Demper opknappen

Mr. R.

MF veteraan
20 jan 2007
9.561
957
Zevenhoven (Zuid Holland)
Goedemiddag,

Ik wil een demper met een RVS huls opknappen omdat deze diverse deuken heeft.

2 vragen;
- ik krijg de eindkappen er niet af, de popnagels zijn uitgeboord en ik weet van een andere zelfde soort en type demper dat de binnenpijp vastzit aan de aansluitkant. Is er een makkelijke manier om de eindkap eraf te krijgen?

- ik wil de huls van beide dempers vervangen door carbon van pj engineering uit de UK, maar nu las ik dat er een beschermlaag tussen het carbon en de wol hoort te zitten ivm verbranden, weet iemand of dit hoort?

Alvast bedankt voor het meedenken!
 
zoek eens of er geen carbon huls is die perfect over de jouwe past. dan moet de demper niet uiteen, gewoon er over schuiven en mee vast popreveteren. en je carbon huls is ineens ook beschermd door de RVS huls.
 
Helaas gaat het niet om het er over heen te doen.

De demper is te veel in gedeukt

15922291970496965266389123711361.jpg
 
niet uit persen, uit kloppen.
rond iets sterks van dezelfde binnendiameter (of iets kleiner) doen, en dan gewoon rondom op de huls kloppen op en rond de deuk. krijg je quasi perfect rond maar je ziet wel waar je geklopt hebt.
maar dan kan je er wel een andere huls over schuiven.
 
En die ene pijp die ik open heb geslepen, eerst weer dicht laten lassen en dan carbon pijp er over heen?

De binnendiameter vd huidige huls is 105 mm, de dikte van het materiaal is 1 mm, ik heb hem open geslepen met een dikke slijpschijf, welke maat carbonhuls raden jullie aan?
 
demper buiten mantel dichtlassen wordt nog een hele uitdaging ik zelf zie dat niet zitten
.advies nieuwe aluminium dunwandig buis kopen is een optie als deze te verkrijgen zijn
kachelpijp ?
anders als je goed uit drukt en juiste carbon huls koopt gaat het goed komen .
 
demper buiten mantel dichtlassen wordt nog een hele uitdaging ik zelf zie dat niet zitten
.advies nieuwe aluminium dunwandig buis kopen is een optie als deze te verkrijgen zijn
kachelpijp ?
anders als je goed uit drukt en juiste carbon huls koopt gaat het goed komen .
Bedankt voor je reactie, is dat niet te doen na het uitdeuken denk je?

Ik heb al gekeken op internet, maar een alu buis is er wel 100 ODx 2 mm, de maat huls die precies over de doppen gaat is 105mm ID.

Dus dit zou perfect zijn toch en helemaal recht! Dan het oude binnenwerk erin met eventueel nieuwe demping, of zie ik iets over het hoofd en denk ik te makkelijk. De alu huls maak ik dan wat korter zodat deze tussen de flensen van de eindkappen valt.

 
Terug
Bovenaan Onderaan