Defensie smartcard, waar laat je dat ding?

seesie

Rookie
19 okt 2011
5
0
EDE
Vandaag ben ik voor het eerst op de motor naar werk gegaan. Het rijden er naar toe ging prima maar toen ik bij de kazerne poort aan kwam, moest ik eerst stoppen, kaart zoeken en weer verder rijden.
Het klinkt misschien heel stom, maar dat moet toch makkelijker kunnen? Maar hoe?
Ik heb helaas geen handig zakje op mijn mouw zitten waar ik mijn pas makkelijk in kan stoppen.
Alvast bedankt voor jullie tips!
 
ik stop die van mij altijd tussen de spleet van mijn teller en het frame :P blijft goed zitten over het algemeen. ligt er wel aan wat voor je motor je hebt :+
 
Voordat je opstapt de kaart al los in je binnenzak doen zodat je bij de poort makkelijk hem er bij kan pakken.
 
Met een beetje duct-tape op je handschoen, bij de poort de reader een fistbump geven en je kan door. Ziet er nog stoer uit ook.






:+
 
m1fyjdkwosfl.jpg


Zo soort ding? Gebruikte ik altijd voor mn pas van het ziekenhuis.
Maak het aan je zelf of je motor en klaar.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ook zo'n smartcard op de slagboom te openen maar als ik met de motor ben dan rijd ik gewoon om de slagboom heen, past nét. Maar ik zit niet in het leger, ik weet niet of om-de-slagboom-heen-rijden echt een optie is daar.... hoop van niet :+
 
Bedankt voor de tips! Vooral de montage op mijn helm lijkt me wel wat! Lekker met mijn hoofd tegen dat kastje aan hangen
Legalstar: ik heb zo'n skipasachtig ding, maar ik had het gevoel dat dat er af wapperde.
 
Laatst bewerkt:
Om de slagboom heen rijden wordt hier in ieder geval niet gewaardeerd. Dat is misschien ook maar beter.
 
Ik heb een pasje voor de kiltunnel waar ik iedere dag 2 keer door heen ga. Ik stop het in m'n mouw. Daar zit ie mooi klem en de scanner is sterk genoeg om er doorheen te gaan.
Zo'n skipas dingetje heb ik ook geprobeerd maar dat flappert zo.
 
Pfff, ik kan me nog herinneren dat ene Alberto Stegeman ff een 'proefritje' ging maken met een defensie truck _O-


Maar on topic, ik heb hem gewoon in mijn jaszak zitten.


zonder de hulp die hij kreeg was niet ver gekomen hoor :+ ;)
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de tips! Vooral de montage op mijn helm lijkt me wel wat! Lekker met mijn hoofd dat kastje aan hangenLegalstar: ik heb zo'n skipasachtig ding, maar ik had het gevoel dat dat er af wapperde.
_O- _O- Ik zie 't al voor me :P
 
Hoe groot is de pas? Past hij niet gewoon tegen de palm van je hand, hoef je alleen maar je handschoen tegen de scanner te houden (neem aan dat hij wel door de handschoen heen scant)
 
Hoe groot is de pas? Past hij niet gewoon tegen de palm van je hand, hoef je alleen maar je handschoen tegen de scanner te houden (neem aan dat hij wel door de handschoen heen scant)
Bovenkant hand lijkt me dan praktischer (anders buig je em krom om het stuur). Bovenkant hand heb ik inderdaad ook wel eens gedaan en werkte bij mij wel.
 
Hmm, ik heb m altijd in mijn binnenzak. Op volkel moet je altijd je helm ook afzetten...heel irritant maar wel begrijpelijk natuurlijk. Tijd zat om die card effe uit je binnezak te halen.
 
Allemaal goede en leuke tips, maar bij veel defensieterreinen moet je de kaart aan een bewaker laten zien. Dus scannen door jas heen en dergelijke slaat helaas nergens op in dit geval, maar dat kan natuurlijk niet iedereen weten:P
Ik stop dat ding gewoon in mijn motorbroek, trek een handschoen uit haal dat ding eruit, en nadat ik de kaart terugkrijg stop ik hem terug.
 
Ik heb hem altijd in mijn linkerjaszak. Ik kan hem er dan makkelijk uithalen, snel weer instoppen en weer doorrijden. Dat laatste stukje kan de rits van mijn jas wel even openblijven.
 
Simpel;
In de mouw van je jas. In het vakje waar je protector zit.
Het signaal is sterk genoeg en dan hoe je alleen je arm langs de sensor te halen.

Valt er niet uit
Je kunt hem niet vergeten (tenminste... :p :Z )
Hij zal niet uit je vingers glippen zodat je moet afstappen om hem op te rapen

Heb dit jaren gedaan. Werkt perfect.
Tegenwoordig kunnen we langs de slagboom dus heb ik hem niet meer nodig. Nog makkelijker :p
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan