Demper opknappen

Mr. R.

MF veteraan
20 jan 2007
9.562
957
Zevenhoven (Zuid Holland)
Goedemiddag,

Ik wil een demper met een RVS huls opknappen omdat deze diverse deuken heeft.

2 vragen;
- ik krijg de eindkappen er niet af, de popnagels zijn uitgeboord en ik weet van een andere zelfde soort en type demper dat de binnenpijp vastzit aan de aansluitkant. Is er een makkelijke manier om de eindkap eraf te krijgen?

- ik wil de huls van beide dempers vervangen door carbon van pj engineering uit de UK, maar nu las ik dat er een beschermlaag tussen het carbon en de wol hoort te zitten ivm verbranden, weet iemand of dit hoort?

Alvast bedankt voor het meedenken!
 
6mm te ruim dus

Ja. Maar de huls zit om de isolatie heen, het carbon zit op de eindkappen. Dus theoretisch zit er tussen de 2 buizen niks, maar ik denk daar de zwaartekracht dat de alu buis op een gegeven moment op het carbon komt te liggen.

De middenpijp waar de isolatie op zit hang namelijk op het midden van de eindkappen.

Is er mss iets wat ik er tussen kan doen, mss isolatie???
 

Bijlagen

  • Screenshot_20200616-123654.png
    Screenshot_20200616-123654.png
    58,6 KB · Weergaven: 10
  • IMG_20200615_161517512.jpg
    IMG_20200615_161517512.jpg
    2,1 MB · Weergaven: 7
Ik weet het ook ff niet,misschien een dunwandige aluminium pijp open knippen en extra er tussen.
Blijft een heel getob om het goed te krijgen lijkt mij

Daar zat ik ook aan te denken, dan klemt hij gelijk goed erin.

Net Femon Parts gebeld en zij geven aan dat er normaliter niks tussenkomt tussen isolatie en carbon. Ik kan ook niet echt iets vinden....
 
Heel belangrijk is wel de maten van de uitlaat eindstuk zo ook *koppelstuk van uitlaat zijde .
Ga je voor nieuw aluminium buis dan moet deze een op een passen hier op.
stel deze* is ..... mm uitw Dan heb je een Al buis nodig gelijk aan * .....mm inw .
heb je deze gevonden dan op zoek naar Carbon huls met een inw maat zo dicht mogelijk aan Al buis met .... uitw
verschil kun je op vullen met Al folie ( 5 mm is den wel heel veel )
 
gene schrik hebben : niet tikken maar KLOPPEN.

heb al tientallen expansiepijpen gemaakt en iedere sectie altijd perfect rond geklopt voor het lassen . lukt perfect op voorwaarde dat er iets sterkers inzit waartegen je kan kloppen .
 
Laatst bewerkt:
Gebruik dus pijp 10 cm en eerst met vlakke rubber hamer ,daarna uitgloeien en afwerken
dus als ik je goed begrijp ga je voor om de oude rvs mantel uitdeuken en deze samen met nieuw Carbon huls een uitlaatpijp maken .
 
Verder getikt en ik moet zeggen, het valt me niet tegen. Mss dat ik er wel helemaal geen carbon om heen doe, maar ze ga spuiten.

Ook contact gehad met StarTwin en Femon Parts en gevraagd of zij iets van een tussenlaag hebben oid of wat hun ervaringen zijn, beide geven aan dat voor mijn motorfiets er geen binnenhuls nodig is, behalve als ik een BMW, SV of Racer zou hebben.

Ik ben bang dat als ik deze hulzen gebruik als binnenhuls het dan niet mooi wordt omdat het te dik wordt tov de randen bij de eindkappen.

Moeilijk....moeilijk.....

Nieuwe carbonhulzen en nieuw dempingsmateriaal komt op €140,-,

PS op hun foto zie je ook geen binnenhuls.
 

Bijlagen

  • Screenshot_20200616-181138.png
    Screenshot_20200616-181138.png
    210,1 KB · Weergaven: 10
  • Screenshot_20200616-181127.png
    Screenshot_20200616-181127.png
    51,4 KB · Weergaven: 12
zelf heb ik uitlaat met Carbon en aluminium buis.
Ben het wel nu met je eens dat de eindstukken met alleen Carbon huls mogelijk is mit’s je wel een rvs klemband er bij omdoet en bevestig op frame met klemring In het midden van de carbon hus.





1592327824073.jpeg
 
zelf heb ik uitlaat met Carbon en aluminium buis.
Ben het wel nu met je eens dat de eindstukken met alleen Carbon huls mogelijk is mit’s je wel een rvs klemband er bij omdoet en bevestig op frame met klemring In het midden van de carbon hus.





Bekijk bijlage 1513242

Ik ga er nog even over nadenken.... Bedacht voor je hulp zover, wat voor een motor heb je?
 
Volgende vraag de carbonhulzen zijn 106 mm, de originele huls is 105mm dus rondom 0.5 mm ruimte, leverancier van het carbon gaf aan dat als je dit gaat popnagelen je het carbon kapot scheurt vanwege de ruimte. Hij gaf als advies hier hittebestendige tape oid tussen te doen, weet iemand welke tape je het beste kan gebruiken, een 0.5mm is natuurlijk niet veel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan