Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Erop zitten en dan gas geven vind ik echt geen succes, maar ieder zijn ding,
.......
grt Ruud
Zo zal eenieder zijn manier hebben om de motor op de Motolug te zetten. Er is niet 1 beste manier, ALS hij er maar opkomt en er af zonder brokken!
Ziet er goed uit! Ben zelf voor mijn gewone aanhanger op zoek naar iets kantelbaars. Vandaag wat geprobeerd met kantelen op wat hout maar gewicht is een probleem. Vraagje: Hoe til je jij de aanhanger van twee wielen o de grond naar gekantelde toestand?Even een aanvulling met wat foto's van hoe ik de beugels gemaakt heb voor aan mijn trailer:
Dank! Gisteren in m'n eentje wat geprobeerd maar inderdaad, dat is te zwaar. In m'n eentje lukt het niet, zal m;n vrouw vragen even te helpenIk til hem (wel met z'n tweeen, want anders is hij net te zwaar om hem over het dode punt te duwen) aan de andere kant van de trailer op en dan komt hij op de uitstekende stukjes koker onderaan de beugel te staan en daarna kantelt hij door op de zwenkwielen. gaat verrassend makkelijk
Heb je het over de Motolug?Heeft iemand tips tegen corrosie, met name van de lichtunit? Ik kan hem natuurlijk inspuiten met het een of ander, maar volgens mij word ik dan snel chagrijnig van de viezigheid op mijn handen bij in- en uit elkaar halen.
JaHeb je het over de Motolug?
Niet de makkelijkste oplossing, omdat ik dan alle bedrading en lichten van het metaal moet halen, vermoed ikpoedercoaten
Klopt natuurlijk, maar deze wond gaat pas na een jaar of vijf gebruik stinken, en is dan voor 120 euro weer heel. Dus mijn motivatie om het grondig aan te pakken is beperkt.Zachte heelmeesters maken stinkende wonden
Die accessoires zijn niet los te koop. Zelf heb ik e.e.a. gemodificeerd. Neuswiel gekocht bij de Gamma (en bevestiging aangepast), Disselslot gehaald bij de Gamma, Oprijplaten (2 stuks) via Daytona. Over die oprijplaten kan ik nog zeggen dat deze dus 120 cm lengte moeten hebben MAXIMAAL (opgevouwen 60 cm). Als je alleen bent is het een perfect hulpmiddel, anders sta je toch behoorlijk te stuntelen met de motor in evenwicht houden bij het op en af halen. Er zijn meer tips in deze topic, dus lees ze allemaal even door.Motolug en/of Femon Parts lezen mee volgens mij, waar ik zie dat ze nu heel wat accessoires aanbieden die hier ook getipt zijn (neuswiel, disselslot, oprijplaat).
Daar heb je gelijk in en ik begrijp je redenatie.Klopt natuurlijk, maar deze wond gaat pas na een jaar of vijf gebruik stinken, en is dan voor 120 euro weer heel. Dus mijn motivatie om het grondig aan te pakken is beperkt.
Hey GarfieldNa het overlijden van mijn huidige aanhanger (bleek toch niet zulke goede zelfbouw te zijn van de vorige eigenaar) heb ik besloten om ook een motolug te gaan kopen. De dubbele versie want ik heb nogal wat combinaties aan motoren te vervoeren.
Waar ik nog over twijfel is de wielmaat.
Ik heb momenteel een enkele motolug te leen en heb hier al een paar ritten mee gemaakt met allebei mijn auto's dus ik snap goed hoe alles werkt en wat de effecten qua laden etc. kunnen zijn van grotere wielen.
Echter: hebben grotere wielen ook een grotere belastbaarheid ? Qua gewicht en qua slijtage ? Of weegt dat weer niet op tegen het iets hogere zwaartepunt ? Of andere overwegingen ? Wie rijdt met de 10" wielen en hoe bevalt dat ?