Demonteren uitlaat bocht

mvd

Die hard MF'er
25 mei 2002
729
3
gouda
Ik ben bezig om de achterbrug van mijn sv650s te vervangen (de oude is gescheurd) en nu moet de uitlaat eraf. Helaas krijg ik de pijp niet uit de voorste cylinder getrokken. Uiteraard heb ik de twee moeren aan de zijkanten al los en is het plaatje ook al verderop de pijp geschoven, maar in de pijp zelf is geen beweging te krijgen.
 
SV is een twin toch?
zit er dan onder het blok niet een uitlaatklem die de bochten van beide cylinders verbindt?
Als je eenmaal zeker weet dat alle klemmen los zijn? blokje hout achter de bocht en voorzichtig tikken met een zware hamer; je hebt kans dat de bocht gewoon aan de uitlaatpakking zit "vastgeplakt"
 
meestal zit zo,n uitlaatbocht helemaal in die uitlaatpakking gebakken.
je moet sterk zijn om die bocht eruit te sjorren.
WD-40 gebruiken en heen en weer proberen te bewegen.
is de achterste wel los gegaan ?
 
SV is een twin toch?
zit er dan onder het blok niet een uitlaatklem die de bochten van beide cylinders verbindt?
Als je eenmaal zeker weet dat alle klemmen los zijn? blokje hout achter de bocht en voorzichtig tikken met een zware hamer; je hebt kans dat de bocht gewoon aan de uitlaatpakking zit "vastgeplakt"

Ik ben even naar de gamma geweest om een grotere hamer te halen, en nu is het gelukt. (Om er een kloofbijl voor te gebruiken ging me net te ver ;) )

Bedankt voor de tip.

Heb je al een nieuwe achterbrug?

Anders heb ik er ook nog wel 1 voor je.. Die is vanzelfsprekend een stukje goedkoper als een nieuwe ;) Als je intresse hebt mail maar even ;)
Heb ook nog achtervelg mocht je deze nodig hebben


Ik heb er al één, een tweedehandse voor 90 euro. Dat was goedkoop genoeg om niet bij Suzuki te gaan zeuren over dat zoiets niet mag gebeuren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan