Demper opnieuw vullen

_P_

Banned User
1 apr 2004
4.389
0
Limburg
CIMG0005.JPG


Ik ben dus op zoek naar een howto om m'n demper opnieuw te vullen :+

Hoeveel dempmateriaal dien ik te gebruiken? En kan ik't beter strak om de geperforeerde buis binden met metaaldraad? Of juist los?
 
Hoe losser het is hoe makkelijker t weer verbrand, dus zo strak mogelijk, en als je laser demper'wol'haalt zit er een handleiding bij die je laat uitrekenen hoeveel je nodig hebt (diameter+lengte binnenbuis en buitenbuis berekening).
Op mn XTZ page staan wat foto's hoe ik de mijne heb hervuld.
 
ik heb tot nu toe altijd gewoon glaswol gebruikt, je snijd het op lengte d.w.z. 2cm ofzo langer dan die geperforeerde buis zelf, en wikkelt het er dan gewoon omheen, een beetje aanduwen e.d. net zo lang totdat de totale diameter iets groter is dan je demperhuls, en daarna kan jeje demperhuls er met een draaibeweging weer opzetten
 
Ik zou zeggen: glaswol.
In pincipe is iedere soort wollige rommel goed uit oogpunt van demping, maar het moet natuurlijk wel tegen de temperatuur kunnen. Glaswol voldoet en je kunt het tbv huis-isolatie gewoon bij de Gamma halen. Wel verwerken met niet-doorlatende handschoenen aan anders heb je nog wekenlang last van een stel jeukende handen.....

Staalwol werkt ook, maar is lastiger om aan te komen en het werkt alleen lekker als je echt fijne wil vindt. daarbij roest dat spul weg als het vochtig wordt.
 
full

Vullen met keramische wol bestand tegen hoge temperaturen 1100 tot 1200 graden.
Eerst 'n laag staalwol liefts RVS om de geperforeerde pijp dit tegen
wegblazen van de wol.
Daarna de keramische wol niet te vast anders dempt de demper voor geen meter..

Ps. Heb je nog interesse in de demper beugel?
 
Ik heb mijn Laser "demper" gevuld met staalwol.

Toen ik eens met een zaklamp in de demper scheen, om te kijken waarom het apparaat zo'n kolereherrie maakte, zag ik alleen de binnenzijde van de buitenhuls.
Oftewel, de demper was geheel leeg, alleen de resten van de geperforeerde buis lagen verroest en verpulverd onderin.
Van een of andere groffe stevige gaas (geen aluminium) heb ik een nieuwe buis gefabriekt. Deze buis heb ik vol staalwol gedraaid, en daarna het geheel terug in de huls geplaatst, ponageltjes erin en klaar.
Klinkt een stuk beter nu. Het zit er ondertussen al weer enkele duizenden kilometers in.

K'heb nog ergens piccies.....ff zoeken.
 
Ed Bracame heeft vast wel iets zinnigs te zeggen hierover :Y Als 't over Laser gaat moet je hem hebben :Y

He? wat? Dempertje hervullen? 8-)

Kan inderdaad met losse demperwol, dat is in zakjes van 500 gr. te koop. Verstandig is om de perfo eerst te omwikkelen met een laag staalwol. Dit zorgt voor een wat langere levensduur van de demperwol. Hoe strakker je de demper vult, hoe luider hij wordt.

Je kan ook ff een mailtje sturen naar sales@laserexhausts.com en ff vragen naar wat alternatieven. Er is beter materiaal dan de standaard demperwol.
Vulling van een HotCam past trouwens niet. Dit is een voorgevormde koker die alleen maar in de HotCam past.
 
och...als mijn demperwol verdwenen/verbrand is (denk het wel gezien de herrie :( )vraag ik aan mijn broer wel een stukkie glaswol die werkt in de systeembouw (plafonds/wanden)

gratis *O*

of anders op me werk (tomatenplantjes op steenwol)

gratis *O*

iets andere structuur van beide,maar kosten boeit me niet *D
 
Terug
Bovenaan Onderaan