag , GEEN KOOPJE !
Extra foto’s kunnen opgevraagd worden.


full
 
Laatst bewerkt:
Het herstel gaat heel langzaam , Yrjo zit nog steeds in een rolstoel , mag beide benen nog niet gebruiken.
Enkelwond is nog open ,pas wanneer deze dicht is kan aan revalidatie worden gedacht en dan is het de vraag nog of hij alles weer normaal kan bewegen.
Dus nog een lange weg te gaan.

Hopen dat die wond snel dicht gaat dan, veel sterkte er mee!
 
Het herstel gaat heel langzaam , Yrjo zit nog steeds in een rolstoel , mag beide benen nog niet gebruiken.
Enkelwond is nog open ,pas wanneer deze dicht is kan aan revalidatie worden gedacht en dan is het de vraag nog of hij alles weer normaal kan bewegen.
Dus nog een lange weg te gaan.
Van onze kant ook sterkte en beterschap.
Jammer dat het zo lelijk gelopen is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan