demonteren motor NTV

timdejonge

MF'er
15 mrt 2008
57
0
Iemand al eens zijn motor vanonder de NTV gehaald ?
aangezien ik deze zou willen spuiten, lijkt het mij het beste, om deze te verwijderen ?
maar hoe begin ik hier juist aan ?
en voor het spuiten ervan... gewoon verfafbijter ?
tips ? iemand?
 
Iemand al eens zijn motor vanonder de NTV gehaald ?
aangezien ik deze zou willen spuiten, lijkt het mij het beste, om deze te verwijderen ?
maar hoe begin ik hier juist aan ?
en voor het spuiten ervan... gewoon verfafbijter ?
tips ? iemand?

Wat wil je nu? Je blok spuiten/verven?
Dan zou ik hem idd maar uit je motor halen. Kwestie van alles los halen wat het blok aan het frame bevestigt. Zeer goed ontvetten en qua spuiten kan ik je niet mee helpen.
 
ik zou hem graag zelf spuiten... maar dan is het makkelijker als ie vanonder de motor is.
En ik vroeg me dus af, of hier mensen die het al gedaan hadden bij een NTV ? de blok verwijderen......begrijp je ?
 
en wat is betrekkelijk eenvoudig racemier ? :-)
ja, verfafbijt niet, daar ben ik al uit.... eerst beetje licht schuren is al wat afbladering te zien, en dan ontvetten met cellulose thinner ?
en dan, met welke verf ?
 
Hoi Tim,

Eerst en vooral je kabels losmaken (stekkers), benzineleiding losmaken, gas- en koppelingskabel(s), bougiekabels, massakabel, starterkabel, etc…
Je waterslangen links en rechts van de motor losmaken. Versnellingspedaal losmaken aan de motor. Bouten losmaken van de steun voor en achter van de motor (je kunt zien welk door het blok gaan)
Plank met krik onder de motor en hem ondersteunen, dan de assen eruit trekken en de motor langzaam laten zakken, opletten dat de cardankruis loskomt van de motoras en opletten dat je de radiator niet beschadigt.
Een goede tip is om de Hayes manual te downloaden hier op het topic en dat eens een beetje te lezen.
Wees gerust, een NTV is makkelijk om aan te werken.
 
zo klinkt het idd simpel...
en wees gerust, ik heb de haynes manual....
maar voor een leek is het beetje zoeken, en zou er achteraf nog graag mee rijden, begrijp je.... :-)
alleszins al bedankt voor de tips hé.... nog dingen waar ik speciaal op moet letten ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan