Demontabele of zakbare motortrailer?

Thanx :t

Helaas binnen een uur al gezeik met de VvE van de parkeergarage. 1 van de bestuursleden zag me bezig met het karretje en groette vriendelijk.
Ontweek me daarna wel. Uurtje later een belletje van de "Pitbull" beheerder en voormalig bestuurder of ik wist van wie die trailer was die tegenover mijn motorbox stond..

Zeker wel die is van mij.

Afgesproken dat ik op zoek ga naar een stalling en dat die voorlopig mag blijven staan.
Wordt vervolgd..

Bestuurslid is ambtenaar van beroep en dan weet je het wel, flikker het over de muur en laat het oplossen door iemand anders :+
Directe confrontatie is eng en out of scope.

Dat is dubbel zo erg, want het is zo laf.
 
Lekkere buren heb je!! Zelfs een verloren hoekje mag niet!!! Nou ja zeg.... (maar past hij niet in je berging?)

Airtrailer is te hoog voor het schuurtje, ook in de lengte past die niet.
Motor erop stallen dus ook niet mogelijk.
(Je hebt het schuurtje gezien).

Soep wordt vast niet zo heet gegeten als dat die wordt opgediend..
Meest irritante is dat de buurman die in het parkeergarage bestuur zit en notabene in mijn portiek woont de boel over de muur geflikkerd heeft.
Spreek me erop aan, dan komen we er vast wel uit,

Hij nam een andere uitgang als normaliter en aangezien ik net klaar was met op slot zetten zag ik deze buurman aan komen lopen. Even de deur opengehouden, nee ga nog een blokje om.

Zeer apart. Uurtje later de "Pitbull" aan de lijn of ik wist van wie die motortrailer is.
 
Ja mooi een vve, wat mij betreft nooit meer.
Maar had je het niet beter vooraf kunnen vragen? Om een lans te breken voor de vve-ers als iedereen maar wat aankoopt en dan denkt, dat kan daar mooi staan (in de gemeenschappelijke ruimte) krijg je geheid geouwehoer.

Laat het geouwehoer maar beginnen.
Bureaucraten van de VvE zeggen nee,

Eerst maar eens die verstofte meuk aan oude motoren en scooters eruit.
 
@Herzog Jan
Even contact opnemen met Dick Bos van Airtrailer over de lagers?
Prima enthousiaste kerel en kreeg de trailer niet mee zonder uitgebreide uitleg :t
Volgens Dick staan de nummers op de lagers. Wel een beetje lastig vooraf te bestellen dus.
Maar ik breng 'm zaterdag naar de lokale aanhangerfirma en die heeft dan een weekje de tijd.

Mooi nieuw model @TA68 ! Die loopt beslist nóg beter.
Ga je veel plezier aan beleven.
 
Handig zo op zijn kant, hoeveel steekt hij uit? Zou er een auto voor passen, op een doorsnee parkeerplaats?

Zou hem ook goed vastzetten, in zo'n gedeelde garage is hij zo meegenomen natuurlijk.
80 cm diep ongeveer.
Uiteraard is het karretje aan de ketting gelegd,
.
 
Het gedoe met spanbanden (te kort of te lang) en het overschot aan lengte is opgelost met AUTOMATISCHE SPANBANDEN.
Aan te raden dus.....
 

Bijlagen

  • fullsizeoutput_1962.jpeg
    fullsizeoutput_1962.jpeg
    29,1 KB · Weergaven: 43
Het gedoe met spanbanden (te kort of te lang) en het overschot aan lengte is opgelost met AUTOMATISCHE SPANBANDEN.
Aan te raden dus.....
Ik heb deze 2 jaar geleden aangeschaft, een stuk of 20 tegelijk.
Werkt goed, heeft wel af en toe smering nodig anders rollen ze niet meer volledig op.
Maar de kwaliteit van de gebruikte spanband is echt te laag. Ze slijten vrij gemakkelijk door, en ik heb er van de 20 dus nog maar 5 over.
Maar goed, ze worden bij mij gewoon veel gebruikt. Vele tientallen tot een honderdtal keer per jaar.
 
Ik heb deze 2 jaar geleden aangeschaft, een stuk of 20 tegelijk.
Werkt goed, heeft wel af en toe smering nodig anders rollen ze niet meer volledig op.
Maar de kwaliteit van de gebruikte spanband is echt te laag. Ze slijten vrij gemakkelijk door, en ik heb er van de 20 dus nog maar 5 over.
Maar goed, ze worden bij mij gewoon veel gebruikt. Vele tientallen tot een honderdtal keer per jaar.
Zo vaak zal ik ze niet gebruiken, maar wel goed dat je het aangeeft.
 
Ik was vorige week in Spanje en zag daar dit trailertje te koop staan.
IMG_8307.jpegIMG_8310.jpeg
Trailertje is superlicht 108kg en mag 392kg lading vervoeren.
En er zit een soort kantelmachanisme op zodat je hem verticaal kan stallen.
IMG_8308.jpeg
 
Maar 392kg en voor 2 motors voorzien lijkt mij weinig of het zouden crossmotoren moeten zijn. Ik zou er eventueel wel een houten vloer naast voorzien zodat je je nek niet breekt als je je motor er op zet.
 
Vanaf bovenstaande foto:
- deel met as pakken en op de wielen zetten,
- rijgoot pakken en midden op de as zetten,
- rijgoot openvouwen,
- borgpen door rijgoot en as heen,
- zijflapjes voor lampen uitklappen en ieder met één borgpennetje vastzetten,
- kentekenplaat in houder klikken,
- aanhanger aankoppelen.

Echt letterlijk maar 5 minuten werk.
Ik heb het van het weekend eens op deze manier geprobeerd, maar dat was geen succes. Hoe voorkom je dat de as wegrolt of zelfs maar een beetje verdraait als je de goot wil omvouwen?
 
Ik was vorige week in Spanje en zag daar dit trailertje te koop staan.
Bekijk bijlage 1814312Bekijk bijlage 1814313
Trailertje is superlicht 108kg en mag 392kg lading vervoeren.
En er zit een soort kantelmachanisme op zodat je hem verticaal kan stallen.
Bekijk bijlage 1814314

Ik heb een soortgelijk frans trailertje gekocht in assen, die op z'n achterkant kan staan. Weegt bijna niks en is toch stabiel, ben er blij mee.

 
Ik heb een soortgelijk frans trailertje gekocht in assen, die op z'n achterkant kan staan. Weegt bijna niks en is toch stabiel, ben er blij mee.

Voor die prijs ziet er goed uit! Maar zo te zien niet geschikt voor grotere of zwaardere motoren. Of heb ik dat mis?
 
Trouwens, het is zeer verstandig er 2 sloten op te zetten. Zie foto. Immers de dissel moet een slot hebben, maar ook het beweegbare deel van de dissel (op en neer). de pin die er bijhoort is zeer gemakkelijk te verwijderen. Dan kan nog alles losgekoppeld worden (behalve de dissel). Dan is de complete Motolug weg incl. motor......
Nu begrijp ik waarom die originele as weg is.
Slot er door. ;)
 
De uitstekende MOTOLUG zou voor mij helemaal compleet zijn met een uitbreidingsset (om niet 1 maar 2 motoren te kunnen vervoeren).
Als iemand me een tip kan geven voor zo'n set, hou ik me aanbevolen.
Deze set is het:

Ombouwpakket_Motolug.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan