Demonteren Carburateur Honda fmx 650

Casper650

Rookie
4 sep 2020
11
0
Hallo allen,

Ik wil een dyno kit type 2 monteren op mijn carburateur van mijn honda fmx 650.
Alleen loop ik tegen heel veel slangen aan (Ik denk milieu meuk).
Zijn er tips welke slangen ik kan verwijderen?

En wat is de beste manier om de carburateur te demonteren, (volgorde)?
En zit er ergens een afstel bout om de lucht toevoer/ mengverhouding af te stellen?
 
Met zulke vragen raad ik je aan het te laten doen of de motor origineel te houden.

Opzich kan ik wel sleutelen. Ik heb wel vaker een carburateur gedemonteerd en aan gepast en ook gerepareerd .
Vroeg mij alleen af, wat kan weg en wat kan blijven.
Ik dacht voor dat ik aan dit klusje begin, kan het geen kwaad om wat goede informatie in te winnen van personen die dit al een keer eerder hebben gedaan.
 
Maak je geen zorgen gaat goed komen, dyno kit type 2 set is een kit als je motor
andere uitlaat (sportuitlaat ) heeft en sport luchtfilter.
kijk ook eerst op internet maar filmpje dyno kit montage .
K&n luchtfilter (Zie foto's) heb ik al geplaatst. Andere uitlaat bochten (dacht ABP) ga ik binnen kort bestellen en monteren.
 

Bijlagen

  • IMG_20200804_195750.jpg
    IMG_20200804_195750.jpg
    1,3 MB · Weergaven: 11
  • IMG_20200804_195732.jpg
    IMG_20200804_195732.jpg
    1,7 MB · Weergaven: 5
  • IMG_20200804_195715.jpg
    IMG_20200804_195715.jpg
    1,2 MB · Weergaven: 7
  • IMG_20200804_155725.jpg
    IMG_20200804_155725.jpg
    1,4 MB · Weergaven: 5
Bij een stage 2 moet de airbox gemodificeerd worden.
In welk opzicht moet het gemodificeerd worden? Gaatjes boren in de deksel van het luchtfilter huis?
Ik vind dat m'n motor een beetje arm loopt, enig idee waar de mengbout zit op de carburateur?
Ik ben zelf van mening dat m'n carburateur iets meer lucht mag krijgen.
 
In welk opzicht moet het gemodificeerd worden? Gaatjes boren in de deksel van het luchtfilter huis?
Ik vind dat m'n motor een beetje arm loopt, enig idee waar de mengbout zit op de carburateur?
Ik ben zelf van mening dat m'n carburateur iets meer lucht mag krijgen.
Staat dat niet in de gebruiksaanwijzing? Bij Ducati's uit de jaren '90 moest het deksel open gezaagd worden. Bij Stage 1 hoeft dat niet.
 
Joh als je de 'mengbout' op de carburateur niet kan vinden sluit ik me aan bij RR.
😆 De stationaire bout zit recht voor m'n snuffert. Maar die bedoel ik niet... Stationair loopt m'n motor goed.
Kan het zijn dat de mengschroef aan de achterkant van de carburateur zit?
Ik probeer info in te winnen zodat ik niet te veel hoef te demonteren 😁
 
Staat dat niet in de gebruiksaanwijzing? Bij Ducati's uit de jaren '90 moest het deksel open gezaagd worden. Bij Stage 1 hoeft dat niet.
Ik moet nog de dyno kit kopen. Maar ik had er over gelezen dat kit type 1 voor een standaard motor is, zonder andere uitlaat bochten of K&n luchtfilter.
 
Wat is de kleur van de bougie (hoe dit het beste testen . eerst motor op bedrijfs temperatuur Rijden ,daarna een Km goed progressief rijden .
motor direct uitzetten, bougie los draaien en bekijken op kleur
foto maken hiervan
 
Een K&N vervangingsfilter heeft vrijwel dezelfde eigenschappen als het originele papieren filter.
Het sneller/beter maken en goed afstellen van een motor is veel complexer dan jij schijnt te denken. Als je zomaar wat onderdelen monteert heb je al heel veel geluk als de motor niet slechter gaat lopen.
 
Een K&N vervangingsfilter heeft vrijwel dezelfde eigenschappen als het originele papieren filter.
Het sneller/beter maken en goed afstellen van een motor is veel complexer dan jij schijnt te denken. Als je zomaar wat onderdelen monteert heb je al heel veel geluk als de motor niet slechter gaat lopen.
Een dyno kit is toch juist ontwikkeld om een motor beter te laten lopen/presteren.....
 
😆 De stationaire bout zit recht voor m'n snuffert. Maar die bedoel ik niet... Stationair loopt m'n motor goed.
Kan het zijn dat de mengschroef aan de achterkant van de carburateur zit?
Ik probeer info in te winnen zodat ik niet te veel hoef te demonteren 😁

Wijs maar aan Sammie de afstel/mengbout...
 

Bijlagen

  • IMG_20200904_200703.jpg
    IMG_20200904_200703.jpg
    1.003,2 KB · Weergaven: 10
  • IMG_20200904_200415.jpg
    IMG_20200904_200415.jpg
    1 MB · Weergaven: 6
In welk opzicht moet het gemodificeerd worden? Gaatjes boren in de deksel van het luchtfilter huis?
Ik vind dat m'n motor een beetje arm loopt, enig idee waar de mengbout zit op de carburateur?
Ik ben zelf van mening dat m'n carburateur iets meer lucht mag krijgen.
Arm lopen en meer lucht krijgen zijn tegenstrijdige zaken... Hij loopt of te arm of te rijk
 
Als ik de carburateur laat voor wat het nu is, en ik monteer alleen de ABP uitlaat bochten.. Heb ik dan meer kracht en betere prestaties? Iemand die hier ervaring in heeft?
 
Goede dag,
Ook ik sinds kort eigenaar van een fmx 650 altijd al gewild.
Nu bezig met opknappen, om zo mooi mogelijk de weg op de gaan!
Nu heb ik ik de carburateur onderhoud gegeven maar lukt het me niet zo om de luchtfilter slang terug te plaatsen.
Heeft iemand hier een goede tip voor om deze makkelijk terug te plaatsen?
Heb wel al bijna alle kappen nieuw en begint al echt iets te worden.
En heeft iemand een tip voor het vervangen mwa styling voor het voor spatbord en de voor kap van het voor licht?
Hoor graag van jullie.
 
Terug
Bovenaan Onderaan