Demper modificeren

Geek

MF'er
21 jun 2004
45
0
Groningen
Dag allemaal,

Mijn Bandit 600 is uitgerust met de standaard uitlaat. Helaas dempt die nogal, dus ik mis nogal geluid. Sportdempers zijn een optie, maar die vind ik erg prijzig.
Volgens een vriend is er nog een andere optie. Het uiteinde van de standaard demper afsnijden, wat vullingmateriaal eruit halen en weer dichtlassen. Wie kan mij vertellen of dit echt zo makkelijk gaat, en waar ik voor uit moet kijken?
Is het eventueel mogelijk de demper weer in de originele staat terug te brengen?

Geek.
 
Dat zal niet gaan lukken.
de originele demper heeft geen vullingmateriaal. Tenminste, ik neem ff aan dat je dat glaswol bedoelt.
De originele dempers zijn van het 'reflectietype' en hebben intern wat schotjes en pijpjes.
Een 'absorptiedemper' heeft wel van dat glaswol en een geperforeerde pijp in de demper. Je zou dus de gehele inhoud uit je demper kunnen halen en een geperforeerde pijp kunnen nemen en een handvol glaswol en dit in de plaats zetten van het originele spul. Daarmee creeer je eigenlijk zelf een demper van het absorptie type.
 
Hmmm..
Kan me herrinneren dat vriendjes vroeger die schotjes uit de uitlaten van hun viertakt brommers haalden. Is dat dan een optie?
Zelf een demper maken is wel een optie, maar wel wat ingewikkelder natuurlijk.

De demper is gelast.
 
Zelfbouw kan ook.

full




kosten 25€ carbon en RVS....
anders kom je uit op een vervangings demper va zo'n 50,00 euro dacht ik.
 
Laatst bewerkt:
He, die ziet er ook wel cool uit. Kun je me vertellen waar een bouwhandleiding staat? En issie wel volgens alle normen?
volgens mijn norm is hij oke

opbouw: mantel,binnenbuis twee schetsplaten buisje als eindstuk,binnenin kun je staalwol prutsen verbinding van deze is m8 draadeinden.........
 
rol/druk het er stevig om ff vastzetten met een verzonken draadje (roest)dan zakt het niet naar onderen.En kun je een volgende keer het er zo weer uittrekken.
tipje:
Wanneer je uitlaat chroom is plak er ff wat tape op,voordat je ermee aan de slag gaat, scheelt beschadigingen.

suc6
 
129981




HEEEEEELLLLL GOEDKOOP

Gaten met 4 mm boortje boren kun je daarna nog met 6 mm als je te weinig hoord
je kan ook 3 gaten boren i.p.v. 6

Beetje lomp maar werkt wel ( heb het zelf nooit gedaan )
Ik heb namelijk een geluidsfragment gehoord!!!

Behoorlijk verschil!!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan