- Onderwerp starter
- #51
Voor mooie foto's van de laatste classic race op Assen 13 mei kijk hier:
http://classicracing.wordpress.com/onk-classics-13-mei/
http://classicracing.wordpress.com/onk-classics-13-mei/
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
En is die Suzuki weer uitgevallen
En is die Suzuki weer uitgevallen
Afgelopen week attendeerde m'n vriendin me op deze discussie.
Als eerste jaars deelnemer aan het ONK 2012, lijkt het me passend om hierop in te haken.
Even ter introductie van mezelf:
- 4 jaar wegrace NK125, NK250 '81-84. Sport A '82-'84 met Kawa 500-3
- Eenhoorn (classics) '92-'96 met Kawa
- CRT-Hennie Lentink ('98-'10) met 3-cil Kawa's 500 en 750
- Overstap naar ONK-classics in 2012
Geen CRT of Belgie op basis van veiligheid, iets waar je meer op let als je >40 bent.
Dat ONK racen duurder is dan CRT is duidelijk. Dat komt overigens niet direct door de KNMV, zoals vaak wordt verondersteld.
Als je de kosten van het mechanische deel (motor, banden, benzine, remmen) buiten beschouwing laat, blijven inschrijfgeld en transport over. Dat is voor 10 weekends per jaar respectievelijk EUR 2000 en 4000 km. Vul zelf je kosten per km in en je hebt het benodigde budget. Voor mij is die laatste post (transport) bijvoorbeeld nagenoeg nul maar dat zal niet voor iedereen gelden.
Over kosten: in 2010 heb ik 6x EUR 275,- besteed aan CRT Hennie Lentink. Heel leuk om met een oude Kawa te laten zien dat velen met moderne motorfietsen niet rijden kunnen, maar eigenlijk is dat weinig waard als je een competitive geest hebt. Daarom, zodra ik wist dat 't kon, gestart in het ONK Classics. Echt heel andere koek dan circuit dagen!
ONK Classics is erg wennen aan die diepe zit na 20 jaar rechtop zitten. En ook de trommelrem en 35 mm bromfiets voorvork vragen om aanpassings vermogen. Ook wennen is hoe snel die ervaren Classic racers wel zijn. Slik.
Je kan wel zeuren over regels, maar die zijn er om een eerlijk speelveld te creeren. Gewoon meedoen en een jaar zien hoe 't gaat. Heb ik ook gedaan.
Met de laatste race van mijn eerste seizoen in zicht, kan ik nu al terug kijken op een zeer enerverend, leerzaam, confronterend en daarmee ook memorabel seizoen. De hulp die ik heb ervaren van de 'competitie', het plezier op de baan en eromheen, en de lessen die ik heb gehad zijn de kosten meer dan waard. Zoveel zelfs, dat ik al voor 2013 aan het investeren ben.
In 2013 wil ik 't de snelle jongens van 2012 wel wat moeilijker kan gaan maken!
Kom anders ff langs in t rennerskwartier tijdens de Race of Champions. Ik ben aan het sleutelen aan die groene Kawa 500 tweetakt. Heb je een Yammie R5, kom dan zeker ff praten. Zou leuk zijn als er zo 1 bij komt. Nog een T500 zou ook leuk zijn. Op een tweede Kawa durf ik niet eens te zinspelen, want daar durft haast niemand mee te racen.
Leo Molenaar
PS.: mijn nieuwe hospitality unit is nog niet klaar op 6 oktober, dus voor uitwisselen van kennis en ideeen spreken we best af bij de Gerard met de witte Vesper bus.
Leo houdt niet van te veel kleppen Hoe gaat het met het herstel?
Het herstel gaat heel langzaam , Yrjo zit nog steeds in een rolstoel , mag beide benen nog niet gebruiken.
Enkelwond is nog open ,pas wanneer deze dicht is kan aan revalidatie worden gedacht en dan is het de vraag nog of hij alles weer normaal kan bewegen.
Dus nog een lange weg te gaan.
Van onze kant ook sterkte en beterschap.Het herstel gaat heel langzaam , Yrjo zit nog steeds in een rolstoel , mag beide benen nog niet gebruiken.
Enkelwond is nog open ,pas wanneer deze dicht is kan aan revalidatie worden gedacht en dan is het de vraag nog of hij alles weer normaal kan bewegen.
Dus nog een lange weg te gaan.