Defensie smartcard, waar laat je dat ding?

\
Het is toch ook een nutteloos topic?

Alleen van je avatar word ik al misselijk. Je hebt echt niks normaals of nuttigs te melden he?
Of iets zonder mensen af te zijken.

Gelukkig zijn er genoeg mensen die wel serieuze antwoorden geven.

miss een vakje aan de buitenkant van je jas wat?
kan je met je arm langs de paal.
 
Voor het Amerikaanse leger hebben ze een aantal leuke oplossingen. Alleen nu nog hier zien te krijgen.

P_538520_1285954.JPG



Die voor om de arm zie ik me wel gebruiken om de keycard van de poort in te stoppen.


Zoiets gebruik ik dus!. Dus ook om mijn militaire " badge" te laten zien. :P Kan in normale omstandigheden om de bovenarm, maar met een dik motorpak past dit perfect rond de voorarm. Makkelijk om aan de collega van de wacht te laten zien, makkelijk om eventeel te badgen voor een automatische poort om binnen te rijden...

Ik kan zelfs in een slakkegangetje voorbij de collega van de wacht passeren, met mijn voorarm wiegend... moet niet eens stoppen meer

De mijne gewoon van ebay gehaald... kost je 13€ of zo geleverd...ook beschikbaar in het zwart... kan je amper voor naar de winkel rijden :+

http://www.benl.ebay.be/itm/ARMBAND-MILITARY-ARMY-ID-HOLDER-TAN-By-Raine-/220983125970?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item33739ee7d2

Duidelijker kan niet zeker? of moet ik echt nog fotos gaan nemen? -O- :P
 
Laatst bewerkt:
Alleen van je avatar word ik al misselijk. Je hebt echt niks normaals of nuttigs te melden he?
Of iets zonder mensen af te zijken.

Gelukkig zijn er genoeg mensen die wel serieuze antwoorden geven.

miss een vakje aan de buitenkant van je jas wat?
kan je met je arm langs de paal.

zIJken??
Sorry, kan het niet laten, maar ik zal verder zwijgen.
 
Ik ben het toch wel met Broos eens.

Als je hier al een topic voor gaat openen.

En dat moet ons land verdedigen.

Wat een verspilling van belastingcenten.
 
Geen defensie hier, maar het toegangspasje voor m'n werk doe ik altijd in mijn linkerborstzak. Bij het laatste stoplicht voor m'n werk vis ik hem er uit (gaat met handschoenen met wat pielen) en gooi ik hem tussen het dashboard en het ruitje. Eenmaal bij de poort kan ik em dan makkelijk voor de paslezer houden :)

Aan een poppetje laten zien hoeft bij ons meestal niet, maar kan ook makkelijk op deze manier. Je moet alleen wel een aansluitende rand tussen je ruitje en dashboard hebben op de motor, anders flikkert hij langs je voorwiel op de grond :P
 
Ik heb hetzelfde probleem. Ik moet het niet laten zien, maar ik moet wel m'n badge gebruiken om m'n motor in de stalling te krijgen. Ik mag niet via de autoingang, want daar heb ik geen toegang voor, dus ik moet langs de fietsersingang, via een helling, een poort door. Uiteraard staat die poort haaks op de helling. Als + de helling is en _ de poort dan ziet het er zo uit: ====_

Meestal heb ik geluk en is er een fietser/voetganger die samen/net voor/vlak na mij door de poort moet en dan is de poort open. Maar soms niet en dan sta ik lang te klooien ...
 
[afbeelding]


ik heb het zo wanneer bij de poort ben koortje eruit trekken en hup door rijden maar

Rammelt dat niet enorm op je motor? En hoe houdt dat zich in snellere bochten?

Anders is het wel een idee, misschien zelfs een hoesje om het houdertje heen aangezien ik de pas niet hoef te laten zien, hij moet enkel gelezen worden door een , eh, kaartlezer.
 
Ik heb een pasje voor de poort op mn werk in het weekend, als ik daar in het weekend moet zijn doe ik de pas in mn handschoen, die wapper ik ff een paar keer langs het poortje en dan gaat het hek open. Ik weet niet of dat bij je defensiepas ook kan, of moet je die echt in een sleufje stoppen?
 
Ik heb een pasje voor de poort op mn werk in het weekend, als ik daar in het weekend moet zijn doe ik de pas in mn handschoen, die wapper ik ff een paar keer langs het poortje en dan gaat het hek open. Ik weet niet of dat bij je defensiepas ook kan, of moet je die echt in een sleufje stoppen?

Dat werkt bij mij helaas niet. Lezer zit aan de gaskant (rechts) en op de helling. Dat wordt nog steeds stuntelen met afremmen, neutraal, voetrem, zwaaien en dan niet dicht genoeg bij de lezer staan :)
 
Dat werkt bij mij helaas niet. Lezer zit aan de gaskant (rechts) en op de helling. Dat wordt nog steeds stuntelen met afremmen, neutraal, voetrem, zwaaien en dan niet dicht genoeg bij de lezer staan :)
Heh vaag, een lezer aan de rechterkant? Zit jij in Engeland ofzo? Normaal zit dat toch altijd links, ook handig voor automobilisten.
 
ik heb bij mij dat groene elastiek (TS weet waar ik het over heb ;)) aan de binnenkant van mijn jas vastgemaakt en aan het einde een oogje geknoopt. daar doe ik het clipje aan vast en stop de pas in mijn jas (heb 2-delig overall). als ik dan bij de poort kom, rits ik de jas open, pak de elastiek vast en trek deze en de smaca naar buiten en hou die voor de lezer.

je kunt hem dan los laten hangen buiten je pak aan de elastiek, valt net niet op mijn tank. of ik stop hem even terug in mijn jas. werkt bij mij prima. ik ben sneller weg dan de meeste andere lui die op de motor gaan.

gr Michael
 
Dat werkt bij mij helaas niet. Lezer zit aan de gaskant (rechts) en op de helling. Dat wordt nog steeds stuntelen met afremmen, neutraal, voetrem, zwaaien en dan niet dicht genoeg bij de lezer staan :)

Is dat heel toevallig het SVB-gebouw in Utrecht? Daar hebben ze exact zo'n helling. Vorig jaar kwam ik daar regelmatig, ik bel altijd gewoon aan bij de auto-ingang. Als ik het netjes vraag laten ze me er gewoon in :)
 
Is dat heel toevallig het SVB-gebouw in Utrecht? Daar hebben ze exact zo'n helling. Vorig jaar kwam ik daar regelmatig, ik bel altijd gewoon aan bij de auto-ingang. Als ik het netjes vraag laten ze me er gewoon in :)

U gaat door voor de koelkast :)

Ik ga dat vanaf morgen doen dan, als er geen voetgangers/fietsers te bekennen zijn.
 
Laatst bewerkt:
U gaat door voor de koelkast :)

Ik ga dat vanaf morgen doen dan, als er geen voetgangers/fietsers te bekennen zijn.

He, toevallig. Klooien met de fietsersingang heb ik zelf niet eens geprobeerd... Leek me te onhandig :) Bij welk bedrijf zit je eigenlijk daar? Ikzelf voor de Rabobank, bij hun bel bij de auto-ingang (de rechter) hoefde ik vaak niet eens iets te zeggen en deden ze gewoon de slagboom open. Als je zelf de andere bel moet hebben kan je altijd die nog proberen dus :P
 
He, toevallig. Klooien met de fietsersingang heb ik zelf niet eens geprobeerd... Leek me te onhandig :) Bij welk bedrijf zit je eigenlijk daar? Ikzelf voor de Rabobank, bij hun bel bij de auto-ingang (de rechter) hoefde ik vaak niet eens iets te zeggen en deden ze gewoon de slagboom open. Als je zelf de andere bel moet hebben kan je altijd die nog proberen dus :P

Ik zit hier ook voor de Rabo :)
 
Rammelt dat niet enorm op je motor? En hoe houdt dat zich in snellere bochten?

Anders is het wel een idee, misschien zelfs een hoesje om het houdertje heen aangezien ik de pas niet hoef te laten zien, hij moet enkel gelezen worden door een , eh, kaartlezer.




Nee rammelt niet blijft gewoon stabiel hangen onder me windscherm
 
werk ook bij het mooie bedrijf en idd in de ochtend aan een bewaker laten zien.
Ik heb een tasje op me stuur voor me schijfremslot ik prop hem daar in hoef ik de handschoenen ook niet uit te doen.
pasje is ong net zo groot als een pin pas. dat tasje op me stuur pas ie dan ook net in om aag te geven hoe groot het tasje is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan