Demontabele of zakbare motortrailer?

Ik ben eigenlijk niet zozeer in de markt voor een motolug (eerder een andere vergelijkbare)
Maar is het nog een beetje te doen om (in mijn geval) een hogere zwaardere allroad er op te krijgen (R1200gs ca. 240kg)
Ben zelf niet de grootste of de zwaarste.
 
Ja een prachtige trailer, die Airtrailer!!! Als ik daar de ruimte voor zou hebben, dan zou het zoiets worden.
 

Motolug op Marktplaats vraagprijs 750 Euro....


Maar waarom dan de motolug, voor dat geld .
Waarom van niet de van vossen trailer bijvoorbeeld.
Staat er ook een op mp te koop.
€1000,00
 
Ja als je een van Vossen airtrailer kwijt kan is dat een zeer goede optie. Maar deze kan niet geheel gedemonteerd worden en de Motolug wel. Maar inderdaad, de van Vossen-Trailer is een zeer goede keuze voor dat geld.

 
Deze foto geeft aan dat met de extra loopplanken (goedkoop bij Daytona) je nog makkelijker de motor op en af kan rijden......
IMG_20190614_123312.jpg
 
Laatst bewerkt:
ooit iemand zelf een trailer in elkaar geplakt?
ik had ooit tekeningen gemaakt voor zoiets.. maar geen ruimte om één te maken..
 
Ik ben op zoek naar een uitbreidingsset voor de Motolug.
Deze volledig demontbele motortrailer bestaat in diverse varianten. Geschikt voor 1 of geschikt voor 2 motoren.
Er zijn uitbreidingssets die het ombouwen van een enkele naar een dubbele trailer mogelijk maakt.

Ik zoek dus het volgende:
Het ombouwpakket bestaat uit een oprijplaat, een verlenging voor de as, een wielklem, een verstevigingsbalk voor aan de voorzijde, een verbindingselement voor de twee rijgoten aan de achterzijde en natuurlijk alle extra pinnen en clips.

Zou mooi zijn als iemand er toevallig van af wil!

Groet, Erik
 
Mijn excuses voor het actief maken van dit oude topic, maar zo te lezen zitten hier de mensen met verstand van zaken.
Ik heb sinds kort ook een motolug, maar heb even 2 snelle vraagjes.

Ik zag dat er mensen extra lagers meenemen, de ali-express advertentie werkt niet meer. Weet iemand de maten hiervan toevallig?
Verder zitten er 10 inch wielen onder mijn motolug, maar ik zou er graag een setje 8inch voor kopen omdat hij nu wat hoog is voor de auto (opel corsa).
Iemand die hier de maten van weet?

Gr,
Luc
 
Mijn excuses voor het actief maken van dit oude topic, maar zo te lezen zitten hier de mensen met verstand van zaken.
Ik heb sinds kort ook een motolug, maar heb even 2 snelle vraagjes.

Ik zag dat er mensen extra lagers meenemen, de ali-express advertentie werkt niet meer. Weet iemand de maten hiervan toevallig?
Verder zitten er 10 inch wielen onder mijn motolug, maar ik zou er graag een setje 8inch voor kopen omdat hij nu wat hoog is voor de auto (opel corsa).
Iemand die hier de maten van weet?

Gr,
Luc
Et waarde zal wel standaard zijn, staat wss op huidige wieltje. Steek ook, anders ff opmeten.

Lagers koop je bij lagerboer.nl bijv. Scheelt amper in kosten, en kwaliteit. Maat weet ik niet, maar wss kun je type lager zien als je wieltje demonteert
 
Mijn excuses voor het actief maken van dit oude topic, maar zo te lezen zitten hier de mensen met verstand van zaken.
Ik heb sinds kort ook een motolug, maar heb even 2 snelle vraagjes.

Ik zag dat er mensen extra lagers meenemen, de ali-express advertentie werkt niet meer. Weet iemand de maten hiervan toevallig?
Verder zitten er 10 inch wielen onder mijn motolug, maar ik zou er graag een setje 8inch voor kopen omdat hij nu wat hoog is voor de auto (opel corsa).
Iemand die hier de maten van weet?

Gr,
Luc

Beter in dit topic dan weer een nieuwe openen.

Ik zou de huidige wielen eerst proberen, 10” rolt sowieso mooier en lichter dan 8”.
Verder is de hoogte van de dissel toch verstelbaar ? Je kunt hem instellen op de gewenste hoogte. Maar ik zou in de schuur moeten kijken hoe het ook weer precies in elkaar zit....

Het enige probleem dat ik soms mee had is dat de achterkant niet helemaal aan de grond kwam bij het op- en afladen. Maar dat is op te lossen door gebruik te maken van de oneffenheid van de ondergrond, of door er een plankje onder te leggen.
 
Had een paar weken geleden even pech met m'n Motolug. Was hem aan het monteren en de spullen lagen om me heen om stuk voor stuk te gebruiken. Er kwam een bestelbusje vlak bij parkeren, maar de bestuurder zag wat onderdelen over het hoofd en reed tegen de op de grond gelegen achterlichten aan. Daardoor schade een een van de achterlichten. Geen grote schade. maar het rode afdekplaatje was aan gruzelementen. Even een nieuw achterlicht halen in Boskoop dacht ik. Nou dat viel tegen. Blijkt dat type niet meer leverbaar. Na lang zoeken op het Internet gelukkig toch nog kunnen vinden. Heb er gelijk maar twee besteld voor mogelijk nog een keer pech. Alles is weer gemaakt intussen. Hij is weer klaar voor de volgende rit!
 
Mijn excuses voor het actief maken van dit oude topic, maar zo te lezen zitten hier de mensen met verstand van zaken.
Ik heb sinds kort ook een motolug, maar heb even 2 snelle vraagjes.

Ik zag dat er mensen extra lagers meenemen, de ali-express advertentie werkt niet meer. Weet iemand de maten hiervan toevallig?
Verder zitten er 10 inch wielen onder mijn motolug, maar ik zou er graag een setje 8inch voor kopen omdat hij nu wat hoog is voor de auto (opel corsa).
Iemand die hier de maten van weet?

Gr,
Luc

Zijn L44643L lagers.
Moeilijk dik invetten en niet lomp strak zetten en je bent good-to-go.
Extra setje is altijd handig, maar dan heb je wel het juiste gereedschap nodig voor het (de)monteren onderweg.
 
Zijn die zo onderbemeten dan?
Ik rij al jaren met allerlei soorten aanhangers en ook vaak meer gewicht erop dan mag maar een versleten wiellager is uitzonderlijk.
Ik zou zeggen vernieuw ze als je het niet vertrouwd en dan moet je er weer 10tallen jaren tegen kunnen.
Op een reis minder dan 50.000 km zou ik me dan geen zorgen maken.
 
Zijn die zo onderbemeten dan?
Ik rij al jaren met allerlei soorten aanhangers en ook vaak meer gewicht erop dan mag maar een versleten wiellager is uitzonderlijk.
Ik zou zeggen vernieuw ze als je het niet vertrouwd en dan moet je er weer 10tallen jaren tegen kunnen.
Op een reis minder dan 50.000 km zou ik me dan geen zorgen maken.

Ik denk dat het meer zit in onderhoud en hoe strak je de lagers zet. Ik kocht de mijne tweedehands en de lagers vond ik erg droog, maar in prima staat. Eentje zat wat te los.
Afgelopen winter op orde gemaakt.
 
Ik denk dat het meer zit in onderhoud en hoe strak je de lagers zet. Ik kocht de mijne tweedehands en de lagers vond ik erg droog, maar in prima staat. Eentje zat wat te los.
Afgelopen winter op orde gemaakt.

Ik heb de naafkapjes eraf gehaald, en alles zit nog goed in het vet. Ik voel nergens speling, dus ik neem aan dat het nog goed zit.
 
Beter in dit topic dan weer een nieuwe openen.

Ik zou de huidige wielen eerst proberen, 10” rolt sowieso mooier en lichter dan 8”.
Verder is de hoogte van de dissel toch verstelbaar ? Je kunt hem instellen op de gewenste hoogte. Maar ik zou in de schuur moeten kijken hoe het ook weer precies in elkaar zit....

Het enige probleem dat ik soms mee had is dat de achterkant niet helemaal aan de grond kwam bij het op- en afladen. Maar dat is op te lossen door gebruik te maken van de oneffenheid van de ondergrond, of door er een plankje onder te leggen.

De dissel is inderdaad verstelbaar, maar dan kun je hem alleen vastzetten met de 2 intrekbare pinnetjes.
Voor die dikke grote pin zijn er slechts 2 mogelijkheden geloof ik.

Hij hangt verder echt super achter de auto, daar is absoluut niks mis mee.
Alleen bij het weer achterover kantelen met 2 motoren erop krijg ik het bijna niet voor elkaar, dan moet mijn vriendin achterop erbij gaan staan om het gewicht wat meer die kant op te krijgen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan