Demontabele of zakbare motortrailer?

Ik ben ter lering en vermaak even naar de garage gelopen en heb het deel met de rijgoot even gewogen: 35 kilo.
Dit deel til je dus met beide handen op om het op de as te zetten.
Dat is het enige lastige / zware stukje van het proces.

20220414_093845.jpg
 
Vanaf bovenstaande foto:
- deel met as pakken en op de wielen zetten,
- rijgoot pakken en midden op de as zetten,
- rijgoot openvouwen,
- borgpen door rijgoot en as heen,
- zijflapjes voor lampen uitklappen en ieder met één borgpennetje vastzetten,
- kentekenplaat in houder klikken,
- aanhanger aankoppelen.

Echt letterlijk maar 5 minuten werk.
 
Vanaf bovenstaande foto:
- deel met as pakken en op de wielen zetten,
- rijgoot pakken en midden op de as zetten,
- rijgoot openvouwen,
- borgpen door rijgoot en as heen,
- zijflapjes voor lampen uitklappen en ieder met één borgpennetje vastzetten,
- kentekenplaat in houder klikken,
- aanhanger aankoppelen.

Echt letterlijk maar 5 minuten werk.
Ik doe het precies zo, al zit bij mij de kentekenplaat er vast op. :P
En de goot van achteren naar voren open klappen over de (vierkante) as heen.
Ik weet eigenlijk al niet eens meer waarom maar dat gaat het beste.
 
As op de grond, rijgoot erover heen vouwen, kost allemaal weinig kracht, ik heb een klein balkje met 2 hoekstukjes erop.

aan 1 kant as optillen en balkje eronder, (is op hoogte van de horizontale as op het wiel), dan as met wiel erin, balkje naar de andere kant en hetzelfde doen, super eenvoudig.
 
Yes was er ook erg blij mee, tot ik hem ging gebruiken om verder te komen (Spanje).
Probleem is namelijk dat de lagers niet zo heel lang mee gaan, dat het de banden het niet trekken als je continue 130 rijdt (voordat mensen boos worden: dat mag in FR en de trailer/banden zijn er ook gewoon op gekeurd). Hierdoor blijf ik nieuwe banden bestellen op internet na elke trip en dat maakt het dan wel weer een stuk duurder/minder leuk.

Voor korte afstanden is het echter een topding!
 
Ik ben pas naar Slovenië geweest met de motolug, de hele tijd +/- 100km/h gereden met 2 motoren erop.
10 inch banden eronder, geen problemen gehad met banden of lagers.
 
Motolug bezorgd me elk jaar weer stress vanwege opladen.
Staat ook redelijk in de weg.

Heb deze destijds gekocht vanwege geen ruimte om een motortrailer te stallen.
Maar waarom zou je deze zelf stallen als er ook Caravan/Vouwwagen/Aanhangwagen stallingen zijn.

Kortom, wat zijn goede aanhangwagens waar je makkelijk je motorfiets op kan rijden?
Vind deze wel tof: Airtrailer.nl - DE ENIGE ÉCHTE MOTORTRAILER

Is wel aan de prijs, maar prijs is ondergeschikt aan gebruiksgemak (makkelijk in je uppie er op kunnen rijden).
 
Ik heb een van Vossen aanhanger, vergelijkbaar met een Airtrailer. Daar kun je alleen de motor op rijden/rollen, licht vastsjorren en oppompen en daarna goed vast maken. Heerlijk.
Als je een grotere of zwaardere motor hebt, ontkom je haast niet aan een zakbare aanhanger.
 
Ik heb een van Vossen aanhanger, vergelijkbaar met een Airtrailer. Daar kun je alleen de motor op rijden/rollen, licht vastsjorren en oppompen en daarna goed vast maken. Heerlijk.
Als je een grotere of zwaardere motor hebt, ontkom je haast niet aan een zakbare aanhanger.
Dat is het zelfde de airtrailer heeft alleen wat platen erop geschroeft en de lampen hoger zitten.
Ik heb bij mijn van vossen ook een inrijklem er op gezet de vplaat er uit geslepen plaate plaat er in en veel makkelijker nu.
 
Ik heb (in de verhuur) de zakkende trailer van Acebikes, naast nog 6 andere motoraanhangers.
Die Acebikes (de eerste hiermee op de markt) is verreweg de meest verhuurde van al mijn aanhangers, ondanks dat deze duurder is. Het gemak dient de mens....
 
Motolug bezorgd me elk jaar weer stress vanwege opladen.
Staat ook redelijk in de weg.

Heb deze destijds gekocht vanwege geen ruimte om een motortrailer te stallen.
Maar waarom zou je deze zelf stallen als er ook Caravan/Vouwwagen/Aanhangwagen stallingen zijn.
Dat zal er vanaf hangen wat die stalling jaarlijks kost en hoe dikwijls je de trailer gebruikt.
Anders is het goedkoper om een trailer te huren.
 
Yes was er ook erg blij mee, tot ik hem ging gebruiken om verder te komen (Spanje).
Probleem is namelijk dat de lagers niet zo heel lang mee gaan, dat het de banden het niet trekken als je continue 130 rijdt (voordat mensen boos worden: dat mag in FR en de trailer/banden zijn er ook gewoon op gekeurd).
M'n gewone aanhangwagen met 13 of 14 inch velgen heeft er geen probleem mee.
Langdurig 130-140, banden zijn al minstens 4j oud en nog voldoende profiel voor minstens 3j.
150-160 is ook geen probleem voor een degelijke aanhanger. (Vaak ben je te bang :+ )
 
Motolug bezorgd me elk jaar weer stress vanwege opladen.
Staat ook redelijk in de weg.

Heb deze destijds gekocht vanwege geen ruimte om een motortrailer te stallen.
Maar waarom zou je deze zelf stallen als er ook Caravan/Vouwwagen/Aanhangwagen stallingen zijn.

Kortom, wat zijn goede aanhangwagens waar je makkelijk je motorfiets op kan rijden?
Vind deze wel tof: Airtrailer.nl - DE ENIGE ÉCHTE MOTORTRAILER

Is wel aan de prijs, maar prijs is ondergeschikt aan gebruiksgemak (makkelijk in je uppie er op kunnen rijden).
Als je het 1 keer per jaar doet, kan ik me voorstellen dat je het spannend vindt.

Ik haal de achterlichtarmen weg, zodat ze niet in de weg zitten, motor starten, in z'n 1 en ik loop ernaast en rij hem er zo op.

Je kunt overwegen om de motor er een paar keer op en af te halen, met iemand erbij, kijken of je wat vertrouwen op bouwt door te oefenen.

Wil je er echt vanaf, dan zou ik iets gaan huren, zoals Super Blackbird omschrijft.
 
Reed de TransAlp650 er altijd wel makkelijk op. Lijkt of de Vstrom650 een onhandiger zwaartepunt heeft.
Wellicht ook te voorzichtig mee geweest omdat die nieuw was.

Vorig jaar de Vstrom ternauwernood rechtop weten te houden tijdens een mislukte oprijpoging.

Twijfel dus nog over een nieuwe no-risk trailer (Airtrailer.nl - DE ENIGE ÉCHTE MOTORTRAILER) en deze stallen bij een stallingstoko of risico nemen op valschade mocht het echt mis gaan met opladen op de Motolug.

Ondertussen weet ik door schade en schande dat je een Vstrom650 op 1 oor kan leggen en er dan minimale schade ontstaat :+

Dilemma's en nog eens dilemma's...
 
Je kunt het ook zo bekijken: het gaat bijna altijd goed en als het mis gaat heb je de goede ervaring om de boel te redden.

Als je de motor er met een vastberaden tempo op rijdt, gaat het bijna vanzelf. Als je voorzichtig bent gaat het sneller mis.

Succes met je overweging!
 
Ik ben ook al een tijdje in het bezit van een Airtrailer. Ben er zeer tevreden mee.
Nu wil ik nog de lagers preventief laten vervangen, weet iemand welke lagers er in zitten ?
Er komen ook meteen nieuwe 8" Maxxis bandjes op, dan kan 'ie er weer ff tegenaan.
20220313_174138.jpg
 
Vandaag ook mijn airtrailer opgehaald. Zit echt goed doordacht in elkaar. Wel wat forser dan verwacht, maar dat is alleen maar goed voor de degelijkheid :Y

1654616495004.png


En op zijn stallingsplekkie gerold:

1654616544228.png


@Herzog Jan
Even contact opnemen met Dick Bos van Airtrailer over de lagers?
Prima enthousiaste kerel en kreeg de trailer niet mee zonder uitgebreide uitleg :t
 
Ziet er SUPER uit zeg!!! Mooi ding. Maar goed dat je er ook de goede stalling voor hebt!! Gefeliciteerd!
 
Ziet er SUPER uit zeg!!! Mooi ding. Maar goed dat je er ook de goede stalling voor hebt!! Gefeliciteerd!
Thanx :t

Helaas binnen een uur al gezeik met de VvE van de parkeergarage. 1 van de bestuursleden zag me bezig met het karretje en groette vriendelijk.
Ontweek me daarna wel. Uurtje later een belletje van de "Pitbull" beheerder en voormalig bestuurder of ik wist van wie die trailer was die tegenover mijn motorbox stond..

Zeker wel die is van mij.

Afgesproken dat ik op zoek ga naar een stalling en dat die voorlopig mag blijven staan.
Wordt vervolgd..

Bestuurslid is ambtenaar van beroep en dan weet je het wel, flikker het over de muur en laat het oplossen door iemand anders :+
Directe confrontatie is eng en out of scope.
 
Lekkere buren heb je!! Zelfs een verloren hoekje mag niet!!! Nou ja zeg.... (maar past hij niet in je berging?)
 
Ja mooi een vve, wat mij betreft nooit meer.
Maar had je het niet beter vooraf kunnen vragen? Om een lans te breken voor de vve-ers als iedereen maar wat aankoopt en dan denkt, dat kan daar mooi staan (in de gemeenschappelijke ruimte) krijg je geheid geouwehoer.
 
Terug
Bovenaan Onderaan