demper verwijderen = uitlaat blauw worden ?

christof

Rookie
1 nov 2001
10
0
sint niklaas
heb een dragstar 1100 en ik hou niet van dat "boormachientjes" geluid.

Ik zou daarom mijn hele demping (inwendige filters) willen verwijderen, zodat ik een ruwer geluid heb; maar mijn schrik is dan dat mijn chromen uitlaat door de hitte gaat blauw worden.

klopt deze redenering of neit ?
 
uitlaten worden blauw door de hitte.
als je de dempers verwijdert kan er meer gas door heen en kunnen ze warmer worden.
maar meestal komt het omdat je het geluid mooier vind en meer gas gaat geven en dus de uitlaat warmer wordt.
dus als je rijstijl niet veranderd zulle de uitlaten bijna niet verkleuren.
 
uitlaat zal waarschijnlijk niet blauw worden
je mengsel verandert bijna niet
alleen als je de tegendruk zou verhogen word ie heter
nu zal ie beter ademen en sneller de lucht eruit zijn ipv dat ie langer in de bocht blijft hangen
en 9 van de 10 keer zit er op een chopper een stalen pijp met daaroverheen chromen schilden voor de hitte/sier
 
De binnenkant van je uitlaat wordt altijd heet.

Alleen komt hete lucht niet bij mantel demper door isolatie, bij verwijdering hiervan wel en kan deze verkleuren.
Misschien omdat demper dunwandiger is dan bochten??

Mijn carbon demper werdt helemaal zacht na verbranden dempingsmateriaal.
 
Sorry voor het ophalen van dit topic, maar stel nou dat je gewoon je demper eraf haalt en dan gaat rijden, kan dat gevaar ?

Ik bedoel je sloopt er niks mee toch....?

Ik vraag dit omdat mijn demper dus niet meer te fixen valt en ik dus 130 kilometers af moet leggen zonder demper.....

Hij's zo rot dat ie niet eens meer in elkaar kan... :(
 
Kan makkelijk, je mist alleen wat power en je zal wat sneller van de weg worden gehaald.

Met de auto vaak zat gehad en dan merk je dat je minder power hebt en dat de hele buurt naar je kijkt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan