Demper e-keurmerk zonder db-killer?

angarali

Die hard MF'er
13 nov 2019
536
475
Hallo allemaal,

Ik heb onlangs een nieuwe demper gekocht (uit de winkel dus), waarbij aangegeven is dat er een e-keurmerk op zit. Nu kwam het pakket gisteren aan en ik dus meteen uitpakken. Echter zag ik dat de demper geen db-killer bevat, wel netjes de e-keur op de zijkant alsook een kaartje met deze aanduiding, maar geen db-killer.

Zodoende vroeg ik mij af; voldoet deze uitlaat nu wel of niet aan de e-keurmerk?

Overigens heb ik de betreffende winkel al aangeschreven, maar zij geven aan: "deze uitlaat heeft e-keur zonder db-killer. Deze zit er dus niet bij en hoort er ook niet bij."
Inmiddels ook het merk zelf aangeschreven, maar de reactie daar zal denk wel even op zich laten wachten.

Groetjes, angarali
 
kan best mijn standaard uitlaat heeft ook een E keur en er kan helemaal geen DB killer in.
een DB killer is een noodoplossing om een open pijp net aan goedgekeurd te krijgen maar je kan ook prima aftermarket uitlaten ontwerpen die zonder zo'n ding stil genoeg zijn om goedgekeurd te worden. heb je waarschijnlijk wat meer tegendruk als bij een open pijp maar prima te doen. je verliest wat vermogenstuning potentieel door de tegendruk maar die tegendruk heb je ook met een DB killer er in dus in principe verlies je alleen de mogenlijkheid van de volledig open pijp.
 
Terug
Bovenaan Onderaan