Demper of heel systeem

Welke demper zou jij kiezen?

• Akrapovic

Stemmen: 6 31,6%
  • Laser

Stemmen: 3 15,8%
  • Bos

Stemmen: 1 5,3%
  • Remus

• Yoshimura

• Micron

Stemmen: 0 0,0%
  • Two Brothers Racing

Stemmen: 1 5,3%
  • Leo Vince

Stemmen: 2 10,5%

• Totaal aantal stemmers
    19

600RR

Banned user
22 apr 2004
38.511
0
Amsterdam
Beste mf'ers

Ik ben al een poosje op zoek naar de ideale uitlaat voor de cbr600rr.

Nu kun je vaak kiezen tussen een losse demper en een full system.

wat is het verschil hiertussen?? behalve het prijs verschil :p

owja,

heeft er misschien iemand geluidopnames van een akra of een andere demper onder de 600rr?

thanx *D

Zoals je al zelf zegt, losse demper is demper alleen :)
Full systeem is demper + bochten
(bochten=de uitlaatbuizen aan je motorblok,4in2in1 systeem)
Full systeem geeft "een" vermogenwinst maar zonder andere verandering zoals PC,andere airfilter,enzo... moet je hier niet "teveel" van verwachten, het verschil zal wel zichtbaar zijn op een dynobank

een dubbele DAM uitlaat op een cbr600rr is anders ook wel vet, staat ergens een pic hiervan op het forum

Allezins, Akra,Leo,Dam, allemaal mooi & mooi geluid :9~

Veel succes met je bike :}

mvg,

Laatst bewerkt:
Beste mf'ers

Ik ben al een poosje op zoek naar de ideale uitlaat voor de cbr600rr.

Nu kun je vaak kiezen tussen een losse demper en een full system.

wat is het verschil hiertussen?? behalve het prijs verschil :p

owja,

heeft er misschien iemand geluidopnames van een akra of een andere demper onder de 600rr?

thanx *D
600RR, ik heb een Akra einddemper onder mn 600RR hangen, alleen de demper dus. Geluid is echt om te :9~ , vooral in combinatie met t sportfilter van HRC! Echt een aanrader dus. Ik kan helaas geen geluidsopname maken, iemand vond blijkbaar mn videocamera erg mooi tijdens een vliegreisje vorige week, dus diegene heeft m maar meegenomen... :(

Ergens op t forum staan wel geluidsopnames van een 600RR met Leovince en met een Remus. Succes met je keuze!

Wat dacht je van een laser extreme .. Heb ik nog liggen ..
pas 4000 km jong en in mooie staat nieuw prijs 525 euro nu voor de gebruikte prijs van 260 euro , zie bijlage ( pstals@hetnet.nl )

Bijlage: CBR600RR_SA.jpg

nee bedankt heb het niet zo op de dubbele pijpjes.

Als ik iets koop dan wordt het de akra of leovince :9~

ik zag afgelopen zaterdag bij Arie Molenaar een RR staan met een seatpipe en een demper aan de rechter zijkant. Zag er erg goed uit... :)

Heb je die van cezeke al gezien? })

Dan verander je wel van idee m.b.t. die dubbele pijpjes.

Is van het merk DAM die overigens ook een enkele pijp hebben voor de CBR 600 RR.

Weet niet hoe hij klinkt op de CBR 600 RR maar heb er een op mijn VFR zitten en :9~ is alles wat ik zeg.

Voor de CBR 600 RR is de prijs voor 1 demper tussen de 350-450 € 2 dempers tussen 700-900 € afhankelijk van het materiaal.

Mag ik overigens opmerken dat ik her raar vind dat hier zo weinig mensen BOS vermelden? :?

Heb je die van cezeke al gezien? })

Dan verander je wel van idee m.b.t. die dubbele pijpjes.

Is van het merk DAM die overigens ook een enkele pijp hebben voor de CBR 600 RR.

Weet niet hoe hij klinkt op de CBR 600 RR maar heb er een op mijn VFR zitten en :9~ is alles wat ik zeg.

Voor de CBR 600 RR is de prijs voor 1 demper tussen de 350-450 € 2 dempers tussen 700-900 € afhankelijk van het materiaal.

Mag ik overigens opmerken dat ik her raar vind dat hier zo weinig mensen BOS vermelden? :?

Heb helaas geen ervaring met bos ook op het mf hoor ik bos wat minder vaak als akraprovic of laser bijvoorbeeld

Of een Arrow
Honda%20CBR600RR03%20Slip-on%20Twin%204.JPG

Of een Laser misschien...
Bikes_News_CBR600RR_GPDuo_t.jpg

Hoe zit het dan met open dempers en street legal?
Een open demper zal wel een mooier geluid hebben.
Zit er gewoon een db-killer in een street legal, hoe zit dat?

Hoe zit het dan met open dempers en street legal?
Een open demper zal wel een mooier geluid hebben.
Zit er gewoon een db-killer in een street legal, hoe zit dat?

In de moto73 van een paar weken geleden stond daarover wel een mooi artikel. Open is heel mooi, maar ook heel hard. Minder legal ;)

Wat legaal en illegaal is hangt af van de typegoedkeuring geloof ik, nl het aantal dB's dat je fiets af-fabriek mag maken. Street legal kan dus wel degelijk erg hard zijn...

En de coppers hebben ook nog wel wat speling...

Ik kan thuis wel eens kijken in welk nr. het gepubliceerd stond.

bij de meeste sportdempers zit er een db-killer in de uitlaat welke je er zo kunt uithalen (boutje losdraaien of popnagel uitboren).
in België is er geen probleem om met open uitlaat te gaan bollen, er is geen (lees nog niet) controle op.
als je voor een full system gaat dan moet je (zoals hierboven al vernoemd) veel meer laten veranderen aan je bike als je pk-winst voor ogen hebt dan toch. het is heel goed mogelijk dat je bij een full system pk-verlies hebt omdat je fiets niet goed meer is afgesteld.
wat de verschillende merken van uitlaat betreft moet je wel beetje uitkijken want sommige modellen zitten er scheef onder gemonteerd, zoals de akra en de bos. andere zijn dan heel lang en steken er achteraan heel ver uit. maar dat moet je voor jezelf uitmaken, ieder heeft zijn eigen smaak.
voor de geluiden kun je es gaan zien in de topic van Arkan en van mezelf.
Arkan heeft zelfs al een ganse collectie van verschillende geluidsfiles, maar denk niet dat die al online ergens staan.
hier zijn de topics:
Mijn nieuwste 'project' : CBR 600 RR '04
eindelijk m'n 600RR terug!!

hopelijk helpt dit je een beetje verder.

grtz!

he dingsken

bedankt voor je inbreng.

erugh mooie sound de Remus. :}

thx!!
ik was destijds (zoals jij nu) ook op zoek naar een mooie uitlaat (zowel uiterlijk als sound) voor de 600RR. hoewel er geen info te vinden is op het net over de remus, ben ik er uiteindelijk toch op uitgekomen en mag best wel zeggen dat ie heel lekker zit en klinkt. heeft een donker geroffel en tijdens het rijden maakt ie best veel herrie :P
op m'n vorige CBR600 stond een open bos welke ook lekker klonk, maar toch niet zoals de remus nu, let wel dat de motor van de RR heel anders is (en klinkt) dan z'n voorgangers.
succes met de keuze!

Is het zo dat een volledig systeem in de basis altijd een vermogenswinst opleverd?

s4s

De geluidsopnames van arkan komen zo snel mogenlijk online, en komen waarscheinlijk op het volgende topic te staan (moetten we nog even overleggen):

www.motor-forum.nl/forum/topic.php/49962/1

Nog even de laatste uploaden als ik hem van arkan binnenkrijg, en dan gaan met die banaan :9~

voorstel:
misschien beter nieuwe topic opstarten, moeten de mensen niet zoeken in het heeeele lange topic van Arkan ;)
er kan dan altijd nog een link naar het nieuwe topic geplaatst worden in Arkan's topic.
het is maar een voorstel, denk dat Arkan dit ook wel goed zal vinden zeker?

Terug
Bovenaan Onderaan