Defecte snelheidsmeter/kilometerteller CBR600F uit 1993

Sander78

Die hard MF'er
15 nov 2011
504
0
Alkmaar
Beste allen,

Ik heb van mijn oom gratis en voor niets een CBR600F uit '93 gekregen!
Het beestje heeft maar liefst 3 jaar buiten stil gestaan zonder zeiltje of afdak!

Hij had geen remdruk, en wou niet starten, dat is allemaal opgelost met een klein beetje knutselen! Nu ging ik een stukje rijden om hem even te testen en zag dat de snelheidsmeter/kilometerteller het niet doen..

Nu heb ik even lopen zoeken op het forum en las iets over de kabel die gebroken kon zijn o.i.d. Ik ben net even snel wezen kijken maar zag die hele kabel niet eens? waar moet ik deze vinden? En zou dat DE reden kunnen zijn waarom de kilometerteller het niet doet?

Alvast bedankt!
 
Een mechanische teller heeft een kabel naar een opnemer aan het voorwiel (of blok).

Een electronische teller pakt signaal ergens vanuit het blok, middels draadje en sensor.


edit
meter-1-cbr600f-1994-austria_bigecv9m41f__0200_f1a3.gif


Ik denk een mechanische kabel dat het blok in gaat... Of richting voorwiel-as... :')
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Kijk eens van onderaf tegen je kilometerteller aan. Daar zal je bij een mechanische teller een uitsteeksel zien met buitenom schroefdraad en in het mdden een gat.

Verder is op de tekening hierboven linksonder als nr 30 de tellerkabel te zien.

Waarschijnlijk zal je bij je voorwiel tussen de naaf en een vorkpoot ook de opnemer terug vinden.

Als er al een kabel zit kan het zijn dat deze met deze kou vastgevroren zit en daardoor kapot gedraaid kan zijn.
 
Telleraandrijving zit aan de linkerkant (als je op de motor zit) van je voorwiel.
Er gaan dus twee remleidingen en één (teller)kabel naar het wiel.

Makkelijker is het niet uit te leggen......
 
zijn er wel, maar kost me rond de 35 euro.. ik zat echter op de site van roukema te kijken, dat is hier bij mij in de buurt.. en daar staat dezelfde (ogende) kabel van alleen het model 2 jaar eerder .. (PC19) voor €5,- .. ( http://www.motorsloop.com/index.php?main_page=product_info&cPath=0&products_id=16942 )

Het lijkt mij dat die dingen wel redelijk universeel zijn..?!?


Die van 5,- zal van een gesloopte motor af komen, niet nieuw dus.

Bij Bekleidung, Helme und Motorradzubehör | Louis Motorrad & Freizeit hebben de kabels voor PC19 en PC25 hetzelfde bestelnummer. Dit wil echter nog niet zeggen dat een orginele kabel van een PC19 ook op een PC25 past, maar de kans is best groot natuurlijk. Bel anders roukema op, die weten het vast wel. Nieuwe universele kabel kost rond de 15 euro, zou ik niet moeilijk voor gaan doen.
 
Laatst bewerkt:
ben bij roukema geweest en heb een kabel gekocht.. ga hem er zondag even onder fietsen! morgen eerst lekker naar de beurs!


*oops, account van mijn broer, sander78 hier*
 
Laatst bewerkt:
zijn er wel, maar kost me rond de 35 euro.. ik zat echter op de site van roukema te kijken, dat is hier bij mij in de buurt.. en daar staat dezelfde (ogende) kabel van alleen het model 2 jaar eerder .. (PC19) voor €5,- .. ( http://www.motorsloop.com/index.php?main_page=product_info&cPath=0&products_id=16942 )

Het lijkt mij dat die dingen wel redelijk universeel zijn..?!?

De post eronder: ook van Roukama, nieuw, 12,50 euro....

Ziet niet iedereen elke post of zo :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan