Defenitie van hard door de bocht

Wanneer ga je hard of plat....volgens jullie??

  • Knie aan de Grond

    Stemmen: 1 3,6%
  • Pedaaltje aan de grond

    Stemmen: 4 14,3%
  • Rem pedaaltje aan de grond

    Stemmen: 0 0,0%
  • TOT DE MAX DAT DE MOTOR LICHT WORDT OPGETILD EN LICHTELIJK

    Stemmen: 23 82,1%

  • Totaal aantal stemmers
    28
14 aug 2005
108
0
Zaltbommel
Wanneer ga je hard door de bocht...???
En hoeveel mensen hebben 130 per uur km gereden op knooppunt deil.
`k heb`t met`n maatje van me gereden vandaag en zat toen heel goed op de max. van m`n motormet m`n pedaal en m`n rem pedaaltje aan de grond
 
Nou soms pak`k `m in z`n drie als `k fel wil rijden en wat rustiger in z`n 4.
Maar zat nou op de max van m`n toeren en bij of tegen`t rode gebied moest ik `m toch overschakelen naar z`n vier.

En voor mensen die`t willen weten ik rij `n SV 650 en dat maatje wat ook met die snelheid door de bochten ging een gsx-r 750

Ik had geen tijd om op snelheid te kijken maar wou`t wel maar zag alleen toeren zo snel anders ben je teveel afgeleid als je zo door de bocht gaat.En dat maatje van me met die gsx-r die zag 130 op ongeveer `t midden van de bocht en dan reedt ik nog net iets naar`m toe.

Beer & Tank
 
Nou soms pak`k `m in z`n drie als `k fel wil rijden en wat rustiger in z`n 4.
Maar zat nou op de max van m`n toeren en bij of tegen`t rode gebied moest ik `m toch overschakelen naar z`n vier.

En voor mensen die`t willen weten ik rij `n SV 650 en dat maatje wat ook met die snelheid door de bochten ging een gsx-r 750

Ik had geen tijd om op snelheid te kijken maar wou`t wel maar zag alleen toeren zo snel anders ben je teveel afgeleid als je zo door de bocht gaat.En dat maatje van me met die gsx-r die zag 130 op ongeveer `t midden van de bocht en dan reedt ik nog net iets naar`m toe.

Beer & Tank

Goed hoor mannen.

Nu horen jullie erbij.

Ik nog steeds niet '(
Ga in ze 2 door de boch, leg me kuipen alleen aan de grond als ik omdonder en daarmee slijt ik gelijk ook mijn slijtboutjes O-)

Net of ik heel plat door de bocht kan en ook heel snel.
 
Hard door de bocht... lekker interessant.. ik pak knooppunten met 70 a 80km/u met mn offroad met allroadbandjes. Dus of je nou een grotere piemel hebt als je er met 130km/u doorheen gaat? Ik weet niet het, misschien moeten we ze eens naast elkaar leggen om te vergelijken.

Je zal niet de eerste (motor-forummer) zijn die het leven laat op een knooppunt door zo hard mogelijk er doorheen te gaan, maar dat moet je uiteraard zelf weten. Ik zoek het gevaar niet op op knooppunten, ligt regelmatig genoeg olie om lekker over te glijden.
 
Wel vindt ik dat je nooit te veel risico moet nemen en moet voor`t gevoel goed en lekker gaan.Maar wat mij niet lukt is om m`n knie aan de grond te krijgen dat vindt die maat van me wel grappig en zegt ook altijd zijn mensen die gaan lanzamer door de bocht en minder plat en krijgen hun knie aan de grond.
En voor jouw is`t nog maar een klein stukje maar lukt je niet maar goed is niet mijn stijl knee pads er maar af gehaald want zit m`n pak lekkerder bij m`n benen.


Maar goed Veiligheid voor alles *D *D *D *D
 
Eerst rij je natuurlijk ook rustig om te kijken of`t kan `t wegdek je banden `t weer en op`n circuit kan net zo goed olie liggen. waar je onderuit kan gaan. En als er goed olie licht in `n bocht ga je zowiezo op je donder hoe rustig je ook rijdt tenzij je heelveel geluk hebt heb ook mensen gezien die met 15 20 en 30 km per uut die gevallen zijndoor glad wegdek kan olie zijn maar ook gewoon ander vuil en zat er ook 1 bij had meer schade dan meeste die met `n hooge snelheid onderuit gaan.
En ben nu ook met auto lessen begonnen en met m`n instructeur over gehad is ook de vader van een maat van me en m`n oude motor instructeur.Die heeft een vriend verloren bij`n stoplicht stonde ze te wachten voor rood stoplicht klapt er een auto op en daar achter weer `n auto(zo`n amerikaanse bak)Die ging over de auto heen en kwam op de motorrijder terecht en degene die daar achterop zit.
En met hemelvaart wordt z`n laatste herdenkings tocht gereden dan is`t 10 jaar geleden en is gebeurt op vakantie in amerika met `n harley toerclub tocht.


Maar voor`t zelfde geld dat je slaapt uit bed valt en je nek breekt. B|

Maar je moet`t gevaar niet opzoeken maar`t is overal en hoeft ook niet altijd jouw schuld te zijn.

:} :} :] :]

Daarom zeg ik ook altijd tegen maten doe`t niet kijk`t eerst aan enzv. enzv. wat kan je band wat kan jij en wat kan de motor `t weer enzv. enzv.
 
Als jij uitvoert wat je tegen je maten zegt, vraag ik me af of jij de max van je fiets gehaald hebt wat je suggereert in je openingspost O-)

Niet dat het ertoe doet hoor. Zal mij een worst zijn, maar dat gezeur over leren kneedownen/stoppies maken en dat gepog hoeft om mij niet.
 
Ja Robin, je hebt er weer niet bij verteld dat je zo hard door de bocht ging en op een gegeven moment door de berm naar de andere kant van de snelweg vloog. ;)
 
plat gaan heeft niks met hard gaan te maken.

Ik rij mijn op/afritjes met zo'n 120/130 in het uur zonder iets aan de grond te rijden.
Paar weken terug neem ik die zelfde oprit met 80/90 en ga niet verzitten omdat ik toch rustig aan ging voor m'n gevoel.
Rij ik knoerhard m;n rempedaal aan de grond waardoor m'n achterwiel gelicht wordt en ik een paar tellen later uit het gras te plukken was.
Motor totaal verwoest door het tollen in het gras.

Dus spul aan de grond rijden (dus te plat) is de oorzaak van onjuiste zithouding, niet doordat je hard door die bocht gaat.
 
Ik vind je typgedrag ook niet je-van-het

Maare, er is geen definitie van 'hard door de bocht gaan' anders stond het vast wel in een enceclopedie ofzo.
 
Laatst bewerkt:
Als je hem na de bocht weer op moet rapen ben je echt hard door de bocht gegaan.
 
'Dus als ik het goed begrijp ging de pa van een vriend van je rijinstructeur in Amerika met een knietje aan de grond door de bocht in een grote amerikaanse bak bij een stoplicht? :?
 
logo.gif


:Z
 
Zo te horen gaan daar nog wel een paar mensen hier achter komen _O-

BTW: Plat of schuin, hoe je het ook noemen wilt is niet per definitie bepalend voor "hard"door de bocht gaan.

Met regelmaat laten mannen tijdens het "echte" hard gaan zien dat het zo is.
Neem ene mister Kevin S.... , meervoudig Kampioen en bekend om zijn recht op zittende en stijf ogende bochten techniek :+

Kortom, leuk dat knietje aan de grond maar stuur en doseer techniek brengen je een stuk verder *D
 
Hard door de bocht is, zoals eerder gezegd, een paar tellen later je motor total loss uit de berm vissen.

Been there...
 
Terug
Bovenaan Onderaan