Demontabele of zakbare motortrailer?

zo is het, max op 100 die cruise, inhalen kan best even, maar dat is een prima snelheid, vetspuit halen en wielen inwendig lekker vet houden en je kan heel lang plezier hebben hiervan, ik heb de verlichtingkabel vast op de trailer zitten (achter links en rechts een stekker) maar zelfs de verlichting blijft nu zitten, bij opbergen 2 pinnen eruit en dan naar binnen klappen, dus voor opzetten heb ik slechts 5 pinnen nodig om erin te doen.
Nog een hulp plankje gemaakt, als de as in de goot vastzit en je moet dan met 1 hand de as optillen, en met andere hand wiel erin is best lastig dus een plankje gemaakt van 23 cm, dit onder de as aan 1 kant, wiel erin, plankje naar de andere zijde en 2e wiel erin, scheelt weer tillen.
 
Je bent niet verplicht om 130 te rijden..........maar het mag in FR.
Vind het zelf ook geen prettig gevoel met zulke kleine diameters die snelheden te rijden........dan maar 1 of 2 uurtjes later.

Wel zuur voor je @TA68 .............lullig leermomentje.
 
Hoe zit het met de roest op de Motolug? Lees links en rechts dat die daar wel gevoelig voor is.

Het aluminium van de achterlichten is wat kwetsbaar voor corrosie en aanslag van het opspattende water. Ik bedoel dus de achterkant. Ik heb deze delen (achterkant) zwart gespoten.
 
Vandaag even droog geoefend zonder wielen aan de as. Lichte helling gecreëerd met reservewiel onder de voorkant, was ook nodig om de achterkant omlaag te krijgen. Achterste voorwielklem staat nu op het 3e gat van achteren, is ook wat de dame van Femon Parts aangaf voor een 21 inch voorwiel. Met motor erop is er ongeveer 1 cm ruimte tussen deze klem en de rijplaat, lijkt me prima. Durfde de motor niet los te laten vanwege wiebelig aanvoelen, wellicht gaat dit beter met wielen eronder en vast aan de trekhaak. Rijplaat tordeerde behoorlijk bij proberen los te laten.

Had genoeg bekijks met de motolug zodat ik het vasthouden kon uitbesteden om de hoogte van de achterste voorwielklem te controleren.
Meteen extra handjes geregeld mocht ik die morgen nodig hebben tijdens de testrit.

Bevestiging van sjorbanden aan de Transalp is nog wel een punt van aandacht. Had zelf bedacht om ze aan de achterkant aan de "handvatten" vast te zetten en aan de voorkant aan het stuur. Eventueel extra spanbandjes om de wielen.
Ik gebruik geen spanbanden aan het stuur omdat deze krom zou kunnen trekken. Zet wel het voorwiel vast aan de goot met een spanband. Dan zit hij goed vast.
 
Met het eraf halen van de motor, laat ik de motor ook in de versnelling staan.
Ik sta links van de motor en kom met afstappen net niet lekker bij de rem.........dan los ik de koppeling altijd iets om af te remmen.

Staat trouwens een aardige demontabele aanhanger hier op MF sinds een uurtje.
Ken het merk Astorc niet, maar als je er voor in de markt bent............ziet er goed uit.

https://www.motor-forum.nl/threads/astorc-demontabele-motortrailer.445843/

Komt er ook net 1 op MP

http://link.marktplaats.nl/m1440969511
Dubbele motolug, zie je volgens mij niet vaak 2de hands voorbij komen.
 
Na de vakantie ga ik mijn Foldy opgraven en verkopen.
Dit is een demontabele trailer voor een motor(350 kg.)of voor 5/6 fietsen of een combi hiervan.Fiets en motorgoten erbij.
Staat nu in de berging tussen camper en vouwwagen.Ik heb mijn oldtimers verkocht,die werden weleens opgehaald op locatie.
Foto s heb ik nog niet,want niet zichtbaar.
 
Je bent niet verplicht om 130 te rijden..........maar het mag in FR.
Vind het zelf ook geen prettig gevoel met zulke kleine diameters die snelheden te rijden........dan maar 1 of 2 uurtjes later.

Wel zuur voor je @TA68 .............lullig leermomentje.

Schade valt mee, eigenlijk geen schade.
Wel een onhandige actie van buurman en buurman.
 
Ik gebruik geen spanbanden aan het stuur omdat deze krom zou kunnen trekken. Zet wel het voorwiel vast aan de goot met een spanband. Dan zit hij goed vast.

Laag vastzetten is geen optie voor een TransAlp, staat door het smalle voorwiel erg wankel in de voorwielklem.
Zet de spanbanden zo hoog mogelijk. Uiteraard met gepaste spanning.
 
De Foldy is opgegraven en opgebouwd,eruit halen ging makkelijk,draaien op de vierkante meter gaat goed.
Ik doe nog geen advertentie op Marktplaats,want ik ga a.s. maandag nog op vakantie,heb dan geen zin om telefoon en biedingen na te lopen.Geef nu wel wat foto's.
Is compleet met neuswiel,reserveband,goot met wielklem,oprijgoot,fietsgoten. foldy 3.jpgfoldy 9.jpgfoldy 10.jpg
 

Bijlagen

  • Foldy 1.jpg
    Foldy 1.jpg
    132,2 KB · Weergaven: 52
Laatst bewerkt:
Deze connectors zijn dan nodig om de bedrading aan te passen
2 x male en 2 x female (dus voor links en rechts)

Zou jij enkele foto’s kunnen posten hoe je dit hebt gemaakt op je motolug? Ik heb nu mijn TE motolug al enige tijd in gebruik, maar bij het opbouwen vind ik de lange bekabeling telkens net OK, en het in en uitklikken in de clips aan de rijplaten zorgt telkens voor een zorg, en dus dubbelchecken voor ik wegrij. Dit kan eenvoudiger en beter :)

Edit: geldt ook voor Corleone4222 (in post van 31 juli jl. ook gelezen dat je dat hebt aangepast met stekkers).
 
ik heb wat foto's van destijds opgezocht, mijn kabels zitten dus altijd vast aan de goot, en de achterlichten hebben een korte kabel welke ik dan achteraan met een stekker (1 links en 1 rechts ) vast maak.
ook nog een linkje van mogelijke stekkers.
wel wat ruimte in de kabel laten want je vouwt immers de goot dubbel

succes ermee
 

Bijlagen

  • 1.JPG
    1.JPG
    25,1 KB · Weergaven: 31
  • 2.JPG
    2.JPG
    14,9 KB · Weergaven: 31
  • 3.JPG
    3.JPG
    35,7 KB · Weergaven: 28
Ben er achter waarom mijn TransAlp zo wiebelig in de voorwielklem van de Motolug stond en durf het bijna niet te zeggen: bandenspanning.
Zat nog geen 1,2 bar in de voorband op de heenreis.

Rij de motorfiets vandaag de Motolug op voor de terugreis en steady as a rock in de voorwielklem :}
 
Na de vakantie ga ik mijn Foldy opgraven en verkopen.
Dit is een demontabele trailer voor een motor(350 kg.)of voor 5/6 fietsen of een combi hiervan.Fiets en motorgoten erbij.
Staat nu in de berging tussen camper en vouwwagen.Ik heb mijn oldtimers verkocht,die werden weleens opgehaald op locatie.
Foto s heb ik nog niet,want niet zichtbaar.
Mocht de foldy nog niet verkocht zijn, dan heb ik interesse.
 
Ja, een demontabele motortrailer van Motolug of een Foldy is populair. Je moet direct reageren als deze voorbij komen......
 
Normaliter 800 of meer. Ik heb er al eentje maar het is zeker iets om te onderzoeken als je op zoek bent......
 
Vandaag heeft de Motolug-trailer zich weer uitsteken bewezen. Ik was in Duitsland voor een motorritje met wat Duitse vrienden. 200 Km van m'n huisadres, dus de trailer aangehaakt en de heen-en terugrit naar het verzamelpunt met de auto kunnen maken. Wel zo ontspannen. Ben erg blij met dat ding!
 
Terug
Bovenaan Onderaan