deksel koppeling verwijderen

25 jul 2004
53
0
Nijmegen
Ik ben bezig mijn koppelingsplatenm te vervangen, maar krijg de deksel van het blok er niet af. Er zit wel beweging in, dus de pakking zit nioet vastgekleefd, maar meer als een millimeter beweging krijg ik niet in het geheel. WPH verteld me niks waar ik verder mee kom (heb precies diens stappen gevolgd)

tips iemand?

zie ik iets over het hoofd?
 
hehe, nee, alle boutjes zijn eraf, kijk maar:

full
 
tis gelukt!

maar dit gaan jullie niet geloven:

Alles er weer opgezet, oude pakking verwijdert, pak ik mijn nieuwe pakking van roukema, hebben ze me de verkeerde opgestuurd... beetje moeilijk te zien van de buitenkant, lullig moment om er achter te komen... staat mijn motor zo in de tuin, en morgen moet ik erop weg... aiaiaiaiaiaiaiaia!

oude pakking is natuurlijk in 20 stukjes eraf gegaan...
 
tis gelukt!

maar dit gaan jullie niet geloven:

Alles er weer opgezet, oude pakking verwijdert, pak ik mijn nieuwe pakking van roukema, hebben ze me de verkeerde opgestuurd... beetje moeilijk te zien van de buitenkant, lullig moment om er achter te komen... staat mijn motor zo in de tuin, en morgen moet ik erop weg... aiaiaiaiaiaiaiaia!

oude pakking is natuurlijk in 20 stukjes eraf gegaan...
Da's altijd K*t !!!
 
Daar komt niet echt veel druk op
Kun je ook volstaan met een tube Cyril, vloeibare pakking, welke elke brommerboer gebruikt, kost 2.50 euro per tube.
Zit op mijn GSX 1100 ook, en draai toptoeren, en 0,00 lekkage
 
ik heb een half jaar met mijn bx rondgereden met als carterpakking 3 aan elkaar gepakkingde stukken klingeldoos...

ging prima :)

heb ook ooit een houten voetpakking gemaakt voor mijn brommer...daar nog mee naar amsterdam gereden...ging ook prima.

pakkingen kun je overal van maken...afstand is het belangrijkste...voor zo'n koppelingsdeksel kan een fatsoenlijke doos zelfs als pakking dienen icm wat vloeibare pakking (maar niet teveel...gewoon dat er iets opzit, niet dat je klodders ziet. Ik breng zelf altijd een laag aan die maar net zichtbaar is).
 
Langleve vloeibare pakking :)
Maar let ook hier mee op! Er zijn vloeibare pakking varianten die niet echt willen oplossen in olie, dus zit er aan de binnenkant van je karter een klont teveel aan pakking kan deze je blok doorgeslingerd worden om zo je olie leidingen kunnen doen verstoppen.
Zuinig gebruiken dus!
 
Ik heb ook nog een doosje vloeibare pakking van defensie ->> TD staan
Gebruik ik om versnellingsbakken van Guzzie's weer aan elkaar te zetten

Dat spul laat gewoon nooit weer los, is voor een carter dan ook niet aan te raden (is die zwarte troep)

Cyril, die groene tube met rode prut, bevalt mij goed, gewoon bij de brommer en scooter boer vandaan
 
mooi stukje karton zoeken(ca 0.5-1mm) en gewoon het deksel overtrekken.(pizzadoos ,hondevoerdoos etc)
Lekker in de olie zetten en erop dat ding.KUn je hem later altijd nog vervangen voor een echte zonder dat je blok vol vloeibare pakking zit.


Frans
 
Langleve vloeibare pakking :)
Maar let ook hier mee op! Er zijn vloeibare pakking varianten die niet echt willen oplossen in olie, dus zit er aan de binnenkant van je karter een klont teveel aan pakking kan deze je blok doorgeslingerd worden om zo je olie leidingen kunnen doen verstoppen.
Zuinig gebruiken dus!
Is er ook vloeibare pakking die wel oplost in olie dan :?
Hoelang duurt het dan voor de olie er weer doorheen komt?
 
Langleve vloeibare pakking :)
Maar let ook hier mee op! Er zijn vloeibare pakking varianten die niet echt willen oplossen in olie, dus zit er aan de binnenkant van je karter een klont teveel aan pakking kan deze je blok doorgeslingerd worden om zo je olie leidingen kunnen doen verstoppen.
Zuinig gebruiken dus!
 
mooi stukje karton zoeken(ca 0.5-1mm) en gewoon het deksel overtrekken.(pizzadoos ,hondevoerdoos etc)
Lekker in de olie zetten en erop dat ding.KUn je hem later altijd nog vervangen voor een echte zonder dat je blok vol vloeibare pakking zit.


Frans

Iets dergelijks heb ik dus nu gedaan, hopen dat het werkt. Zo niet: kosten, 4 liter olie, een oliefilter, en een lap papier. Daar komt bij dat ik ook al twee verschillende knipperlichten (de glaasjes dan) kreeg opgestuurd van ze. Dat wordt een fijn telefoon gesprek met ze morgen vroeg!

Weet iemand een site/winkel die hetzelfde biedt als roukema?

thanx alvast, laat nog wel effe weten of het werkt!
 
Terug
Bovenaan Onderaan