defect voorlicht vulcan 750

MONDEO9999

MF'er
14 feb 2006
33
0
Kollum
Toen ik vanmorgen naar mijn werk reed brande mijn voorlicht. Bij thuiskomst vanavond: defect. Ik dacht lamp stuk. Niet. Zekeringen gecontroleerd: oké. Bedrading nagelopen: zie niets vreemds. Alle andere lampen branden wel. Is een amerikaande uitvoering (dus de lampen branden altijd). Iemand een iedee? Thanx voor het meedenken
 
Toch ff proberen met een andere lamp , doet deze het niet dan moet er ergens een slecht/los kontakt of draadbreuk in zitten. Meten met een universeel metertje die zou je uit de brand moeten helpen. Meet of er 12 Volt op de aansluiting staat van de lamp.Zo niet terug de bedrading volgen.
 
spuit maar eens wat WD40 of contactspray in je startknop. Grote kans dat deze blijft hangen. deze bevat nl. een dubbele schakelaar, 1 om je koplamp uit te schakelen tijdens het starten en de daadwerkelijke startschakelaar. Is een vaker voorkomend kwaaltje van deze schakelaars.
 
spuit maar eens wat WD40 of contactspray in je startknop. Grote kans dat deze blijft hangen. deze bevat nl. een dubbele schakelaar, 1 om je koplamp uit te schakelen tijdens het starten en de daadwerkelijke startschakelaar. Is een vaker voorkomend kwaaltje van deze schakelaars.


mee eens, heb hetzelfde al eens gehad met een honda en een kawa
 
Ik zou nog even laten weten hoe e.e.a. afgelopen is. Na alle bedrading te hebben gemeten (en gecontroleerd op breuken) bleek dit niet het geval te zijn. Contactslot ingespoten met WD 40 en uiteindelijk gedemonteerd en gecontroleerd: geen problemen. Ten einde raad het WPH gedownload. Blijkt de amerikaanse versie een relais te hebben welke het licht pas inschakeld na starten van de motor. Dit relais bleef dus "hangen". Uitelkaar gesloopt, gereinigd en ........... het licht werkt weer *O*
Misschien heeft een ander er iets aan. Bedankt allemaal voor het meedenken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan