Definitieve uitval snelheidsmeter

Hrimgrimnir

MF veteraan
24 dec 2001
2.883
30
Na een paar uurtjes rijen en een uurtje pauze, deed mijn snelheidsmeter het niet meer...
Kheb al wat zekeringen opnieuw ingestopt, maar tevergeefs.
Iemand meer ideeen?? (spontane defecte kabels lijkt me stug)
 
Na een paar uurtjes rijen en een uurtje pauze, deed mijn snelheidsmeter het niet meer...
Kheb al wat zekeringen opnieuw ingestopt, maar tevergeefs.
Iemand meer ideeen?? (spontane defecte kabels lijkt me stug)

Als ie kabelaangedreven is :

Je kabel kan best gebroken zijn hoor, bij mij gebeurde het ook spontaan. Ik rijd naar m\'n vriendin alles goed en wel, ik zet de motor in de schuur en haal \'m de dag erna er weer uit en raad eens wat, hij deed het meteen niet meer. de Km stand stond op 8666, misschien heeft het 666 er iets mee te maken, maar ik heb de kabel eraf gehaald en gekeken, en hij was toch echt gebroken (gelukkig niet het wormwieltje in het voorwiel).

Dus haal anders je kabel er eens af. Dan weet je meer.
 
kabel is losgeschoten? Was bij mij gebeurd toen ik op snelweg reed. Snelheid werd niet gemeten, kilometerteller stond ook stil. Toerenteller deed het nog wel. Als je een Kawasaki hebt dan is dit heel makkelijk, eenmaal losgeschroefd zal die kabel onder je instrumentarium nooit meer zo vast als vroeger zitten. Da\'s mijn ervaring.
 
Hrimgrimnir over wat voor motor hebben we het?

kabel is losgeschoten? Was bij mij gebeurd toen ik op snelweg reed. Snelheid werd niet gemeten, kilometerteller stond ook stil. Toerenteller deed het nog wel. Als je een Kawasaki hebt dan is dit heel makkelijk, eenmaal losgeschroefd zal die kabel onder je instrumentarium nooit meer zo vast als vroeger zitten. Da\'s mijn ervaring.

Komt me bekend voor. Vorige winter kuipsteunen laten poedercoaten. In mei schoot de tellerkabel weer los. Goed vastgezet (met de hand, niet met waterpomptang), daarna nooit meer losgeschoten. Als dit blijft gebeuren dan borgen met een beetje loctite.
 
kabel is losgeschoten? Was bij mij gebeurd toen ik op snelweg reed. Snelheid werd niet gemeten, kilometerteller stond ook stil. Toerenteller deed het nog wel. Als je een Kawasaki hebt dan is dit heel makkelijk, eenmaal losgeschroefd zal die kabel onder je instrumentarium nooit meer zo vast als vroeger zitten. Da\'s mijn ervaring.

Je aantal toeren worden ook niet gemeten via je voorwiel :+ Bij mij kabel gebroken ipv losgeschoten :(
 
kabel is waarschijnlijk losgeschoten ....

kan ook zijn dat het tandwieltje (onder bij het wiel) versleten is /of vast zit



maar... ik zou ff terug gaan aangezien je nog garantie hebt
 
Als ie kabelaangedreven is :

Je kabel kan best gebroken zijn hoor, bij mij gebeurde het ook spontaan. Ik rijd naar m\'n vriendin alles goed en wel, ik zet de motor in de schuur en haal \'m de dag erna er weer uit en raad eens wat, hij deed het meteen niet meer. de Km stand stond op 8666, misschien heeft het 666 er iets mee te maken, maar ik heb de kabel eraf gehaald en gekeken, en hij was toch echt gebroken (gelukkig niet het wormwieltje in het voorwiel).

Dus haal anders je kabel er eens af. Dan weet je meer.

Hier juist hetzelfde verhaal -op die 666 na dan-. Kabel was gebroken, het kan dus wel.
 
Is kabelaangedreven teller.
Waarschijnlijk gebroken, want verder is er weinig aan te zien...
Het gebeurde ook spontaan en waarschijnlijk heeft het nummer 666 er niets mee te maken, want dat nummertje kon ik nergens vinden! :P
Ik ga wel \'ff\' langs de dealer, want heb tenslotte nog garantie...
(yamaha)
Thanx for tips
 
De mijne was ook uitgevallen, bij 29435,..

Ben in oktober een keer mijn schijfremslot vergeten, en nou in de koude winter, bij 180 had ie dan toch de geest gegeven, nieuwe kabel: EUR 17, arbeidsloon: 55 EUR (dan toch nadelig, zo\'n volle kuip)
 
Terug
Bovenaan Onderaan