Demontabele of zakbare motortrailer?

Neuswiel is inmiddels aangeschaft. Het is precies zo geworden als bedoeld. Nu nog die verlichtingskabels aanpassen. Heb gekeken op Aliexpress en Wish. Daar kom ik wel uit. Leuk om ergens in de winter aan te passen.

Goede tips lees ik. Welk diameter neuswiel heb je gemonteerd? Ik zie diverse maten te koop in bijv. 35, 48, of 60mm.
 
Ik heb die van 48 mm gemonteerd. De klem koop je voor nog geen 5 Euro bij de Gamma. Het neuswiel is iets van 32 Euro daar, maar op het Internet voor minder te bestellen. De klem moet wel iets worden bijgeslepen om netjes passend te krijgen en natuurlijk wat gaten boren om te monteren. De foto's zijn denk ik duidelijk genoeg..... (succes!)
IMG_20181008_092819.jpg
IMG-20181008-092622.jpg
 
Laatst bewerkt:
met al die ad ons wordt de goot wel steeds iets zwaarder, maar wel gemakkelijk monteren

zal hem binnenkort in elkaar zetten en enkele foto's delen, ook met de scooter goten erop

vlg jaar met de motor naar england , met auto, trailer en motor naar duinkerken, daar motor eraf, trailer in de auto, auto parkeren (leasebak) en met de motor de boot op, super gaaf
 
met al die ad ons wordt de goot wel steeds iets zwaarder, maar wel gemakkelijk monteren

zal hem binnenkort in elkaar zetten en enkele foto's delen, ook met de scooter goten erop

vlg jaar met de motor naar england , met auto, trailer en motor naar duinkerken, daar motor eraf, trailer in de auto, auto parkeren (leasebak) en met de motor de boot op, super gaaf
Waarom niet met de motor naar hoek v Holland, de nachtboot nemen en uitgerust daar aankomen...
Je kunt goed eten op de boot en zo verlies je geen dag
 
Waarom niet met de motor naar hoek v Holland, de nachtboot nemen en uitgerust daar aankomen...
Je kunt goed eten op de boot en zo verlies je geen dag

Alleen dan sta je bij de kust. Wil je verder in Engeland zijn dan moet je nog wel wat mijlen rijden. Bovendien op de motor kan je maar beperkt bagage meenemen. Met een trailer heb je nergens last van.....
 
mijn dochter ( 17) gaat die tijd met een vriendje een paar dagen naar London, ik ga niet naar london maar ben dan voor mijn gevoel in de buurt als er iets verkeerd gaat, (haha beetje bezorgd) , dus zij gaat vliegen en wij plannen dan dat we tegen de tijd dat ze aankomt op het vliegveld, wij in dover zijn,
En in Engeland lekker met de motor toeren vanaf dover, cambridge, canterbury, enz enz, en ja 2 zijkoffers en topkoffer, daar zullen we het mee moeten doen, maar dat heeft ook wel wat. links rijden met de motor, dat is nog even een dingetje. wel zin in
 
mijn dochter ( 17) gaat die tijd met een vriendje een paar dagen naar London, ik ga niet naar london maar ben dan voor mijn gevoel in de buurt als er iets verkeerd gaat, (haha beetje bezorgd) , dus zij gaat vliegen en wij plannen dan dat we tegen de tijd dat ze aankomt op het vliegveld, wij in dover zijn,
En in Engeland lekker met de motor toeren vanaf dover, cambridge, canterbury, enz enz, en ja 2 zijkoffers en topkoffer, daar zullen we het mee moeten doen, maar dat heeft ook wel wat. links rijden met de motor, dat is nog even een dingetje. wel zin in
Vertrouw je je dochter of haar vriendje niet? :+

Je kan nog een tanktas monteren voor meer bagagemogelijkheden.
Links rijden is even wennen, en vergeten jullie niet de koplamp (deels) af te plakken i.v.m. verblinding tegenliggers?
Veel plezier!
 
Alleen dan sta je bij de kust. Wil je verder in Engeland zijn dan moet je nog wel wat mijlen rijden. Bovendien op de motor kan je maar beperkt bagage meenemen. Met een trailer heb je nergens last van.....

maar corleone wil met de auto en trailer naar duinkerken, de auto daar parkeren, en dan met de motor oversteken????
 
Ik heb begin volgend jaar al extra plaats nodig om dan 2 motoren te vervoeren, dus ik ga hiervoor een uitbreidingskit kopen (van SE+ naar TE).
 
@Super Blackbird : koplamp afplakken heb ik in die paar jaar dat ik naar GB ga, niet gedaan............en geen last van koplamp knipperende automobilisten oid.

Het linksrijden went heel gauw...........alleen vanaf een pompstation of een stop onderweg, vergeet je het nog weleens. :+
Vind de gemiddelde automobilist in GB erg beleefd en vergevingsgezind (dat zal in de grote steden wel anders zijn).........dat viel wel tegen toen we naar Ierland gingen.
Ieren zijn erg beleefd en heel erg aardig in omgang.......maar in de auto veranderen ze blijkbaar.
 
Ik kwam afgelopen week deze Franse aanhangwagen tegen op het motorsalon in Brussel : Sale of trailers with lowering system in London and England - COCHET
Het zag er degelijk uit en zeer snel en simpel op te plooien om op te bergen.
Ze leveren rechtstreeks aan huis bij de koper,alleen de wielen moeten nog gemonteerd worden.
Salonprijs was €2000,normaal iets duurder.
Ze hebben ook een groter type dat kan zakken,maar dat is niet opvouwbaar.
 
Nu is m'n MOTOLUG compleet. Het laatste wat ik nog zocht waren twee aluminium oprijplaten. Er waren er genoeg te koop, maar ik wilde opklapbare en licht van gewicht. Een tijd niet leverbaar, maar sinds kort zijn ze er weer. Kreeg bij een actie zelfs nog 21% korting ook. Dus voor even 100 Euro samen. Niet gek!!
 

Bijlagen

  • fullsizeoutput_f85.jpeg
    fullsizeoutput_f85.jpeg
    19,6 KB · Weergaven: 9
Waar laat iedereen zijn aanhanger? Hebben jullie allemaal een groot terrein waar die kan staan wanneer die niet gebruikt wordt?

Ik wil er ook graag 1 kopen, maar geen idee waar het ding te laten. Ik woon in een rijtjeshuis dus in de tuin kan niet en ik meen dat zo'n ding niet op straat geparkeerd mag worden. Al zou dat wel mogen dan is het in mijn straat niet zo netjes aangezien er geen overvloed aan parkeerplaatsen is.

Zo'n demontabele is wel een optie, maar vind het nogal aan de prijs als ik het zo zie. 1000 euro voor de aanhanger en dan nog zo'n 1000 euro aan alle opties.

Met dat geld kan ik aardig vaak een busje huren zeg maar, maar die afhankelijkheid zou ik graag vanaf willen.
 
Het idee van de motolug en soortgenoten is juist dat ie niet in de weg staat. De goot staat dubbel geklapt in de hoek van de garage. En de "as" met wielen er aan staat rechtop in de andere hoek. Het kan eventueel nog verder uit elkaar dan past het in de kofferbak van de auto! Dat is extra leuk bij het particulier kopen van een motor. "Je zou toch een aanhanger meenemen?" Maar dat geheel ter zijde. :P

Goedkoop zijn ze niet nee. Mijn motolug heb ik gebruikt gekocht voor een mooie prijs. Af en toe worden die aangeboden.
 
Ik gebruik ook vaak een plank om op te laden 8<
Edit: oh dat had ik allemaal al gezegd. :$
Waarom heb je twéé oprijplaten? :?

De aanbieding was per twee. En voor 105 euro (met 21% actiekorting van Detona) is het een koopje. Bovendien, Ik heb dan dus links en rechts een goede steun onder de voeten. Ze zijn opklapbaar (dus erg handig op te bergen) en wegen maar 3 kg per stuk. Ik gebruik ze dus niet voor de motor, maar als loopplank. Immers de Motolug kan kantelen en je kan de motor er dus vanaf de straat zo oprijden. Dan gaat het een beestje schuin om hoog. Als je er op zou blijven zitten komen de voeten niet meer bij de grond (gevolg omvallen). Er op duwen zou ook kunnen, maar daar het ik de kracht niet meer voor. Vandaar twee voetondersteuningen....:-)
 
Laatst bewerkt:
Waar laat iedereen zijn aanhanger? .............

Ja het is zoals gezegd wordt, erg handig op te bergen in een schuurtje of zo. Past ook volledig in de kofferbak van een auto. Behoeft niet eens met 5e deur te zijn.
Erg handig als je ergens naar toe wil. Motolug uit elkaar halen en opbergen in auto. Geen kans op diefstal terwijl je een ritje maakt met je motor.

Ik heb ook geen plek voor een standaard trailer om te stallen, maar voor de Motolug wel. Ik had een advertentie gezet op Marktplaats ' GEVRAAGD' en daar kreeg ik verschillende aanbiedingen op. Een paar tussen de 700 en 900 euro, maar ook van 250 tot 350 euro. Mag je raden welke het werd.....:-)
 

Bijlagen

  • motolugincar.jpg
    motolugincar.jpg
    35,7 KB · Weergaven: 37
Ja het is zoals gezegd wordt, erg handig op te bergen in een schuurtje of zo. Past ook volledig in de kofferbak van een auto. Behoeft niet eens met 5e deur te zijn.
Erg handig als je ergens naar toe wil. Motolug uit elkaar halen en opbergen in auto. Geen kans op diefstal terwijl je een ritje maakt met je motor.

Ik heb ook geen plek voor een standaard trailer om te stallen, maar voor de Motolug wel. Ik had een advertentie gezet op Marktplaats ' GEVRAAGD' en daar kreeg ik verschillende aanbiedingen op. Een paar tussen de 700 en 900 euro, maar ook van 250 tot 350 euro. Mag je raden welke het werd.....:-)
Dat is natuurlijk wel een heel groot verschil! Ik zat naar de nieuwe te kijken.

Dat ga ik ook maar doen. Bedankt voor de tip! :}
 
Waar laat iedereen zijn aanhanger? Hebben jullie allemaal een groot terrein waar die kan staan wanneer die niet gebruikt wordt?

Ik wil er ook graag 1 kopen, maar geen idee waar het ding te laten. Ik woon in een rijtjeshuis dus in de tuin kan niet en ik meen dat zo'n ding niet op straat geparkeerd mag worden. Al zou dat wel mogen dan is het in mijn straat niet zo netjes aangezien er geen overvloed aan parkeerplaatsen is.

Zo'n demontabele is wel een optie, maar vind het nogal aan de prijs als ik het zo zie. 1000 euro voor de aanhanger en dan nog zo'n 1000 euro aan alle opties.

Met dat geld kan ik aardig vaak een busje huren zeg maar, maar die afhankelijkheid zou ik graag vanaf willen.

Ik zet hem op z'n kant zoals hier op 1 van de foto's te zien: Erde motortrailer voor 1 motor/scooter geschikt v. op achterkant te zetten neemt haast geen plek in beslag.
Voorheen huurde ik steeds een aanhanger, steeds reserveren, halen en terugbrengen. Nu veel makkelijker met eigen trailer.
 
Omdat ik het niet kon vinden in de bestaande ben ik zelf 1 gaan maken maar dan ook maar meteen voor 2 motoren
die natuurlijk op zijn kan moet naast het huis in de steeg . maar ook maar meteen kantel buigels gemaakt .

zit nu in de afwerk fase vandaag de oprij plank gemaakt .
 

Bijlagen

  • CIMG2724.jpg
    CIMG2724.jpg
    234 KB · Weergaven: 35
  • CIMG2725.jpg
    CIMG2725.jpg
    207,9 KB · Weergaven: 37
  • CIMG2742.jpg
    CIMG2742.jpg
    276,7 KB · Weergaven: 35
Ik zet hem op z'n kant zoals hier op 1 van de foto's te zien: Erde motortrailer voor 1 motor/scooter geschikt v. op achterkant te zetten neemt haast geen plek in beslag.
Voorheen huurde ik steeds een aanhanger, steeds reserveren, halen en terugbrengen. Nu veel makkelijker met eigen trailer.
Mooie trailer!! ja als je de ruimte hebt om deze te stallen (op z'n kant) is dat natuurlijk erg praktisch. Zo voor het grijpen! Ik ben met de Motolug eerst de boel (15 minuten) aan het monteren en later weer demonteren....
 
Omdat ik het niet kon vinden in de bestaande ben ik zelf 1 gaan maken maar dan ook maar meteen voor 2 motoren
die natuurlijk op zijn kan moet naast het huis in de steeg . maar ook maar meteen kantel buigels gemaakt .

zit nu in de afwerk fase vandaag de oprij plank gemaakt .

Zo dan! Handig mannetje! daar heb ik helaas de ruimte niet voor!
 
Terug
Bovenaan Onderaan