Nu weet ik dat bij een 2takt de demper niet zo heel veel uitmaakt...
schips en cola/bier staan klaar
op een 2-tact zit vaak al geen uitlaat meer
ps schips??
op een 2-tact zit vaak al geen uitlaat meer
ps schips??
Hey,
Er waren een aantal mensen hier die een demper van een supersport hebben gemonteerd op hun offroad.
Nu weet ik dat bij een 2takt de demper niet zo heel veel uitmaakt, maar bij een 4 takt wel geloof ik.
Hebben zulke dempers nadelige gevolgen en geeft het een leuk geluid?
Ik wil graag (als de tijd rijp is) een mooi dempertje monteren op mijn ktm 620 lc4.
Omdat die dingen nieuw vrij prijzig zijn en ik niet zoveel kan missen ben ik 2de hands op zoek gegaan naar zo'n ding.
Maar een ktm 620 is al wel een paar jaartjes oud en de kans is klein om daar een demper voor te scoren die voor dit model gemaakt is.
Is bijvoorbeeld een demper voor een moderne 450cc 4t te monteren op mijn motor?
En geeft een demper van een supersport nadelige gevolgen?
Wil graag een wat mooier/dieper geluid dan de orginele demper geeft.
De wat nieuwere 660 modellen hadden standaard dubbele dempers dus denk dat je zo een bochtenset moet bemachtigen als je dubbele dempers wilt.
Niet ter correctie, doch als aanvulling;Bij een 2-tact is de uitlaat zeer essentieel,heeft nl geen kleppen,dus het luistert veel nauwer hoeveel tegendruk deze krijgt.
Een 4-tact is door zijn kleppen minder gevoelig voor tegendruk en dus ook het type demper.
Correct me if i'm wrong