Deense sloten

Ik krijg soms het idee dat randstedelingen denken dat uitgaansgelegendheden bij ons oude drankketen ergens in een weiland zijn die om 11 uur al sluiten omdat de volgende dag weer gemolken moet worden.
Een van de dingen die mijn ex en haar vriendinnen op viel was dat je hier veel beter uit kunt gaan. de discotheken mooier zijn, mensen vriendelijker en er weinig tot geen finnen zijn die je aanranden en ruzie maken.

en wat te "doen" in enschede en omstreken zijn er meer feesten dan dat een flink feestbeest kan bijbenen. en wat ze in de randstad discotheek noemen noemen wij een klein feestcafe. een discotheek heb je pas met een paar duizend man zoals bij zak of index. en dan nog de duitse karpaten festivals en oktoberfeesten en zomerfeesten.

heb min of meer 2 jaar zo half in de randstad gewoont en het is echt 10x niks vergeleken bij een "boerengat" als enschede.


Haha ik bedoel het allemaal vriendelijk hoor.
Maar ik weet dat er genoeg feesten zijn, maar ik doel met buiten de deur vooral op concerten e.d. Ik ben niet zo'n kroegtijger. Doe mij maar een goed concert of festivalletje zo nu en dan. En dan kun je niet ontkennen dat je daarvoor toch echt het beste zit in de grotere steden. Bepaalde artiesten komen nou eenmaal alleen naar Nederland voor een HMH, Paradiso of een Melkweg.
Of dat Amsterdam beter maakt laat ik dan in het midden, maar Amsterdam is in zo'n geval voor mij geschikter.

Maar ik val daarmee niet de rest van Nederland af. Alleen Amsterdam is meer de plaats voor mij.


Anyways, zullen we proberen weer on topic te komen?
 
Om ontopic te komen ik doe het zeer geregeld hoor sleutel eruit trekken en tot s'avonds laat boven zitten op alleen stuurslot.

Zelfs al meerdere malen vergeten om alsnog de sloten erop te flikkeren.
Dus ja het kan hier ook wel hoor :)
 
ik was mijn haar niet met peroxide.
ach hagenezen...dat volk is al helemaal de weg kwijt.
Hun "trots" zijn een paar zuipende mongolen die voor 50 euro per dag zichzelf en hun stad voor lul zetten.
Maar het is wel lachen met die zwakbegaafden :')
Ik schaam me ook kapot voor dat soort mensen.
En vind zwakbegaafden nog een zeer zwake uitdrukking.
 
Maar Jokertje is tenminste wel geslaagd voor ze MBO waar dre zakkenvuller hazes gezakt is voor examen en her.

Hahaha

Las het toevallig gister op AD.nl die me collega openklikte haha
 
toch grappig om deze strekking te lezen

ik laat de motor hier ook wel ''gewoon los'' staan op straat
auto idemdito... ook wel eens 3weken lang vergeten, 'oh shit, was die nog los'
in het winkelcentrum laat ik de auto ook nog wel open staan, geen probleem
sleutelen doe ik gewoon op de stoep... en laat alle meuk ook zo even liggen om een bakkie koffie te doen in huis (1hoog)
kom ik terug...en wat denk je? ligt alles er nog gewoon!

het allerergste was nog de voordeur die nog open stond, terwijl ik een dag weg was met de motor
kom je half8's avonds thuis, staat de deur nog open, en nee ik mis niks
en ja, dan woon ik, voor onze begrippen... in de jongeren-buurt
af en toe eens een politie invalletje, luide buurtfeesten ondersteund met auto's compleet met boomboxen, drank en verdovende middelen gebruik ligt hier het hoogst van mijn woonplaats.. etc.
(om het beeld even te creëren)

hoe het komt weet ik niet, maar als je de vergelijking met criminaliteit en het percentage nieuwe-medelanders zou gaan bekijken, dan is het eigenlijk wel heel logisch
het eerste hoofddoekje moet ik hier nog zien lopen....
en met bijna 14.000 inwoners zijn we niet bepaald het eerste beste boerengat

dus ja, onbezorgd je motor wegzetten zonder dikke sloten, en je jas over het stuur hangen om te gaan winkelen... kom eens hier joh, hier kan dat.

nu weet TS dat wel :j TS woondde niet zo heel ver weg van waar ik woon
maar nee, dat nerveuze ''staat de motor/auto/huis er nog wel'' houding die je moet hebben in de randstad, nee die bevalt me niet
ik vermaak me altijd prima hoor, in de randstad... altijd wel gezellig
maar als ik dan terugkom in dat 'pittoreske' Joure... heerlijk, rustig.
 
toch grappig om deze strekking te lezen

ik laat de motor hier ook wel ''gewoon los'' staan op straat
auto idemdito... ook wel eens 3weken lang vergeten, 'oh shit, was die nog los'
in het winkelcentrum laat ik de auto ook nog wel open staan, geen probleem
sleutelen doe ik gewoon op de stoep... en laat alle meuk ook zo even liggen om een bakkie koffie te doen in huis (1hoog)
kom ik terug...en wat denk je? ligt alles er nog gewoon!

het allerergste was nog de voordeur die nog open stond, terwijl ik een dag weg was met de motor
kom je half8's avonds thuis, staat de deur nog open, en nee ik mis niks
en ja, dan woon ik, voor onze begrippen... in de jongeren-buurt
af en toe eens een politie invalletje, luide buurtfeesten ondersteund met auto's compleet met boomboxen, drank en verdovende middelen gebruik ligt hier het hoogst van mijn woonplaats.. etc.
(om het beeld even te creëren)

hoe het komt weet ik niet, maar als je de vergelijking met criminaliteit en het percentage nieuwe-medelanders zou gaan bekijken, dan is het eigenlijk wel heel logisch
het eerste hoofddoekje moet ik hier nog zien lopen....
en met bijna 14.000 inwoners zijn we niet bepaald het eerste beste boerengat

dus ja, onbezorgd je motor wegzetten zonder dikke sloten, en je jas over het stuur hangen om te gaan winkelen... kom eens hier joh, hier kan dat.

nu weet TS dat wel :j TS woondde niet zo heel ver weg van waar ik woon
maar nee, dat nerveuze ''staat de motor/auto/huis er nog wel'' houding die je moet hebben in de randstad, nee die bevalt me niet
ik vermaak me altijd prima hoor, in de randstad... altijd wel gezellig
maar als ik dan terugkom in dat 'pittoreske' Joure... heerlijk, rustig.


En toch mis je kennelijk de aangedragen punten die jou paniek instelling ontkrachten!

Zodra het woord randstad of Amsterdam valt denkt iedereen altijd gelijk alleen maar aan angst en diefstal want in die grote boze stad is het zo slecht.

Zoalng je er niet woont en leeft heb je geen idee wat hier wel of niet en waar speelt.

Maar hou allemaal eens op met zo'n hetze te voeren tegen Amsterdam |(
 
toch grappig om deze strekking te lezen

ik laat de motor hier ook wel ''gewoon los'' staan op straat
auto idemdito... ook wel eens 3weken lang vergeten, 'oh shit, was die nog los'
in het winkelcentrum laat ik de auto ook nog wel open staan, geen probleem
sleutelen doe ik gewoon op de stoep... en laat alle meuk ook zo even liggen om een bakkie koffie te doen in huis (1hoog)
kom ik terug...en wat denk je? ligt alles er nog gewoon!

het allerergste was nog de voordeur die nog open stond, terwijl ik een dag weg was met de motor
kom je half8's avonds thuis, staat de deur nog open, en nee ik mis niks
en ja, dan woon ik, voor onze begrippen... in de jongeren-buurt
af en toe eens een politie invalletje, luide buurtfeesten ondersteund met auto's compleet met boomboxen, drank en verdovende middelen gebruik ligt hier het hoogst van mijn woonplaats.. etc.
(om het beeld even te creëren)

hoe het komt weet ik niet, maar als je de vergelijking met criminaliteit en het percentage nieuwe-medelanders zou gaan bekijken, dan is het eigenlijk wel heel logisch
het eerste hoofddoekje moet ik hier nog zien lopen....
en met bijna 14.000 inwoners zijn we niet bepaald het eerste beste boerengat

dus ja, onbezorgd je motor wegzetten zonder dikke sloten, en je jas over het stuur hangen om te gaan winkelen... kom eens hier joh, hier kan dat.

nu weet TS dat wel :j TS woondde niet zo heel ver weg van waar ik woon
maar nee, dat nerveuze ''staat de motor/auto/huis er nog wel'' houding die je moet hebben in de randstad, nee die bevalt me niet
ik vermaak me altijd prima hoor, in de randstad... altijd wel gezellig
maar als ik dan terugkom in dat 'pittoreske' Joure... heerlijk, rustig.

Leuke motor heb je gekocht!

Maar goed het wordt allemaal zo zenuwachtig neergezet misschien, sommige dingen zijn voor mij ook gewoon 'normaal'. Zo heb ik nog nooit het huis verlaten zonder de deur even te controleren. Controleer ik m'n auto standaard altijd of ie op slot zit. Dat soort dingen. En dat is echt niet omdat ik nu in Amsterdam woon. Zoals je zelf zegt, ik woonde tien minuten bij je vandaan en daar heb ik dit ook altijd gedaan. Daarom is misschien de overgang naar een stad waar je gewoon net even ietsje meer moet opletten kleiner voor mij dan voor jou.
 
Neuh

Dacht het niet.Was namelijk al uitgelegd en zeer goed begrepen.
Sterker nog via pb afspraak gemaakt om eens een rit te doen dus.

Tis gewoon een feit dat als de grote boze enge stad geneomd word mensen op hun achterste poten gaan staan zonder te beseffen dat ze niet eens weten hoe het eigenlijk is in de grote stad.

Vind ik gewoon jammer.
 
En toch mis je kennelijk de aangedragen punten die jou paniek instelling ontkrachten!

Zodra het woord randstad of Amsterdam valt denkt iedereen altijd gelijk alleen maar aan angst en diefstal want in die grote boze stad is het zo slecht.

Zoalng je er niet woont en leeft heb je geen idee wat hier wel of niet en waar speelt.

Maar hou allemaal eens op met zo'n hetze te voeren tegen Amsterdam |(
nee, ik weet niet wat daar speelt, klopt

maar je hebt mij nergens een slecht woordt horen noemen over de randstad
ik heb alleen aangehaald dat het mij niet bevalt, dat je telkens moet controleren of je auto/motor/whatever er nog staat, of wel op slot staat

ik snap alleen niet dat die randstedelingen gelijk zo op hun teentjes getrapt zijn wanneer iemand zegt dat zijn eigen woonplaats beter bevalt dan de randstad
en in alle gevallen: wie de schoen past, trekke hem aan :j
Leuke motor heb je gekocht!

Maar goed het wordt allemaal zo zenuwachtig neergezet misschien, sommige dingen zijn voor mij ook gewoon 'normaal'. Zo heb ik nog nooit het huis verlaten zonder de deur even te controleren. Controleer ik m'n auto standaard altijd of ie op slot zit. Dat soort dingen. En dat is echt niet omdat ik nu in Amsterdam woon. Zoals je zelf zegt, ik woonde tien minuten bij je vandaan en daar heb ik dit ook altijd gedaan. Daarom is misschien de overgang naar een stad waar je gewoon net even ietsje meer moet opletten kleiner voor mij dan voor jou.
haha, dank :Y is de cbr alweer gefixd?

och zo ben ik ook opgegroeid hoor, in Heerenveen wel te verstaan
best wel vergelijkbaar met lemmer, 2 slagen groter zelfs nog
en in het begin deed ik dat ook wel :Y totdat je het eens vergeet, of bij jezelf begint af te vragen..waarom eigenlijk? en dan sluipt het er vanzelf in dat je niet alles meer 2keer naloopt of het wel op slot zit, of veilig ligt
 
Context van je verhaal duidde daar wel op. Daarom ageer ik er ook tegen.

Aangevallen voel ik me niet maar vind het gewoon jammer en als ik jou verkeerd begrepen dan sorry.

Ik hoef niks telkens te controleren kom thuis Gooi me slot om me velg en door de beugel en trek me hoes eroverheen die liggen beide klaar in het trappenhuis dus tanktas eraf helm en handschoenen in de gang 3 stappen naar buiten met slot en hoes en klaar is kees.

Hoor ik wat raars op een tijdstip dat ik denk dit klopt niet of wat gebeurt er loop ik naar me raam doe het open en kijk even.

Heeft ook met me beroep te maken maar ook gewoon met het feit dat als iemand ziet dat er wel iets met scooter/motor.fiets gebeurt ze in ieder geval zorgen voor een signalement. Zo simpel is het.

En ja je bent hier 2 seconden langer bezig met het plaatsen of vinden van een goede plek voor je motor/scooter.
 
Neuh

Dacht het niet.Was namelijk al uitgelegd en zeer goed begrepen.
Sterker nog via pb afspraak gemaakt om eens een rit te doen dus.

Tis gewoon een feit dat als de grote boze enge stad geneomd word mensen op hun achterste poten gaan staan zonder te beseffen dat ze niet eens weten hoe het eigenlijk is in de grote stad.

Vind ik gewoon jammer.

het is amsterdam niet alleen maar de randstad.
ik heb er een tijdje gezeten en het is gewoon veel crimineler, minder sociaal en smeriger dan het "platteland".
en wat je ervoor terug krijgt....

het ergste zijn nog wel de noord-afrikaanse ratten. mijn toenmalige vriendin is behoorlijk vaak lastig gevallen door dat smeervolk, was schering en inslag.
Dat was ook het eerste wat haar en haar vriendinnen op viel in twente. Dat de sfeer bij het uitgaan vele malen beter is en de mannen netter.
 
Denk toch echt dat het aan jullie eigen ligt.

Heb hier namelijk nagenoeg nooit last van.
Zowel is het meestal met 1 a 2 zinnen afgedaan en druipt het zooitje af.

Crimineler ja ach
Bos en lommer 14 jaar gewoond - 1x 2 fietsen uit de box gestolen lagen aan het einde van de gang in de bosjes.

Geuzenveld 10 jaar gewoond 1x 1 fiets gestolen 1x me scooter gestolen was het verhaaltje komen kijken niet nemen en s'nachts toch maar even opgehaald.
en 1 keer de voorremklauw van me vriendin haar agility gejat.

Westerpark nu 2 jaar 1x de ventielen uit me oude fiets gejat die al een 7 a 8 maanden voor tl in het rek stond.
En 1 keer 2 speigels van me motor en 1 spiegel van me vriendin gejat.


Sorry maar ik vind dat reuze meevallen.

Minder sociaal? Nee niet met je eens als er een buurman buiten staat vraagt iedereen aan elkaar hoe het is.
Me onderbuurvrouw zit bijna dagelijks bij ons boven om lekker te kletsen en te ontspannen en te douchen (geiser is kaduuk)

Ik pas op de kat van me onderbuurman.

Net een dorp hoor......

Smerig? Neuh kan ik niet echt ontdekken in me buurt

Geen hondenpoep op de stoep , Geen loszwervend huisvuil of zakken op straat.
 
Denk toch echt dat het aan jullie eigen ligt.

Heb hier namelijk nagenoeg nooit last van.
Zowel is het meestal met 1 a 2 zinnen afgedaan en druipt het zooitje af.

Crimineler ja ach
Bos en lommer 14 jaar gewoond - 1x 2 fietsen uit de box gestolen lagen aan het einde van de gang in de bosjes.

Geuzenveld 10 jaar gewoond 1x 1 fiets gestolen 1x me scooter gestolen was het verhaaltje komen kijken niet nemen en s'nachts toch maar even opgehaald.
en 1 keer de voorremklauw van me vriendin haar agility gejat.

Westerpark nu 2 jaar 1x de ventielen uit me oude fiets gejat die al een 7 a 8 maanden voor tl in het rek stond.
En 1 keer 2 speigels van me motor en 1 spiegel van me vriendin gejat.


Sorry maar ik vind dat reuze meevallen.

Minder sociaal? Nee niet met je eens als er een buurman buiten staat vraagt iedereen aan elkaar hoe het is.
Me onderbuurvrouw zit bijna dagelijks bij ons boven om lekker te kletsen en te ontspannen en te douchen (geiser is kaduuk)

Ik pas op de kat van me onderbuurman.

Net een dorp hoor......

Smerig? Neuh kan ik niet echt ontdekken in me buurt

Geen hondenpoep op de stoep , Geen loszwervend huisvuil of zakken op straat.


Als je in Amsterdam woont zal dat wel meevallen ja, waar ik woon moet je daarvoor 10 levens leven voor deze waslijst voorbij komt!!!

:W :W :W
 
en niks te doen in tukkerland :P
vrijdag was er een groot afsluitfeest van de Uni. Vanavond Tropical night in hengelo en een dorpsfeest. eigenlijk is er binnen een straal van 20 km altijd wel een of ander feest.

Ik heb meer dan 2 jaar gedate met een leidse en was vaak te vinden in leiden en omstreken maar ik vond het dus niet wat.
voor de prijs waar je in de randstad een mini studio huurt heb je hier een grote 2 onder een kap.
ik betaal voor mijn studentenkamertje 175 euro all in...10 minuten van centrum en 10 minuten van de uni.
dat inclusief een grote voortuin en achtertuin en een woonkamer van 30 m2.

mijn ouderlijke huis ligt in natuurrijk gebied dat we gewoon vossen door de tuin hebben lopen, zeldzame oehoe's er soms zitten en je sochtends wakker word door een fluitconcert van vogels (ipv van klote meeuwen en duiven).

Ik denk dat iemand uit de randstad die een maandje in twente komt meteen verkocht is.
 
ach iedere plek heeft z'n nadelen . De "grote" stad heeft hondenpoep ,marokaantjes of ander eng volk en tegenwoordig zijn de bewoners niet meer te verstaan .
Het platteland heeft mega varkensstallen op opgevoerde brommers rondcrossende boerenkneutertjes in blauw overall en met groene gummi laarzen en de bewoners zijn nog nooit te verstaan geweest.
 
en niks te doen in tukkerland :P
vrijdag was er een groot afsluitfeest van de Uni. Vanavond Tropical night in hengelo en een dorpsfeest. eigenlijk is er binnen een straal van 20 km altijd wel een of ander feest.

Ik heb meer dan 2 jaar gedate met een leidse en was vaak te vinden in leiden en omstreken maar ik vond het dus niet wat.
voor de prijs waar je in de randstad een mini studio huurt heb je hier een grote 2 onder een kap.
ik betaal voor mijn studentenkamertje 175 euro all in...10 minuten van centrum en 10 minuten van de uni.
dat inclusief een grote voortuin en achtertuin en een woonkamer van 30 m2.

mijn ouderlijke huis ligt in natuurrijk gebied dat we gewoon vossen door de tuin hebben lopen, zeldzame oehoe's er soms zitten en je sochtends wakker word door een fluitconcert van vogels (ipv van klote meeuwen en duiven).

Ik denk dat iemand uit de randstad die een maandje in twente komt meteen verkocht is.


Dat is niet voor niets slappe! :( Je moet er dan ook wonen! Dat moet gecompenseerd worden,...dat heet dan lagere vraagprijs. :+ ;)
 
Ja, ja...

Maar je kunt zeggen wat je wilt maar in die landelijke gebieden heb je wel volop sloten (welliswaar geen Deense) waar die heikneuters dan met hun zatte kop inrijden.

:+

Zo...

Is het topic toch maar mooi weer terug bij de sloten. :Y :Y

;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan