Demper scheurt

Solis560

Die hard MF'er
3 jul 2014
464
29
Breda
Ik merkte laatst dat mijn uitlaat een beetje los zat. Vanmiddag zag ik dat het stukje van de demper wat aan de linkpipe bevestigd wordt los komt van de rest van de demper. (foto 1 & 2)
Ik heb zo een vermoeden dat het metaal daar wat gescheurd is en daardoor de beweging veroorzaakt. Sommige popnagels komen ook gedeeltelijk uit de demper.
cLEAldS.jpg

uQsGb6Q.jpg

wTPovCv.jpg

Iemand enig idee hoe ik dit zou kunnen repareren / laten repareren (omg. Breda)?
 
als ze uitgboord zijn, het eindstuk er even uit halen en kontroleren of de gaten niet ovaal zijn uitgesleten.
zo ja, zou ik het even verdraaien en nieuwe gaten boren.
 
Laatst bewerkt:
Oei das nie goed, nog nooit opgemerkt, slechte afwerking dus :/
Als je een beetje kan lassen (of een lasser vindt) kan je dat stukje laten uitslijpen en een nieuw stukje in laten lassen, lijkt mij de meest werkende oplossing dan pielen met silicone enz.
 
gewoon stukje verdraaien en nieuwe gaatjes boren of reclameren bij de fabrikant dit is een fabricage foutje.
laswerk bij de afgebroken binnenpijp met gaatjes is nu ook niet het toonbeeld van vakmanschap
 
Laatst bewerkt:
Hier is al eens eerder aan geknutseld lijkt wel. Maar, idd, iets verdraaien en weer vastzetten.

Ik ben de vorige eigenaar van de demper, en ik kan verzekeren dat ik er niets aan heb gedaan :)
Zou ook niet durven aangezien ik die nieuw had gekocht.
Lijkt me toch wel eerder een fabricagefout, want ik heb helemaal geen lasapparaat :+

Is trouwens een M.S.R. uitlaat met nieuwprijs van een +-190 euro, wel met E-keur, dus ik denk dat daar het meeste van de prijs naartoe gaat :')
 
Iets verdraaien gaat denk ik niet lukken aangezien het metalen randje schuin afloopt. (Is wat hoger aan de kant waar de gaatjes nog inzitten dan aan de andere kant..)

Ik denk niet dat ik een poot heb om op te staan bij M.S.R. / Maccasport als 2e eigenaar zijnde.
 
Laatst bewerkt:
als je hem verdraait en de gaatjes op nieuw boort kan je in ieder geval zorgen dat het netjes aansluit. ook al zitten de nieuwe popnagels niet helemaal in het staal ze blijven best vast zitten. om het gasdicht te krijgen kan je eventueel wat vloeibare uitlaatpakking gebruiken. waarschijnlijk moet je de lasresten ook even wegslijpen om te zorgen dat de rand netjes aan gaat sluiten.
maar zoals wel vaker was goedkoop dus weer eens duurkoop. kan je dit soort dingen niet zelf correct oplossen kan je waarschijnlijk zomaar een nieuwe demper kopen voor het zelfde geld als reparatie.
 
Laat even bij de gaten die niet volledig in het staal zitten een ring er achter lassen. Dan kan in iedergeval de popnagel goed vasthouden.

Als nog zou ik een rand van de buis afzagen en compleet nieuwe gaten boren, en dan lager als de gaten die door MSR geboord zijn zodat hij niet buiten de rand valt. Maar goed, jij zegt dat kan niet ??? dus dan ring er achter lassen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan