Demper GESTOLEN

ponytail

MF'er
10 mei 2005
148
0
oostakker
Hallo,
ik wil hier even een oproep doen aan iedereen:
Gisteren had ik m'n moto terug. Ik had hem net terug uit de garage, maar deze nacht is m'n uitlaatdemper gestolen in Sint Amandsberg, Gent!

Het betreft een ovale, titanium Yoshimura demper, komt van een R6 1998, maar kan op meerdere moto's geplaatst worden natuurlijk. Ik weet, de kans is miniem dat ik de dader kan vatten, maar bijzonder eraan is dat ~die demper ingekort is geweest. Is ongeveer 30cm lang en er zit een klein deukje aan de uitlaatbocht. Net door die specifieke details hoop ik dat er iemand die zou herkennen, op tweedehandssites of waar dan ook... Alle info is super welkom en wil ik vergoeden!

- Yoshimura
- ovaal titanium
- ingekort tot +-30cm
- deukje aan uitlaatbocht


Mocht iemand deze demper ergens zien, gelieve me 'n mailtje te sturen op kevinvanwonterghem at hotmail dot com of te bellen/smsen op 0474289516
Groeten
Kevin
full
 
Laatst bewerkt:
balen voor je man:(

ik vraag me nu toch af of er iets is waarmee je hem vast kan zetten wat het moeilijker maakt te jatten.

bout met speciale kop?
 
Nja, daar heb ik nu ook over zitten nadenken, kan me zo een andere kopen die er dan ook maar weer met één bout afgedraaid kan worden. Misschien enkele kleine laspuntjes waar demper samenkomt met hoofdpijp...
 
Ze jatten ook werkelijk alles waar ze maar bij kunnen tegenwoordig.
Zo triest.
Zo verrot.
 
Jeetje... beginnen ze daar nu ook al mee. Ik denk inderdaad ook een laspuntje. Dan is jouwe in ieder geval lastiger te jatten als die van een andere R6 hoe lullig dat ook is.
 
Redelijk bekend fenomeen.

Op mijn werk komen er vaak BMW GSen binnen die hun akra demper kwijt zijn.

Toch wel sneu als je weer 800 euro kwijt bent.
 
dus de beste opties zijn.

breekboutjes. ( soort pop nagels )
punt lassen.

iemand nog ideetjes?
 
Ik ken deze dempers niet en ik weet dus ook niet hoe ze gemonteerd worden, maar er bestaan boutjes/schroeven die je alleen maar vast kan zetten (in hang en sluitwerk vaker gebruikt). Verder kun je ook eens kijken of er geen boutjes te vinden zijn waarvoor de gelegenheidsdief geen gereedschap meeneemt (speciale profielen/bitjes o.i.d.).
 
Jaren geleden zijn bij mij voor de deur ook de spiegels van m'n motor gejat....

Maarre... R6 was er toch nog niet in 1998? Of is uit december 1998, een van de aller eersten voor modeljaar 1999.
 
Ik zou de uitlaat zeker niet vastzetten met een paar laspuntjes. Mocht het er dan om de een of andere reden weer af moeten, dan zou ik niet weten hoe je die puntjes weer moet breken zonder verder iets krom te slaan ofzo.

Die speciale moeren zouden wel een idee zijn, maar ik zou er dan 1 op schroeven i.p.v. allemaal, als ze er 1 afhalen halen ze ze er ook wel allemaal af. Als ze er niet 1 afhalen, zit je zelf weer met 'n boel gedoe als het los moet.


Ook mooi op die Belgische site he:
'Bij het aanspannen scheurt het zeskant gedeelte van de moer af en blijft
alleen een conische cone vastzitten.'

Wel eens een niet conische cone gezien dan? :+
 
Hum, en dan zien ze dat ze de uitlaat niet alleen kunnen pakken en dan nemen ze de rest van de motor ook mee.

Hebben ze nog wat om mee te stunten en in een kanaal te dumpen zodra ze de uitlaat met de flex er af hebben gehaald.

balen man, dekt je verzekering hier niet iets van?

mvg

db
 
Ik vrees dat verzekering dit niet dekt...

Die conische afbreekmoeren lijkt me een goed idee! Hoewel ik misschien liever een vierkante coon had gehad (;-)...)

Thnx de mannen van het Rabot!
 
Laatst bewerkt:
Toevallig is ene paar geleden ook mijn Yoshimura demper van me ZX-12R gestolen.
Ik gaf het op bij mijn verzekering en bleek er gewoon verzekerd voor te zijn.
Ze hadden namelijk me motor tegen een fietsenstalling aangeduwd, om beter bij de uitlaat te komen. Kreeg toen de uitlaat vergoed + diefstalschade. was bij Centraal Beheer.


Gr.
 
Een maat van kwam op een dag zijn HD shovel tegen zonder Supertrapp uitlaat. De nieuwe hebben we gemonteerd met TR bouten (Torx met een puntje in het midden).

Bits zijn er gewoon voor te koop, maar de meeste dieven hebben niet toevallig een Torx tamperproof bitset bij zich.

bout-vk-pin-torx-m6x50-10.jpg


Je kan ook de uitsparing vol smeren met vloeibare pakking. Is gemakkelijk te verwijderen, maar een dief staat liever niet 15 minuten te pielen om een uitlaat te jatten. Bovendien kan je dan niet van te voren zien wat voor aansluiting de bout heeft. Ze zullen inbus verwachten en dan bovenstaand tegen komen.
 
Kan je dan niet beter van de spul gebruiken wat Bruce gebruik in The Jackal als hij zijn auto beveiligd O-) O-) O-) :X
 
Een maat van kwam op een dag zijn HD shovel tegen zonder Supertrapp uitlaat. De nieuwe hebben we gemonteerd met TR bouten (Torx met een puntje in het midden).

Bits zijn er gewoon voor te koop, maar de meeste dieven hebben niet toevallig een Torx tamperproof bitset bij zich.


Als ik nu eens denk als zo'n dief,

dan zou ik vóórdat ik die demper eraf zou komen schroeven, precies willen weten, hoe, en waarmee hij gemonteerd zit.

zodat hij niet zijn complete doppendoos ernaast hoeft neer te leggen, en het goede bitje nog moet zoeken. maar al precies de goede ratel/sleutel/inbus/ torq bij zich heeft.

m.a.w, waarschijnlijk nemen ze eerst even snel een kijkje, en stemmen daar het gereedschap op af, en de volgende dag/avond/nacht nemen ze m mee.
 
Lekker lullig..

Trouwens, als je je emailadres zo publiekelijk op een forum plaatst heb je grote kans dat ie door bots wordt gezien en je veel spam gaat ontvangen, je kan beter even je emailadres in de openingspost aanpassen naar at hotmail dot com o.i.d.
 
Terug
Bovenaan Onderaan